متحد شدن

معنی کلمه متحد شدن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) یگانه گشتن دوست شدن : و فرو نریزد تا بروزگار دراز آن رطوبت که با گل متحد شده است ...

معنی کلمه متحد شدن در ویکی واژه

allearsi

جملاتی از کاربرد کلمه متحد شدن

مانند دیگر جابه‌جایی و هجوم قوم‌های کوچ‌نشین، به‌گمان در آغاز گروه‌های کوچک پیش‌رو آریایی به مناطق تازه نفوذ می‌کردند. گروه‌های کوچک معمولاً در اقوام بومی مستحیل می‌شدند، اما با رسیدن پیاپی گروه‌های بزرگ‌تر در دوره‌ای به نسبت طولانی و چیرگی شان بر اقوام بومی یا متحد شدن شان با آن‌ها عنصر قومی و زبانی آریایی در این منطقه برتری می‌یافت. آریایی‌ها گاه صلح‌جویانه و گاه با جنگ و خون‌ریزی سرزمین‌های تازه را به چنگ می‌آوردند.
کلئوپاترا تاج‌وتخت را به عنوان فرعون به‌دست می‌آورد. سپتیمیوس یکی از مشاوران سزار می‌شود و کلئوپاترا روابط خود را با آیا و بایک قطع می‌کند. بایک و پشتیبانانش متوجه می‌شوند که کلئوپاترا و سزار با دستور باستانی‌ها متحد شدند. بایک متحدان خود را جمع‌آوری می‌کند تا با دستور مقابله کنند و آزادی اراده مردم را حفظ کنند. آیا و بایک می‌فهمند که دستور علاقه خاصی به آرامگاه اسکندر مقدونی نشان داده‌اند سپس در آنجا آپولدوروس را به‌طور وخیمانه زخمی می‌بینند. او هشدار می‌دهد که ناوبان سزار، فلاویوس رهبر واقعی دستور است. او و سپتیمیوس گوی را از آرامگاه اسکندر گرفته‌اند و هم‌اکنون در حال رفتن به سیوه هستند تا در محوطه را باز کنند.
در دهه ۱۹۳۰ با ایده یک دولت-ملت مجزا و تحت تأثیر اندیشه‌های فلسفی محمد اقبال لاهوری، چهار استان در شمال غربی هندوستانِ تحت سلطه بریتانیا که بیشتر از نظریه دو کشور مجزا حمایت می‌کردند متحد شدند. در جریان رویدادهای جهانی که منجر به جنگ جهانی دوم و اعتراض مؤثر حزب کنگره ملی هند علیه انگلستان شد، مسلم لیگ با حمایت از بریتانیا در جنگ، به‌طور یک‌جانبه و بدون مشورت با مردم، کشور هند را در جنگ درگیر کرد. مسلم لیگ در دهه ۱۹۴۰ نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کرد و به یکی از محرک‌های مؤثر تقسیم هند بر اساس اعتقادات مذهبی و ایجاد پاکستان به عنوان یک کشور مسلمان در سال ۱۹۴۷ تبدیل شد.
در آغاز قرن بیستم، سومین تلاش برای فتح این سرزمین توسط یکی دیگر از آل سعود، عبدالعزیز ابن سعود انجام شد. وی یک ارتش قبیله ای با الهام از وهابیت و به رهبری سلطان بن بجاد و فیصل الدویش که به سرعت پس از بنیانگذاری آن در سال ۱۹۱۲ رشد کرده بود تشکیل داد. در نهایت حجاز در سالهای ۲۵-۲۵ - ۱۹۲۴ فتح شد و در سال ۱۹۳۲، دو پادشاهی حجاز و نجد به عنوان پادشاهی عربستان سعودی متحد شدند.
در جنگ داخلی اسپانیا (۱۹۳۶–۱۹۳۹) سوسیالیست‌ها (از جمله سوسیال دموکرات‌های حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا و مارکسیست‌های حزب اتحاد مارکسیستی کارگران) به‌طور متحد در جبههٔ جمهوری‌خواهان وفادار به جناح چپ جمهوری دوم اسپانیا قرار گرفتند و با آنارشیست‌های کمونیست و سندیکالیست متحد شدند و از اتحادیه‌ی عمومی کارگران حمایت کردند.
بومیان استرالیا از حدود ۶۵۰۰۰ سال پیش، قبل از ورود اولین کاشفان هلندی در اوایل سده هفدهم، که آن را نیوهلند نامیده بودند، در این قاره ساکن بودند. در سال ۱۷۷۰، نیمه شرقی استرالیا توسط بریتانیای کبیر تسخیر شد. در زمان هجوم طلا در دهه ۱۸۵۰، بیشتر قاره توسط مهاجران اروپایی اکتشاف شد و پنج مستعمره دیگر تأسیس شد. در ۱ ژانویه ۱۹۰۱، شش مستعمره با هم متحد شدند و مشترک المنافع استرالیا را تشکیل دادند. استرالیا از آن زمان یک سیستم سیاسی لیبرال دموکراتیک باثبات را حفظ کرده‌است که به عنوان یک سلطنت قانون اساسی پارلمانی فدرال عمل می‌کند که شامل شش ایالت و ده قلمرو است.
جنبش‌های مردمی سوسیالیستی علاوه بر ایالات متحده در کشورهای اروپایی نیز گسترش یافتند. خیره‌کننده‌ترین تجلی این روند اعتراضات مه ۱۹۶۸ در فرانسه بود که طی آن دانشجویان با اعتصاب نزدیک به ده میلیون کارگر متحد شدند.
در سال آخر خلافت علی، مردم کوفه و بصره پس از حملات لشکریان معاویه به شهرهای عراق، ماهیت واقعی معاویه را شناختند و دوباره با علی ضد معاویه متحد شدند. با این حال نگرش مردم نسبت به علی در این مقطع زمانی، به شدت متفاوت بود. فقط اقلیت کوچکی از آن‌ها معتقد بودند که علی بهترین شخص پس از محمد برای خلافت است؛ در حالی که اکثریت مردم او را به علت دشمنی با معاویه مورد حمایت قرار دادند.
از سال ۲۰۱۱، اتحادیه به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و غیردولتی با نام اصلی اما با هدف و تیمی متفاوت اصلاح شد. این جرقه عمدتاً به دلیل انقلاب مصر در سال ۲۰۱۱ بود که طی آن بسیاری از گروه‌های فعال فمینیستی با هم متحد شدند و نقش بزرگی در تعدادی از تظاهرات و تحصن‌ها علیه حسنی مبارک و دولت مصر داشتند. امروزه، اتحادیه به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی، در میان اهداف دیگر، با هدف افزایش آگاهی در مورد مسائل زنان، انجام تحقیقات و همچنین یکپارچه سازی فناوری مانند پایگاه‌های داده برای کار در جهت حل این مسائل فعال است.
بروز این مسایل سبب شد تا آنتمیوس که از قدرت و نفوذ ریکیمر در غرب آگاه بود در صدد متحد شدن با او از طریق پیوندهای خانوادگی برآید و در نتیجه در اواخر سال ۴۶۷ با آلیپیا، یگانه دختر ریکیمر، ازدواج کرد.