متدیست

معنی کلمه متدیست در فرهنگ فارسی

فرقه ای منسوب به مذهب پرتستان است .

جملاتی از کاربرد کلمه متدیست

بدسول یک متدیست و عضو باشگاه جونیور است. دانشجویان مدرسه ریاضی و علوم آلاباما با برگزاری روز تولد ۹۰ سالگی وی در ژانویه ۲۰۲۰ از وی تقدیر نمودند.
در جمهوری دموکراتیک آلمان جوامع مذهبی مختلفی وجود داشت. بزرگ‌ترین آنها کلیساهای مسیحی بودند. علاوه بر هشت کلیسای انجیلی منطقه ای و کلیسای کاتولیک رومی، که در سال ۱۹۶۹ در فدراسیون کلیساهای انجیلی در جمهوری دموکراتیک آلمان به هم پیوسته بودند، کلیساهای آزاد زیر وجود داشتند: فدراسیون کلیساهای آزاد انجیلی در جمهوری دموکراتیک آلمان، فدراسیون کلیساهای انجیلی آزاد، کلیسای متحد متدیست، کلیسای موراویا، کلیسای عیسی مسیح مقدسین آخرالزمان (مورمون‌ها)، کلیسای ادونتیست روز هفتم، کلیسای منونیت، و کواکرها. همچنین کلیسای آزاد لوتری انجیلی، کلیسای لوتری انجیلی (لوتری قدیم) و فدراسیون کلیساهای اصلاح شده انجیلی در جمهوری آلمان وجود داشتند.
او با راهنمایی پدرش، علاوه بر زبان انگلیسی، با زبان فارسی نیز آشنا و بزرگ شد. والدینش او را از سن هشت سالگی در مسابقات جشنواره زیبایی شرکت دادند. شاهی در دبیرستان ترینیتی، جایی که کاپیتان تیم‌های والیبال و بسکتبال آن دبیرستان بود و دانشگاه متدیست جنوبی، در رشته انگلیسی و تئاتر، تحصیل کرد.
راندولف متولد ۱۵ آوریل ۱۸۸۹، در کرسنت سیتی، فلوریدا، دومین پسر جیمز ویلیام راندولف، خیاط و کاهن مسیحی، در یک کلیسای اسقفی متدیست آفریقایی، و الیزابت رابینسون راندولف، خیاط حرفه‌ای زنان بود. در سال ۱۸۹۱، خانواده او به جکسون‌ویل، فلوریدا نقل مکان کرد. در جکسون‌ویل، جامعه آفریقایی‌تبار آمریکایی، در وضعیت خوب و پر رونقی قرار داشت.
النور لوئیس ماکل زادهٔ فیلادلفیا، پنسیلوانیا و دختر الکساندر ای. ماکل[الف] و فلورانس (فلورا) لوئیس ماکل[ب] بود. پدر و مادر او یک فروشگاه لباس داشتند. مادرش در کلیسای اسقفی متدیست آفریقا و در انجمن تجارت مترقی فعال بود. النور ماکل در سال ۱۹۳۸ از دانشگاه هاوارد، و سپس در سال ۱۹۴۳ از کالج پزشکی مهاری فارغ‌التحصیل شد.
با وجود اینکه تجارت جهانی برده از ۱۸۰۸ توسط دولت فدرال ممنوع اعلام شده بود، زراعت پرسود پنبه در جنوب عمیق پس از ۱۸۲۰ رشد شدیدی داشت و در پی آن جمعیت بردگان هم افزایش پیدا کرد. در جریان بیداری بزرگ دوم طی سال‌های ۱۸۰۰–۱۸۴۰، میلیون‌ها نفر در آمریکا به مسیحیت پروتستان انجیلی درآمدند. در شمال، این موضوع منجر به جنبش‌های اصلاحات اجتماعی شامل لغو برده‌داری شد. در جنوب، متدیست‌ها و باپتیست‌ها میان برده‌ها به تبلیغ مسیحیت پرداختند.
آرکانزاس همانند دیگر ایالت‌های جنوبی آمریکا در بخشی از کمربند انجیلی قرار دارد و جمعیت غالب آن مسیحی پروتستان می‌باشد. چهار گروه مسیحی بزرگ بر پایهٔ شمار پیروان به ترتیب «جامعهٔ باپتیست‌های جنوب» با ۶۶۵٬۳۰۷ پیرو، «کلیسای متحد متدیست» با ۱۷۹٬۳۸۳ پیرو، «کلیسای کاتولیک» با ۱۱۵٬۹۶۷ و «جامعهٔ باپتیست‌های آمریکا» با ۱۱۵٬۹۱۶ پیرو می‌باشد.
پروتستان‌ها بزرگ‌ترین گروه مسیحی ایالات متحده را تشکیل می‌دهند، نزدیکی به نیمی از آمریکایی‌ها پیرو این دین هستند. ۱۵٫۴٪ آن‌ها باپتیست هستند، بزرگ‌ترین شاخه پروتستانتیسم؛ کنوانسیون باپتیست جنوبی هم بزرگ‌ترین فرقه پروتستان است. به جز باپتیست‌ها، دیگر پروتستان‌های آمریکا شامل غیرفرقه‌ای‌ها، متدیست‌ها، پنطیکاستیست‌ها، لوتریانیست‌ها، پرسبیترینیست‌ها، کنگره‌گرایان، کالوینیست‌ها، انگلیکان‌ها، کوئیکرها، ادونتیست‌ها، پیروان جنبش مقدس، بنیادگرایان مسیحی، آناباپتیست‌ها، زهدباوران، پروتستان‌هایی که شاخه مذهب خود را مشخص نکرده‌اند و غیره می‌شود.