ماموری

ماموری

معنی کلمه ماموری در دانشنامه عمومی

مأموری ( به انگلیسی: Mamoori ) یک روستا در پاکستان است که در ناحیه دیره غازی خان واقع شده است. مأموری ۱۱۵ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

جملاتی از کاربرد کلمه ماموری

نقل است که صد و بیست سال عمر یافت چون نزدیک وفاتش بود وقت نماز شام بود عزرائیل سایه انداخت سر از بالین برداشت وگفت: عفاک الله توقف کن که بنده ماموری و من بنده مامور ترا گفته‌اند که جان او را بردارو مرا گفته‌اند که چون وقت نماز آید بگزار و وقت درآمده است آنچه ترا فرموده‌اند فوت نمی‌شود اما آنچه مرا فرموده‌اند فوت می‌شود صبر کن تا نماز شام کنم پس طهارت کرد ونماز گزارد بعد از آن وفات یافت همان شب او را به خواب دیدند گفتند خدای با تو چه کرد گفت: از من مپرسید ولکن از دنیای نجس باز رستم رحمةالله علیه.
گیرد از دولت به هر کیفیتی خرج راهی‌، حکم ماموریتی
این بازی یک عنوان تیراندازی اول شخص است که در آن شخصیت تحت کنترل شما، میبایست به طور معمول به یک پایگاه نظامی نفوذ کرده و هدف خود را دنبال کند. سبک بازی مخفی کاری است و در طول بازی باید سعی کنید چندین ماموریت را بدون دیده شدن توسط دوربین ها یا نیروهای دشمن‌ انجام دهید. بازی در مجموع دارای 14 مرحله است.
نسخه نهایی آرما ۳ در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۳ منتشر شد، در پی این نسخه، آرما ۳ دارای ماموریت‌های بیشتر و جزیره بزرگ آلتیس بود.
هر ماهواره، فضاپیما یا ماموریت فضایی یک پتانسیل تولید زباله فضایی است. یک دلیل افزایش احتمال اثر کسلر تعداد روبه‌فزون ماهواره‌ها در مدار است. در سال ۲۰۱۴، حدود ۲۰۰۰ ماهواره تجاری و دولتی در مدار زمین وجود داشت. تخمین زده می‌شود ۶۰۰٬۰۰۰ قطعه زبال فضایی در ابعاد ۱ تا ۱۰ سانتی‌متر وجود داشته باشد و به‌طور متوسط یک ماهواره سالانه به این دلیل تخریب می‌شود.