مارتینی
معنی کلمه مارتینی در لغت نامه دهخدا

مارتینی

معنی کلمه مارتینی در لغت نامه دهخدا

مارتینی. ( ص نسبی ) قسمی تفنگ. مارتین. ( یادداشت به خط مرحوم دهخدا ). منسوب به مارتین. ( فرهنگ فارسی معین ) : ورود تفنگ... مارتینی به زمان ناصرالدین شاه. ( المآثر و الاثار، از فرهنگ فارسی ایضاً ).

معنی کلمه مارتینی در فرهنگ فارسی

شوارتز ندورف آهنگساز آلمانی ( و. فرشتاد ۱۷۴۱- ف. ۱۸۱۶ م . ) . وی آهنگهای معروف و از آنجمله آهنگ [ شادی عشق ] را ساخته است .
( صفت ) منسوب به مارتین .
قسمی تفنگ

معنی کلمه مارتینی در فرهنگستان زبان و ادب

{Proboscidea} [زیست شناسی- علوم گیاهی] سرده ای از مارتینیان/ شاخ بزیان یکسالۀ علفی کرک دار غده ای و بدبو با حدود هشت گونه که در امریکای جنوبی و جنوب امریکای شمالی پراکنده اند؛ برگ های این گیاهان متناوب یا متقابل به شکل تخم مرغ یا قلب با دمبرگ بلند است و گل های آن...

معنی کلمه مارتینی در دانشنامه عمومی

مارتینی یک نوشیدنی الکلی ترکیبی از جین و ورموت و زیتون به عنوان مزه است. امروزه مارتینی به عنوان یکی از معروف ترین نوشیدنی های الکلی مخلوط شناخته می شود.

معنی کلمه مارتینی در ویکی واژه

سرده‌ای از مارتینیان/ شاخ‌بزیان یکسالۀ علفی کرک‌دار غده‌ای و بدبو با حدود هشت گونه که در امریکای جنوبی و جنوب امریکای شمالی پراکنده‌اند؛ برگ‌های این گیاهان متناوب یا متقابل به شکل تخم‌مرغ یا قلب با دمبرگ بلند است و گل‌های آنها دوجنسی و نامنظم با دو لَپ در خوشه‌های پنجسانتیمتری است

جملاتی از کاربرد کلمه مارتینی

وی همچنین در تیم‌های ملی فوتبال زیر ۲۱ سال فرانسه و مارتینیک بازی کرده‌است.
وی در ۱۸ ژوئیه - ۲۴ اوت ۲۰۱۳ میلادی، در فیلم به خاطر چند بوسه بازی کرد که به کارگردانی دیوید منکس و ستارگان این فیلم مارتینیو ریباس، مارینا سالاس و مگان مونتانر است. این فیلم در تاریخ ۱۶ مه سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد.
استیفن در سال ۱۷۹۱ در مارتینیزبورگ فوت نمود و در زیر بنای یادبودی که به افتخار وی بنا شده بود، دفن گردید.
بارسلونا توانست با مربیگری فردیناند دائوییک و بازی لادیسلائو کوبالا در سال ۱۹۵۲ پنج عنوان قهرمانی مختلف شامل لا لیگا، کوپا دل جنرالیسمه (یا همان کوپا دل ری)، کوپا لاتین و کوپا اوا دوارته و کوپا مارتینی روسی را بالای سر ببرد. همچنین در ۱۹۵۳ نیز توانست مجدداً لا لیگا و کوپا دل جنرالیسمه را فتح کند.
ِیکی دیگر از کاربردهای آلیاژهای حافظه دار (مارتینی) در مهندسی عمران می‌باشد. برای مثال، از آلیاژهای مارتینی در پایه پل‌ها یا دیوارهای بتنی برشی استفاده شده‌است.