متراژ

معنی کلمه متراژ در لغت نامه دهخدا

متراژ. [ م ِ ] ( فرانسوی ، اِ ) اندازه گیری با متر. ( از لاروس ). و رجوع به متر شود.

معنی کلمه متراژ در فرهنگ معین

(مِ ) [ انگ . ] (اِ. ) اندازه ، مساحت .

معنی کلمه متراژ در فرهنگ عمید

اندازۀ طول یا سطح برحسب متر یا مترمربع.

معنی کلمه متراژ در فرهنگ فارسی

اندازه گیری بامتر
( اسم ) اندازه گیری بمقیاس متر گز پیمایی
اندازه گیری با متر

معنی کلمه متراژ در ویکی واژه

اندازه، مساحت.

جملاتی از کاربرد کلمه متراژ

با توجه به برابری نسبی اَرَش با متر، مساحت مسجد در سال هفتم می‌بایست ۲۴۳۳ متر مربع شده‌باشد و این متراژ عینی از بنای مسجد، طبق معیارهای نقشه‌ای که کارشناسان ترک در اواخر سدهٔ ششم خورشیدی که ۲۴۷۵ متر مربع ارائه داده‌اند، مطابقت محاسباتی دارد.
متراژ ساختمان‌های ساخته شده از ۱۳۹۲ نه درصد کمتر شده.
مجموعه ورزشی آیلین ملکیان ویژه مادر و کودک روز سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در منطقه ارمنی‌نشین جلفا اصفهان با مساحت ۱۴۰۰ مترمربع دارای ۲ باب سالن بدنسازی و اصلی به متراژ ۵۰۰ مترمربع در کوچه سنگتراش‌های محله ارامنه شهر اصفهان به بهره‌برداری رسید. این مجموعه شامل دو سالن بدنسازی و یک سالن اصلی با مساحت ۵۰۰ متر مربع است، همچنین در خصوص سهولت دسترسی شهروندان راهروی ضلع شرقی این مجموعه همزمان با ساخت پروژه به صورت معماری سنتی بازسازی شده‌است. این مجموعه ورزشی به پاس افتخارآفرینی‌های آیلین ملکیان بانوی ارمنی ساکن محله جلفا که از پیشکسوتان بسکتبال ایران است توسط مدیریت شهری اصفهان ساخته و نامگذاری شده‌است.
تکنولوژی‌های بسیاری قادر به اجرای کاربردهای چندگانه هستند. برای مثال، سیستم ارتباطی اساساً برای خواندن متراژ اتوماتیک تهیه شدند و می‌توانند گاهی اوقات نیز برای کنترل بار یا برای کاربردهای پاسخ تقاضا استفاده شوند.
عملیات اجرایی این پالایشگاه از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و فاز اول مجموعه با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ و فاز دوم نیز به متراژ ۱۹ هزار و ۶۰۰ متر مربع و با سرمایه‌گذاری بیش از سه هزار میلیارد ریال در ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.