ماهرانه

معنی کلمه ماهرانه در لغت نامه دهخدا

ماهرانه. [ هَِ ن َ / ن ِ ] ( ص نسبی ، ق مرکب ) استادانه. با زبردستی. بامهارت. و رجوع به ماهر شود.

معنی کلمه ماهرانه در فرهنگ عمید

۱. با مهارت.
۲. (قید ) از روی مهارت و استادی.

معنی کلمه ماهرانه در فرهنگ فارسی

استادانه با مهارت : ... که نکند سر تا پای قضی. آن یار و یک صحنه سازی ماهرانه برای بدام کشیدن من بوده است . در هر کاری ماهرانه اقدام میکند .

جملاتی از کاربرد کلمه ماهرانه

در این یشت، همچون یشت‌های دیگر، تأثیر تلفیق ماهرانه میان اعتقادهای ایرانی قدیم پیش از زرتشت و عقاید زرتشتی را می‌یابیم (مانند بندهای ۲ و ۳ و ۶ و ۲۰ و ۲۱ و ۵۰ و ۵۱ و ۶۸ و ۷۳ و ۸۹ و ۹۰ و ۱۰۳ و ۱۱۵ و ۱۲۱ و ۱۲۲ و ۱۳۴ و ۱۳۷ تا ۱۳۹). مهر یشت از زمره یشت‌های کهن و شاید قدیمی‌ترین آن‌ها باشد.
قصه کوته حجاب عفت را ماهرانه ز پشت و رو برداشت
ّهمچنین آلبوم کوارتت او با نام چلچله به دلیل شیوهٔ ماهرانهٔ او در کنکاش در موسیقی فولکلور مورد ستایش قرار گرفت.
یهودستیزی عامل دیگری در این انتقادات بود. این دیدگاه که آمریکا با توطئه یهودیان از طریق لابی یهودی کنترل می شد، در کشورهایی که توسط فاشیست‌ها از سالها قبل از جنگ جهانی دوم و در طول جنگ جهانی دوم اداره می‌شد رایج بود. یهودیان، استادان دست نشانده پشت برنامه‌های فرضی آمریکا برای تسلط بر جهان، نیز به عنوان استفاده از موسیقی جاز در برنامه ای ماهرانه برای از بین بردن تمایزات نژادی دیده می‌شدند. آدولف هیتلر تهدید ایالات متحده را به عنوان دشمن معتبر آلمان به دلیل ترکیب نژادی ناهماهنگ آن رد کرد. او آمریکایی‌ها را «نژاد ناهنجار»، «نیمه یهودی» و «نیمه سرخورده» می‌دانست.
در محیط طوفان‌زای، ماهرانه در جنگ است ناخدای استبداد با خدای آزادی
در سال ۳۵ پس از میلاد، اردوان دوباره تلاش کرد تا ارمنستان را فتح کند و پسرش ارشک اول را به عنوان پادشاه ارمنستان معرفی کند. جنگ با رم اجتناب ناپذیر به نظر می رسید. گروهی در میان بزرگان اشکانی که با اردوان دوم دشمنی داشتند، از تیبریوس درخواست پادشاهی کردند که از نوادگان فرهاد چهارم بود. تیبریوس، نوه فرهاد چهارم، تیرداد سوم، را فرستاد و به لوسیوس ویتلیوس بزرگ (پدر امپراتور روم ویتلیوس) دستور داد تا اقتدار روم را در شرق بازگرداند. ویتلیوس با عملیات نظامی و دیپلماتیک بسیار ماهرانه به طور کامل موفق شد. اردوان دوم با کمک طرفدارانش و به شرق گریخت و به‌جای او تیرداد بر تخت نشست.
آشیگارو ستون فقرات ارتش سامورایی‌ها را در دوره‌های بعدی تشکیل داد. تغییر واقعی آشیگارو در سال ۱۵۴۳ با معرفی سلاح گرم قفل کبریت توسط پرتغالی‌ها آغاز شد. تقریباً بلافاصله دایمیوهای محلی شروع به تجهیز آشیگارو خود به سلاح جدید کردند، که در مقایسه با کمان طولانی، که یادگیری آن سالها طول کشید، به آموزش کمی برای استفاده ماهرانه نیاز داشت. با پیچیده‌تر شدن نبردها و بزرگ‌تر شدن نیروها، آشیگارو به‌شدت آموزش داده می‌شد تا بتوانند در مقابل آتش دشمن صفوف خود را حفظ کنند.
بارسلونا باشگاهی ورزشی-اجتماعی با هزاران عضو بوده که تیم فوتبال بارسلونا بخشی از آن است. تیم این باشگاه در لا لیگا بازی می‌کند و جزو سه تیمی است که هرگز به دستهٔ پایین‌تر سقوط نکرده‌است. شهرت تاریخی تیم این باشگاه به‌دلیل شیوه حمله‌ای ماهرانه و جذابش بوده که تأکیدش را بر بازی باز قرار می‌دهد.