متخصصین

معنی کلمه متخصصین در فرهنگ فارسی

( اسم ) جمع متخصص در حالت نصبی و جری ( در فارسی مراعات نکنند ) .

جملاتی از کاربرد کلمه متخصصین

آکادمی پزشکی اطفال آمریکا برنامه‌های تحصیلی ادامه‌دهنده را روی برای متخصصین اطفال دارد. آکادمی دارای تعدادی کمیته، بخش‌ها و کنسول‌ها می‌باشد که بخش خاصی از آموزش را در مورد امراض و پزشکی کودکان رهبری می‌کنند و بخش مخصوص را توسعه می‌دهد، دارد.
در آزمایشی که انجام شد وقتی مصاحبه یک نفر را برای گروهی از متخصصین با برچسب" بیمار"
صنعت آسانسور ایران قدمتی هشتاد ساله دارد. البته اگر گفته‌های بدون مدرک در مورد نصب آسانسور در کاخ گلستان توسط ناصر الدین شاه را نادیده بگیریم، اولین آسانسورها که آن هم البته اثری از آن‌ها بجا نیست در پالایشگاه آبادان در دوران حکومت احمد شاه قاجار نصب شده‌است. اما آنچه مسلم و قابل بررسی است اولین آسانسورها در ساختمان‌هایی که در زمان پهلوی اول ساخته شده‌است نصب شده و در ساختمان‌های اطراف میدان امام خمینی (میدان سپه سابق) مثل باشگاه افسران ستاد ارتش، کتابخانه ملی آثار آن وجود دارد و بسیاری از آن‌ها توسط کارشناسان خارجی و به کمک نسل اول متخصصین صنعت آسانسور ایران نصب و راه اندازی شده‌است.
در واقع مورد توجه قرار گرفتن مسئله اعتیاد به بازی‌های ویدیویی و دسته‌بندی علمی آن توسط سازمان بهداشت جهانی (با وجود مخالفت‌ها و مقاومت‌ها) می‌تواند راهگشای موسسات و مراکز درمانی برای ارائه راه حل و پایِ میز کشیدن مسئولان و متخصصین باشد.
روش عمومی به منظور اجرای یک فرایند ماشین‌کاری هنوز هم بر پایهٔ مجموعه‌ای از سعی و خطاها، برای تعیین بهترین پارامترهای ماشین‌کاری صورت می‌گیرد. با توجه به توانایی‌های موجود در سازمان، پارامترهای متفاوتی اعم از عمق برش، مسیر ابزار، مجموعهٔ قطعه‌کار و تعریف هندسی ابزار، به ترتیب اهمیت مطالعه می‌شوند. زمانی که یک معضل ارتعاشاتی رخ می‌دهد، می‌توان با مراجعه به سازندهٔ ابزار یا تامین‌کنندهٔ پکیج‌های نرم‌افزاری تولید به کمک رایانه به جمع‌آوری اطلاعات پرداخت. در بعضی موارد که بروز ارتعاشات موجب تحمیل ضررهای اقتصادی قابل توجه می‌شود، می‌توان از حضور متخصصین به منظور بهینه‌سازی فرایند، پس از انجام اندازه‌گیری‌ها و محاسبات اولیه، به منظور تعیین سرعت اسپیندل یا اصلاحات مورد نیاز روی ابزار، نمود.
تربیت دانش آموختگانی که بتوانند در ابعاد مراقبتی، آموزشی و درمانی به منظور کمک به متخصصین جراحی و با مسئولیت آنان در امور جراحی، انجام وظیفه نمایند و بخشی از عمل را به دست بگیرند.
اگرچه موضوع تأثیر متقابل طراحی شهری و جریان باد شهری از دهه ۵۰ قرن بیستم مورد توجه ویژه متخصصین قرار گرفته، در ایران با وجود تجربه‌های غنی در شهرهای تاریخی، این موضوع به خوبی مورد کاوش قرار نگرفته‌است.