مایکل جکسون

مایکل جکسون

معنی کلمه مایکل جکسون در دانشنامه عمومی

مایکل جکسون (بازیکن فوتبال زاده ۱۹۶۳). مایکل جکسون ( انگلیسی: Michael Jackson؛ زادهٔ ۱۹ نوامبر ۱۹۶۳ ) بازیکن فوتبال اهل برزیل است.
وی همچنین در تیم ملی فوتبال زنان برزیل بازی کرده است.

معنی کلمه مایکل جکسون در ویکی واژه

مایکل جکسون (جمع مایکل جکسون‌ها)
#

جملاتی از کاربرد کلمه مایکل جکسون

موزیک ویدئوی ۱۴ دقیقه‌ای «تریلر مایکل جکسون» در ۲ دسامبر ۱۹۸۳ (۱۲ آذر ۱۳۶۲) منتشر شد. این ویدئو با بودجهٔ تخمینی بین ۶۰۰ هزار تا ۱ میلیون دلار، پرهزینه‌ترین موزیک ویدئوی جهان در آن زمان بود. این در حالی بود که در آن زمان به موزیک ویدئوها اهمیتی داده نمی‌شد و گران‌ترین موزیک ویدئویی که ساخته می‌شد، حداکثر بودجه‌ای ۲۵ هزار دلاری داشت.
یکی از شناخته‌شده‌ترین نماهنگ تاریخ، نماهنگ «تریلر» از مایکل جکسون است که در ۱۹۸۳ منتشر شد.
ال. ای. رید بیان کرده‌است که با احترام به میراث مایکل جکسون، نام آلبوم را اکسکیپ انتخاب کردند: «نام این آلبوم ادای احترامی به طرز نام‌گذاری مایکل است. او همیشه ترانه‌ای را از آلبوم برای نامگذاری پروژه انتخاب می‌کرد که مثل تریلر فقط یک کلمه و قابل توجه باشد. در مورد این پروژه هم همین طور است.»
بعد از مرگ مایکل جکسون در ۴ تیر ۱۳۸۸، آلبوم تریلر، رکوردهای جدیدی ثبت کرد. در ۵ روز اول مرگ مایکل، از آلبوم تریلر بیش از ۱۰۰ هزار نسخه فروش رفت و آلبوم توانست در رتبهٔ ۲ جدول برترین آلبوم‌های کاتولوگ بیلبورد قرار بگیرد. فروش ترانه‌های این آلبوم در ۵ روز اول مرگ مایکل از طریق اینترنت نیز او را به اولین شخصی تبدیل کرد که در عرض یک هفته، ۱ میلیون نسخه از ترانه‌هایش در اینترنت به فروش رفت. آلبوم تریلر با فروش ۱٬۲۷۰٬۰۰۰ نسخه در آمریکا، ۱۴مین آلبوم پرفروش سال ۲۰۰۹ آمریکا بوده‌است.
پرفروش‌ترین آلبوم دوباره‌ضبط جهان با نام «خون روی زمین رقص: تاریخ در میکس» متعلق به مایکل جکسون، هنرمند و موسیقی‌دان اهل آمریکا است.
از آلبوم تریلر، ۳ نماهنگ (موزیک ویدئو) با نام‌های «بیلی جین»، «بزن به چاک» و «تریلر مایکل جکسون» ساخته شد که باعث انقلابی در صنعت موسیقی شد و هنر ساخت موزیک ویدئو را تغییر داد و آن را از مجموعه‌ای از تصاویر و عکس‌ها به روایتی داستانی، به صورتی که امروز می‌بینیم تبدیل کرد.
اسکید رو همچنین به عنوان مکانی برای فیلمبرداری موزیک ویدئوهای آهنگ‌های مایکل جکسون " بزن به چاک " و " حسی که به من می‌دهی " مورد استفاده قرار گرفت.
تئاتر تریلر لایو نمایشی است که به بزرگداشت حرفهٔ مایکل جکسون می‌پردازد. این نمایش به همراه ۲۰ رقصنده و خوانندهٔ خردسال و بزرگسال از سال ۲۰۰۷ میلادی آغاز بکار کرده‌است و از ژانویهٔ ۲۰۰۹ (۵ ماه قبل از مرگ جکسون) تا به امروز در شهر لندن، انگلستان اجرا می‌شود.
نیویورک تایمز مایکل را در سن ۲۵ سالگی، «پدیده‌ای در عرصهٔ موسیقی» خواند و گفت: «در دنیای موسیقی پاپ، مایکل جکسون یک طرف و بقیه در طرف دیگر هستند».
موس در لس آنجلس کالیفرنیا به دنیا آمد و همانجا بزرگ شد. هنگامی که وی در مک دونالد کار می کرده شباهت او به مایکل جکسون مورد توجه همکارانش بوده و همین سبب شد که او در یک مسابقه ی تقلید از خواننده ی کارمندی، شخصیت مایکل جکسون را تقلید کرده و برنده ی آن مسابقه نیز بشود.