متالیک

معنی کلمه متالیک در فرهنگ معین

(مِ ) [ فر. ] (ص . ) دارای جلا و درخششی مانند فلز.

معنی کلمه متالیک در ویکی واژه

دارای جلا و درخششی مانند فلز.

جملاتی از کاربرد کلمه متالیک

هنگامی از او پرسیده شد که از چه موسیقیدان‌هایی تاثیر گرفته‌است، یامائوکا اشاره کرد که "مهمترین تاثیرش را از ترنت رزنر چه از سبک و چه از اجراهایش گرفته‌است." در میان دیگر تاثیرپذیری‌هایش به آنجلو بادالامنتی (که به علت تولید موسیقی فیلم‌های دیوید لینچ معروف است)، متالیکا و دپش مد اشاره کرد.
متن همهٔ ترانه‌ها توسط جیمز هتفیلد نوشته و موسیقی همهٔ آنها توسط متالیکا ساخته شده‌است.
دی‌بی‌اس برای تعقیب و گریز ماشین پیش از اعتبار در اطراف دریاچه گاردا در فیلم باند ذره‌ای آرامش در سال ۲۰۰۸ بازگشت. این خودرو به رنگ خاکستری تیره متالیک تیره است که در لیست آپشن‌های استون مارتین به آن «نقره‌ای کوانتومی» گفته می‌شود و هیچ ابزاری ندارد. در این فیلم، باند از وسیله نقلیه استفاده می‌کند تا آقای وایت را به ام تحویل دهد در حالی که سعی می‌کند از تعقیب کنندگان خود دوری کند، اما بعداً در نتیجه آسیب می‌بیند. خودروهای مورد استفاده در این فیلم مدل سال ۲۰۰۹، خودروهای تولید دی‌بی‌اس با مشخصات بازار آلمان هستند.
اس‌اندام شامل اجرای آهنگ‌های متالیکا است که در این آهنگ‌ها از عناصر موسیقی سمفونیک که توسط مایکل کی‌من نوشته شده‌استفاده شده‌است. ایدهٔ ترکیب موسیقی هوی متال با موسیقی کلاسیک و سمفونی توسط بیسیست سابق گروه متالیکا کلیف برتون داده شده بود و این مورد را جیمز هتفیلد بارها عنوان کرده‌است. برتون عاشق موسیقی کلاسیک و سمفونیک بود خصوصاً هنرمندانی نظیر یوهان سباستین باخ.
در ۲۷ تیر ۸۷ (۱۷ ژوئیه ۰۸) جلد روی آلبوم بر روی وبگاه «ماموریت متالیکا» قرار گرفت. شکل آن تابوتی خالی با طراحی سیاه‌سفید دورِ آن (همراه با میدان مغناطیسی در اطراف آن) و نماد متالیکا در زیر آن است.
او همچنین در نماهنگ آهنگ مرد‌شنی وارد می‌شود از گروه متالیکا که در سال ۱۹۹۱ ساخته شد حضور داشت.
آهنربای مرگ نهمین آلبوم رسمی گروهِ هوی متالِ آمریکایی متالیکا است. این آلبوم، اولین آلبوم با نوازندهٔ گیتار بیسِ جدیدشان یعنی رابرت تروهیو و نیز تهیه‌کننده ی جدیدشان ریک روبین می‌باشد. همچنین برای نخستین بار مسئولیت انتشار آن را شرکت «ضبط برادران وارنر» بر عهده دارد، گرچه آن‌ها هنوز با گروه موسیقی وارنر باقی مانده‌اند. نخستین تک‌آهنگ آلبوم «روزی که هرگز نمی‌آید» نام دارد، که در ماه اوت منتشر شد.
در کنسرت سال ۲۰۱۰ بیگ فور در بلغارستان، متالیکا به همراه اعضای مگادث و انترکس این ترانه را زنده اجرا کردند. از اعضای اسلیر فقط دیو لومباردو روی صحنه حاضر شد و کری کینگ و تام آرایا با آن‌ها همراهی نکردند.
در چند دههٔ گذشته این قطعه جزو ترانه‌های ثابت متالیکا در کنسرت‌هایشان بوده و هنوز عده‌ای نمی‌دانند که «آیا من خبیث هستم؟» ساختهٔ خود آن‌ها نیست.
در ۱۴ مارس ۲۰۰۷، وبگاه رسمی متالیکا اذعان داشت که متالیکا برای ضبط آلبوم نهم خود به لس آنجلس برگشته، جایی که آخرین بار برای ضبط آلبوم سیاه در آنجا بود.