ماهیگیری

معنی کلمه ماهیگیری در لغت نامه دهخدا

ماهی گیری. ( حامص مرکب ) شغل و عمل ماهی گیر. دامیاری. ( یادداشت به خط مرحوم دهخدا ).
- تور ماهی گیری ؛ دامی است مشبک که ماهیگیران بدان ماهی شکار کنند.
- قایق ماهی گیری ؛ قایقی که ماهی گیران درآن نشینند و در دریا صید ماهی کنند.
- قلاب ماهی گیری ؛ آهنی باریک و خمیده و نوک تیز بشکل پیکان که به ریسمانی پیوندند و انتهای ریسمان را به میله یا چوبی بلند و نازک متصل سازند و بر نوک قلاب طعمه ای از حشرات یا جز آنها آویزند و در آب اندازند صید ماهی را. و رجوع به قلاب شود.

معنی کلمه ماهیگیری در فرهنگ فارسی

ماهی گیر
شغل و عمل ماهی گیر . یا تور ماهیگیری . دامی که از تور تهیه کنند و بدان ماهی صید نمایند . یاقایق ماهیگیری . قایقی که در آن ماهی گیران بصید ماهی پردازند .

معنی کلمه ماهیگیری در ویکی واژه

pesca

جملاتی از کاربرد کلمه ماهیگیری

نیروی کار: ۱۶۱٬۴ میلیون (کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری: ۰٫۷٪، تولید، استخراج، حمل و نقل، و صنایع دستی: ۲۰٫۳٪، مدیریتی، حرفه‌ای، فنی و ۳۷٫۳٪، فروش و دفتر مرکزی: ۲۴٫۲٪، سایر خدمات: ۱۷٫۶٪) (۲۰۰۹)
بیشتر مردم آن از نسل بردگان آفریقایی است. پایه زندگی آنان بر کشاورزی و ماهیگیری استوار می‌باشد. صادارات عمده و قهوه و کاکائو است. در جزیره سائوتومه ده قله کوه آتشفشانی وجود دارد. سواحل آن قابل شنا است، اجرای نمایشنامه‌های قرون وسطی و جشن‌های مذهبی و روزهای مقدس از سرگرمی‌های فرهنگی در این کشور است. این کشور کشتزارهای قهوه و دهانه‌های آتشفشانی دارد.
ارنست همینگوی در ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۹ در اوک پارک ایالت ایلینوی متولد شد. پدرش کلارنس یک پزشک و مادرش گریس معلم پیانو و آواز بود. ارنست تابستان‌ها را به همراه خانواده‌اش که در شمال میشیگان به سر می‌برد و در همان‌جا بود که او متوجّه علاقه شدید خود به ماهیگیری شد.
برخلاف بخش کشاورزی که پیش از دوران رونق نفتی نقش چندانی در اقتصاد کویت نداشتند، ماهیگیری و بهره‌برداری از منابع دریایی یکی از منابع اصلی درآمد کویتی‌ها در دوره یاد شده بود.