مانیفست

مانیفست

معنی کلمه مانیفست در فرهنگ معین

(فِ ) [ انگ . ] (اِ. ) بیانیه .

معنی کلمه مانیفست در فرهنگ عمید

نوشته ای که در آن، یک گروه یا حزب، نظریات سیاسی، اجتماعی، مذهبی، فلسفی، و یا ادبی خود را اعلام می کنند، مرام نامه.

معنی کلمه مانیفست در فرهنگ فارسی

کتاب معروف کارل مارکس و فردریک انگلس که بنام [ بیانیه حزب کمونیست ] بسال ۱۸۴۸ م . در لندن از طرف نخستین کنگره کمونیستها انتشار یافت و در حقیقت سر لوحه مرام کمونیستی است .

معنی کلمه مانیفست در دانشنامه عمومی

مانیفست (فیلم ۲۰۱۵). مانیفست ( انگلیسی: Manifesto ) یک فیلم چیدمانی چندپرده ای در ژانر درام به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی جولیان روزفلت محصول سال ۲۰۱۵ است. از بازیگران آن می توان به کیت بلانشت اشاره کرد.

معنی کلمه مانیفست در دانشنامه آزاد فارسی

مانیفِسْت (manifesto)
(یا: بیانیّه) در سیاست، اطلاعیه ای که حزب منتشر می کند و در آن سیاست هایی را اعلان می کند که در صورت انتخاب شدن به حکومت، درپیش خواهد گرفت. هنگامی که حزب به قدرت می رسد، معمولاً ادعا می کند که براساس مانیفستش این اختیار را دارد که برای اجرای سیاست هایش قوانین لازم را وضع کند. در هنر، مانیفست سندی است که اهداف و آمال جنبشی هنری را مطرح می کند. برای مثال فوتوریستها و سوررئالیستها هریک برای خود مانیفستی انتشار دادند. در ابتدا مانیفست به معنای اعلان جنگ توسط شاه به کار می رفت، و انگیزۀ صادرکنندۀ آن را توضیح می داد؛ در داخل قلمرو او منتشر می شد و از مجاری دیپلماتیک به اطلاع دولت های دیگر می رسید. در دوران معاصر مانیفست در سیاست، بیانیه ای است که سیاست یا نظریۀ سیاسی را بیان می دارد (مانند مانیفست کمونیستی که مارکسو انگلسدر ۱۸۴۸ منتشر کردند). امروزه معمولاً احزاب، پیش از انتخابات به صدور مانیفست مبادرت می کنند، و در آن به طرح سیاست های کلی خود می پردازند. در کشورهایی همچون امریکا و کانادا، مانیفست برنامۀ حزب برشمرده می شود.

معنی کلمه مانیفست در ویکی واژه

بیانیه.

جملاتی از کاربرد کلمه مانیفست

در سال ۲۰۲۱، او زیر چشمان ما را منتشر می‌کند. مانیفست کوچکی برای انقلاب نگاه، کتابی برای نوجوانان که ایده‌های زنانه را در نظر می‌گیرد و متراکم می‌کند و توسط میریون مال به تصویر کشیده شده‌است.
دلوکا سالیان اخیر به زبان عبری روی آورده و با نشریات مختلفی از جمله «لا رپوبلیکا» و «ال مانیفستو» همکاری می‌کند و چند وقتی است به عرفان و دین روی آورده و «انجیل» ای به زبان ایتالیایی ارائه کرده‌است که به گفته خود او مایه‌های «ارتدوکسی» آن کمرنگ تر شده‌است.
هفت سال پیش از تولدش پدرش مانیفست حزب کمونیست (۱۸۴۸) را منتشر کرد و کمی بعد از آن همراه با خانواده‌اش پاریس را به مقصد لندن ترک کرد. النور در ۱۵ سالگی به دلیل فقر خانواده، مدرسه را ترک کرد اما آموزشش متوقف نشد.
از خواننده‌ها و گروه‌های سرشناس این موسیقی می‌توان به این موارد اشاره کرد: مایتی مایتی بوستونز، کچ ۲۲، مانو چائو، برویلرز، مد کدیس، ریل بیگ فیش، لس تان جیک و استریت لایت مانیفستو.
در سال ۱۹۶۰ پس از سه‌بار پیروزی متوالی حزب کارگر در انتخابات عمومی، هوگ گایتسکل به عنوان یک اصلاح‌طلب تلاش کرد تا بخشی از قانون اساسی را بر اساس مانیفست کراسلند اصلاح کند اما این تلاش‌ها با شکست مواجه شد.
"مانیفست یکی‌سازی و اتحاد آشوریه آزاد ارومیه "، بیانیه‌ای بود که در ارومیه کمی پس از انقلاب اکتبر منتشر شد و فصل نخست آن حدود سرزمینی دولت مستقل ملی آشوری را شامل "ارومیه، موصل، طور عبدین، نصیبین، جزیره و جولارمگ " می‌دانست و همکاری با روسیه آزاد (یعنی غیر تزاری) را در زمینه اقتصاد، تجارت و البته نظامی درخواست می‌نمود و خواستار همپیمانی با روسیه بود.ص۱۳۰،
در سال ۱۹۷۳، هوروویتز یکی از امضاکنندگان مانیفست انسان‌گرا ۲ بود.
من اولین دفعه کلمه مارکسیسم و کمونیزم را در سال ۱۳۰۲ از (اسدُف) شنیدم. پس از وی دومین کسی که کمونیست را از او شناختم مرتضی علوی بود. مانیفست کمونیسم را از علوی گرفتم…
مانیفست هنری توسط بنیانگذاران یک سبک یا مکتب جدید هنری، خطاب به هنرمندان دیگر و همچنین مردم است. این مانیفست‌ها معمولاً تعیین‌کنندهٔ خط‌مشی‌ها و اصول و عقاید پیشروان یک سبک یا مکتب به‌شمار می‌آیند.
از جمله مثالهای عمل شهرک‌نشینی یا استیطان، استعمار غرب قاره آمریکای شمالی در طول قرن ۱۹ام توسط شهروندان آمریکایی ساکن شرق این قاره، در قالب مفهوم مانیفست سرنوشت را دارد.