مانتیس

معنی کلمه مانتیس در لغت نامه دهخدا

مانتیس. ( فرانسوی ، اِ ) ( اصطلاح ریاضی ) در لگاریتم اعداد، جزو صحیح لگاریتم را مفسر و جزو اعشاری آن را «مانتیس » گویند. باتوجه به معنی لگاریتم و صفر و مفسر و مانتیس ، همواره مفسر اعداد از یک تا نه صفر و مانتیس کلیه قوای صحیح ده ، نیز صفر می باشد. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه مانتیس در فرهنگ فارسی

صحیح لگاریتم را مفسرو جزو اعشاری آنرا مانتیس گویند . توضیح باتوجه بمعنی لگاریتم و صفر مفسر و مانتیس همواره مفسر اعداد از یک تا نه صفرو مانتیس کلی. قوای صحیح ده نیز صفر می باشد .

معنی کلمه مانتیس در فرهنگستان زبان و ادب

[ریاضی] ← جزء اعشاری لگاریتم

معنی کلمه مانتیس در دانشنامه آزاد فارسی

مانْتیْس (mantissa)
در ریاضیات، جزء اعشاریلگاریتم. مثلاً لگاریتم۳۴۷.۶ برابر با۲.۵۴۱۱ است که در آن،۰.۵۴۱۱ مانتیس، و جزء صحیحلگاریتم، یعنی ۲، مفسراست.

جملاتی از کاربرد کلمه مانتیس

بررسی نوآورانه او از سمفونی پنجم بتهوون است که در آن هوفمن در 4500 کلمه درک فنی کامل را با یک نظریه کامل از رمانتیسیسم موسیقی در طول مقدمه طولانی سمفونی شماره پنج بتهوون ترکیب میکنند. هوفمن این مفهوم را معرفی می کند: آن یکی موسیقی نه تنها عاشقانه ترین هنر هاست بلکه تنها هنر کاملا رمانتیک است و دو هنر که موسیقی از موسیقی ساز زبان جدا شده استنه موسیقی آوازی. این چیزی است که موسیقی را به شکل هنری مستقل تبدیل می کند بتهوون که هنوز به هنوان رمانتیک زنده است.
الکساندر سِرگِیویچ پوشکین (به روسی: Александр Сергеевич Пушкин) شاعر و نویسندهٔ روسی سبک رومانتیسیسم است.
«موزه کورنر» در خانه خانوادگی قدیمی‌شان، نقاشی‌ها و ترکیب‌بندی‌های کورنرها و دورا استاک را تا زمانی که در بمباران درسدن در جنگ جهانی دوم ویران شد، به نمایش می‌گذاشت. بقایای آنها اکنون در نزدیکی «موزه رمانتیسم درسدن» در خانه سابق نقاش گرهارد فون کوگلگن به نمایش گذاشته شده‌است.
آلبر مارکه در سال ۱۸۷۵ در شهر بوردو زاده شد. در سال ۱۸۹۰ برای تحصیل در مدرسهٔ ملی هنرهای تزئینی اکول ده بوزار به پاریس رفت و درآنجا با هنری ماتیس آشنا شد و این آشنایی به دوستی مادام‌العمر آن‌ها انجامید، او و ماتیس مدتی هم اتاقی بودند و از کارهای یکدیگر تأثیر پذیرفتند. آلبر مارکه تحصیلات هنری خود را از سال ۱۸۹۲ در کالج هنرهای زیبا و تحت آموزش‌های گوستاو مورو هنرمند نمادگرایی که پیرو سبک رومانتیسیسم اوژن دولاکروا بود دنبال کرد.