متوقف کردن

معنی کلمه متوقف کردن در فرهنگ فارسی

(مصدر ) ۱ - بدرنگ وا داشتن. ۲ - در محلی ایستانیدن . ۳ - تعطیل کردن کار یا کارخانه .

معنی کلمه متوقف کردن در فرهنگستان زبان و ادب

{shut down} [رایانه و فنّاوری اطلاعات] پایان دادن به کار سامانۀ عامل به قصد خاموش کردن رایانه

معنی کلمه متوقف کردن در ویکی واژه

bloccare
fermare
stop, halt

جملاتی از کاربرد کلمه متوقف کردن

امروز، شرکت ادوبی فلش پلیر برای متوقف کردن پشتیبانی از فلش در پایان سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.
دیدبان کشتی حضور کوه یخ را اعلام کرد. به دستور کاپیتان اسمیت تایتانیک به سمت چپ هدایت شد. تایتانیک با سرعت ۲۹ کیلومتر بر ساعت در حرکت بود و متوقف کردن آن با این سرعت بیش از ۸۰۰ متر طول می‌کشید و فرصت کافی برای چرخش به چپ و جلوگیری از برخورد قسمت راست خود با کوه یخ را نداشت. [نیازمند منبع]
در دورهٔ اول ریاست جمهوری کلینتون، کارتر دستیار وزیر دفاع بود. هنگام بروز بحران سلاح اتمی کرهٔ شمالی در سال ۱۹۹۴، کارتر هدایت برنامه‌ریزی نظامی را بر عهده داشت. او از حملهٔ نظامی به کرهٔ شمالی حمایت کرده‌است. در دولت کلینتون او پیشنهاد حملهٔ نظامی به نیروگاه هسته‌ای کرهٔ شمالی (و احتمالاً تأسیسات پلوتونیوم آن) را داده بود. به اعتقاد او ریسک این حمله جان هزاران کره‌ای و آمریکایی بود ولی به اعتقاد او متوقف کردن برنامهٔ هسته‌ای کره شمالی ارزش این کار را داشته‌است. او یکی از نویسنده‌های مقاله‌ای در واشینگتن پست در سال ۲۰۰۶ است که خواهان حمله و نابودی موشک ته پودونگ بود پیش از این که بتواند شلیک شود.
دوشنبه ۱۸ مهر، کارگران پتروشیمی عسلویه دست به اعتصاب زده و به اعتراضات سراسری علیه جمهوری اسلامی ایران ملحق شدند. در دومین روز اعتصاب کارگران، شورای سازماندهی کارگران پیمانی صنعت نفت از بازداشت دست‌کم ۱۱ نفر از کارگران پروژه‌ای توسط نیروهای امنیتی در روز هجدهم مهرماه خبر داد. ۱۹ مهر کارگران پتروشیمی آبادان در گیت ۱۴ پالایشگاه تجمع کردند. در واکنش به اعتصاب کارگران مدیر پتروشیمی صدرا پروژه را موقتاً تعطیل اعلام کرد. رانندگان پالایشگاه نفت آبادان، سه‌شنبه ۲۶ مهر دست از کار کشیده و نفتکش‌های خود را در سطح شهر متوقف کردند.
این سازمان به همراه دیگر سازمان‌ها تلاش می‌کند تا شرکت‌ها را تحت فشار قرار دهند تا از انجام تجارت با ایران به عنوان وسیله‌ای برای متوقف کردن برنامه هسته ای حکومت ایران جلوگیری کند.
به گفته سازمان عفو بین‌الملل وضعیت اضطراری که از زمان حملات نوامبر ۲۰۱۵ پاریس برقرار بود، به همراه نیروهای اضطراری که برای سرکوب تظاهرات استفاده می‌شوند، ۵۷۴ بار به منظور متوقف کردن تظاهرات مربوط به اصلاحات قانون کار مورد استفاده قرار گرفته‌است.
این نشان پس از انحلال اتحاد جماهیر شوروی حتی در اسکناس‌های روبل شوروی ظاهر شد تا اینکه در سال ۱۹۹۴ بسیاری از کشورهای پس از فروپاشی شوروی شروع به انتشار ارزهای خود کردند. استفاده عمومی از نشان شوروی در سال ۲۰۰۲ زمانی که روسیه و سایر جمهوری‌های سابق صدور گذرنامه شوروی را متوقف کردند، به‌طور رسمی پایان یافت. همچنان در مکان‌های عمومی در قلمرو روسیه ظاهر می‌شود.
از جمله معلمان آکادمی در دهه ۱۹۵۰ کلوتیلد فون درپ و الکساندر ساخاروف بودند که به دعوت کنت تور بین‌المللی خود را برای تدریس در اینجا متوقف کردند.
وزیران و معاونان کابینه ملاهایی با «تحصیلات مدرسه» بودند. تعدادی از آنها، مانند وزیر بهداشت و رئیس بانک دولتی، در درجه اول فرماندهان نظامی بودند که آماده بودند در مواقع لزوم پست‌های اداری خود را برای جنگ ترک کنند. عقب‌نشینی‌های نظامی که آنها را در پشت خطوط حبس یا منجر به مرگ آنها می‌شد، هرج و مرج را در دولت ملی افزایش می‌داد. در سطح ملی، "همه بوروکرات‌های ارشد تاجیک، ازبک و هزاره " "با پشتون‌ها، اعم از واجد شرایط یا غیر واجد شرایط" جایگزین شدند. در نتیجه، وزارتخانه‌ها "عملا فعالیت خود را متوقف کردند".
دروازه‌بان‌های ایتالیایی هم به همین ترتیب از توپ چندان راضی نبودند. جانلوئیجی بوفون گفت: «شاید فقط باید به آن عادت کنیم. اما مهم نخواهد بود، من به هر حال توپ را می‌گیرم.» در همین حال مارکو آملیا به خبرنگاران گفت: «توپ جهتش را تغییر می‌دهد. برای این که در تلاش برای متوقف کردن آن به هم نخوریم، بهتر است آن را مشت کنیم.»