متحمل شدن

معنی کلمه متحمل شدن در فرهنگ معین

( ~. شُ دَ ) [ ع - فا. ] (مص ل . ) ۱ - تحمل کردن . ۲ - (عا. ) اعتنا نکردن ، به روی خود نیاوردن .

معنی کلمه متحمل شدن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) تحمل کردن . یا متحمل نشدن . ۱ - تحمل نکردن . ۲ - بروی خود نیاوردن اعتنا نکردن : ذوالقدر ... از جنگ فرار کرده در راه بخدمت نواب اشرف ( شاه اسماعیل ) رسیده دور جمجمه هر چند شاه او را صدا زده متحمل نشده ...

معنی کلمه متحمل شدن در ویکی واژه

تحمل کردن.
اعتنا نکردن، به روی خود نیاوردن.

جملاتی از کاربرد کلمه متحمل شدن

تا ۲۲ ژوئن، نیروهای مسلح آلمان ۲۷٬۰۰۰ کشته، بیش از ۱۱۱٬۰۰۰ زخمی و ۱۸٬۰۰۰ مفقود داشتند. تلفات فرانسه ۹۲٬۰۰۰ کشته و بیش از ۲۰۰٬۰۰۰ زخمی بود. نیروهای اعزامی بریتانیا ۶۸٬۰۰۰ تلفات متحمل شدند که حدود ۱۰ هزار تن از آن‌ها کشته شدند.
پس از متحمل شدن شکست در نبردها با ایالت‌های رقیب مانند وی، حاکمان چین باپرکاری اصلاحات اجتماعی، قانونی و اقتصادی را دنبال کردند. هنگامی که حاکم شیائو به سلطنت رسید، اعلامیه ای صادر کرد که در آن از افراد با استعداد (شامل دانشمندان، مدیران، نظریه پردازان و نظامیان) از ایالت های دیگر دعوت کرد تا وارد چین شوند و در اصلاحاتش به او کمک کنند، او وعده پاداش مناصب و اراضی عالی در چین در قبال خدماتشان را داد.
مرحلهٔ دوم جنگ عشایر خوزستان خسارات و تلفات سنگینی متحمل شدند، چرا که در این مرحله با رسیدن سلاح سنگین (توپ و مسلسل) و پیوستن نیروهای تازه‌نفس از هند، دشمن بر آنان برتری داشت.
در سال۱۹۶۱، در پاسخ به محاکمه نورنبرگ، استنلی میلگرام، روان‌شناس دانشگاه ییل، «مطالعه اطاعت از اقتدار» خود را که به عنوان آزمایش میلگرام نیز شناخته می‌شود، انجام داد تا مشخص کند آیا این امکان وجود دارد که نسل‌کشی نازی‌ها از میلیون‌ها نفر ناشی شده باشد. «فقط به دنبال دستور». آزمایش میلگرام به دلیل استرس هیجانی شدیدی که شرکت کنندگان متحمل شدند، سؤالاتی در مورد اخلاق‌های آزمایش علمی مطرح کرد، که به عنوان بخشی از آزمایش، به آنها گفته شد که شوک الکتریکی را برای افراد مورد آزمایش (که بازیگر بودند و واقعاً شوک الکتریکی دریافت نکرده بودند، اعمال کنند)