متشکر

معنی کلمه متشکر در لغت نامه دهخدا

متشکر. [ م ُ ت َ ش َک ْ ک ِ ] ( ع ص ) سپاسداری کننده. ( آنندراج ). سپاسدار. ( ناظم الاطباء ) ( از منتهی الارب ) ( از اقرب الموارد ). و رجوع به تشکر شود.

معنی کلمه متشکر در فرهنگ معین

(مُ تَ شَ کِّ ) [ ع . ] (اِفا. ) سپاس دار، شکرگزار، آن که تشکر می کند و سپاس به جا می آورد.

معنی کلمه متشکر در فرهنگ عمید

۱. سپاس گزار.
۲. (شبه جمله ) [عامیانه] سپاسگزارم، ممنونم.

معنی کلمه متشکر در فرهنگ فارسی

سپاس دارنده، سپاسگزار
( اسم ) سپاس دارنده شکر کننده سپاسدار سپاسگزار جمع : متشکرین .

جملاتی از کاربرد کلمه متشکر

به هر حال من بسیار بسیار ممنون هستم. من اصلاً خبر نداشتم، خود آن‌ها این تصمیم را گرفتند، و من از این تصمیم‌شان بسیار بسیار متشکرم. اما خودم را در این حد نمی‌دانم. من یک آدم کاملاً معمولی هستم؛ کار خارق‌العاده‌ای نکرده‌ام. همیشه یک معلم بودم و علاقه‌مند. و کارهای کوچکی که انجام داده‌ام، بالاخره هر کسی می‌توانست انجام دهد. به‌هرحال این نظر من است، ولی گاهی خدا به آدم نظر لطفی دارد و من همهٔ این‌ها را بر این می‌گذارم.
جابز در سال ۲۰۱۰ گفت: «ما بیتلز را دوست داریم و مفتخر و هیجان زده هستیم از این که ورود آن‌ها را به آی‌تیونز خوش‌آمد بگوییم. راه سخت و پرپیچ و خمی بود که به آن رسیدیم. از بیتلز و ای‌ام‌آی متشکر هستیم. هم‌اکنون رؤیایی را که از ۱۰ سال پیش و در زمان آغاز آی‌تیونز داشتیم، محقق شد.»
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به پاها به جلو، ارواسمیت، آلیس در سرزمین عجایب، ۳ مرد بد، متشکرم، کمیل، دایره، رابین‌هود، و ترور اشاره کرد.
گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که تصویربرداری اصلی در ژانویه ۲۰۱۷ آغاز شد و «برخی از فیلم‌برداری» در موبیل، آلاباما انجام شد. تولید تا ۳۱ مارس ۲۰۱۷ به پایان رسید، ولی ون دام یک ماه قبل (در ۲۷ فوریه) اظهار داشت: ما رسماً فیلمبرداری را تمام کردیم. از همه بازیگران و گروه متشکریم! کار کردن با شما باعث خوشحالی بود.
آلونسو دی اوجدا، حدود ۱۴۶۶ میلادی در توریجونسیلو دیل ری، نئو کاستایل زاده شد. پدر وی رودریگو دی هویتی، یک اشرافی پایین اسپانیایی بود که در ۱۴۷۴ میلادی برای ایزابل در جنگ جانشینی کاستیلیا جنگید. ایزابل از حمایت او بسیار متشکر بود و فرزندش آلونسو را تحت محافظت خود قرار داد. آلونسو هنگامی که جوان بود برای دوکِ میدیناسیلی، لوئیس دی لا سردا خدمت نمود. هنگامی که در خدمت دوک بود، او با توانایی نظامی، مهارت در شمشیر زنی و شجاعتی که از خود در فتح گرانادا به نمایش گذاشت، جایگاه برجسته‌ای را کسب کرد.