متروپل

متروپل

معنی کلمه متروپل در لغت نامه دهخدا

متروپل. [ م ِ رُپ ُ ] ( فرانسوی ، اِ ) حالت کشوری نسبت به کشورهای تابعه یا تحت الحمایه خود.

معنی کلمه متروپل در فرهنگ معین

(مِ رُ پُ ) [ فر. ] (اِ. ) حالت کشوری نسبت به کشورهای تابعة آن .

معنی کلمه متروپل در فرهنگ فارسی

( اسم ) حالت کشوری نسبت به کشور های تابع. آن .

معنی کلمه متروپل در دانشنامه عمومی

متروپل (نهاد اداری). متروپول ( انگلیسی: Métropole ) یک نهاد اداری در فرانسه است که چند کمون تشکیل شده است و و حق اخذ مالیات محلی دارد. این واحد یکپارچه ترین شکل بین اجتماعی در فرانسه است و از سال ۲۰۱۴ تشکیل شدند. از سال ۲۰۱۹، ۲۰ متروپل، و ۲ متروپل با وضعیت ویژه ( همه در خاک فرانسه ) وجود دارد.

معنی کلمه متروپل در ویکی واژه

حالت کشوری نسبت به کشورهای تابعة آن.

جملاتی از کاربرد کلمه متروپل

ظهر روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ بخشی از برج ۱۰ طبقه متروپل متعلق به هلدینگ ساختمان‌سازی عبدالباقی در خیابان امیری آبادان بر اثر شکست سازه‌ای فروریخت. بر اثر این حادثه چندین نفر فوت و مصدوم شدند. ساختمان متروپل در شش طبقه طراحی شده بود اما بعداً سه طبقه و بعد از آن مجدداً دو طبقه دیگر به آن اضافه شد.
در الگوریتم متروپلیس-هیستینگز به جای نمونه‌برداری از
تعریف می‌شود. این فرمول به صورت سطحی طبق گذارهای یک سیستم فیزیکی توجیه‌پذیر است. در واقع این فرمول‌بندی مطابق الگوریتم متروپلیس-هستینگز است زمانی که
با توجه به سرشماری ایالات متحده در سال ۲۰۱۰ واشینگتن حدود ۶٬۷۲۴٬۵۴۰ نفر جمعیت داشت، که از سال ۲۰۱۰، ۱۴٫۱ درصد یعنی ۸۳۰٬۴۱۹ نفر افزایش داشته بود. در سرشماری سال ۲۰۱۰ جمعیت متروپلیتین سیاتل ۳٬۴۳۹٬۸۰۹ حدود نیمی از جمعیت واشینگتن را تشکیل می‌داد. در واشینگتن ۶٫۷ درصد زیر پنج سال سن، ۲۵٫۷ درصد از جمعیت زیر ۱۸ سال سن و ۱۱٫۲ نیز ۶۵ سال یا مسن‌تر بوده‌اند؛ و حدود ۵۰٫۲ درصد از جمعیت را زنان تشکیل می‌دادند. در سال ۲۰۰۸ دقیقاً ۲۶۷۶۹۴ عدد جرم گزارش شده بود که ۱۹۶ عدد از آن‌ها قتل بود.
صدا و سیمای ایران بخش زنده مراسمی که توسط حکومت ایران برای کشته‌شدگان ریزش ساختمان متروپل تدارک دیده بود را به دلیل شعار معترضان در حین سخنرانی امام جمعه آبادان قطع کرد.
در سرشماری سال ۲۰۱۰ جمعیت متروپلیتین سیاتل ۳٬۴۳۹٬۸۰۹ حدود نیمی از جمعیت واشینگتن را تشکیل می‌داد.
است، که طبق تعریف مقدار کوچکی خواهد بود. الگوریتم متروپلیس-هیستینگ می‌تواند در این‌جا برای نمونه‌گیری از حالت‌هایی که نادر هستند استفاده شود و آن‌ها را با احتمال بالاتری تولید کند که منجر به افزایش تعداد نمونه‌های مورد استفاده برای تخمین
معادلهٔ آخر همان شرط تعادل دقیق است؛ یعنی الگوریتم متروپلیس-هیستینگز باعث می‌شود به یک توزیع حالت پایدار
روش نمونه‌گیری گیبز حالت خاصی از الگوریتم متروپلیس-هیستینگز است که توزیع پیشنهادی که در هر گام برای نمونه‌برداری استفاده می‌کند تنها برای متغیر
از شرق تا غرب آدانا ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد. آدانا پنجمین متروپلیتین ترکیه بوده که یک مرکز تجاری و فرهنگی پیشرو در سطح کشور است. آدانا در ناحیه آناتولی در جنوب کشور و ساحل دریای مدیترانه است. آدانا در مختصات ۳۶°۳۰–۳۸°۲۵ شمالی و ۳۴°۴۸–۳۶°۴۱ جنوبی قرر دارد.