مادام العمر

معنی کلمه مادام العمر در فرهنگ معین

(مُ لْ عُ ) [ ع . ] (ق . ) تا پایان زندگی ، در سراسر زندگی .

معنی کلمه مادام العمر در فرهنگ عمید

تا زمانی که زنده باشد، در طول عمر.

معنی کلمه مادام العمر در ویکی واژه

تا پایان زندگی، در سراسر زندگی.

جملاتی از کاربرد کلمه مادام العمر

دستهٔ دوم و سوم مشتمل بر املاکی بود که بابت مالیات معوقه یا به علل دیگر ضبط کرده بودند و همچنین بعضی از املاک دیگر که دولت خریده و مالک شده بود. بیشتر این املاک گوناگون مستقیماً بوسیلهٔ دیوان اداره نمی‌شد. بعضی از آنها را مادام العمر یا برای مدت کوتاه با حق انتقال آنها به اشخاص واگذار کرده بودند و این املاک به «خالصجات انتقالی» یا «واگذاری» معروف بود.
وایس در استفلینگ (نزدیک نیتنائو)، متولد و بزرگ شد، جایی که در دهه ۱۹۸۰، صنعت هسته‌ای آلمان غربی شروع به ساخت کارخانه پردازش هسته‌ای واکرسدورف کرد. وایس که از این حرکت ناراحت شده بود، از سمت خود به عنوان استاد شیمی معدنی در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانز مونیخ دست کشید و در مخالفت با این کارخانه در برابر آن ظاهر شده مخالفت خود را علنی و عمومی کرد. بعدها، به عنوان یکی از اعضای دولت ایالت باواریا، به مخالفت با نیروگاهای هسته‌ای ادامه داد. در سال ۲۰۰۷، پروفسور وایس جایزه مادام العمر آینده بدون هسته‌ای را دریافت کرد.
املاک و مستغلات و سهام ممتاز، برخی از انواع سرمایه‌گذاری هستند که بر نتایج اقساط مادام العمر، اثر گذارند و قیمت‌ها را می‌توان بر اساس تکنیک‌های ارزش گذاری اقساط مادام العمر، تعیین کرد. اقساط مادام العمر، یکی از روش‌های محاسبهٔ ارزش زمانی پول برای ارزش گذاری دارایی‌های مالی است. اقساط مادام العمر شکلی از پرداخت‌های سالانهٔ [پ ۲] معمولی است. مفهوم آن، بسیار نزدیک به ارزش پایانی [پ ۳] و نرخ رشد پایانی در ارزش گذاری است.
کشورهای مختلف با ایدهٔ استقلال قضایی از طریق شیوه‌های گوناگون انتخاب قاضی مواجه می‌شوند. یک روش برای ترویج استقلال قضایی اعطای دوره مادام العمر یا دوره فعالیت طولانی مدت به قضات است که اختیار آزادی به آنها می‌دهد تا در خصوص پرونده‌ها تصمیم‌گیری کرده و بنا بر حاکمیت قانون و ملاحظه قضایی حکم کنند، حتی اگر آن تصمیمات از نظر سیاسی نامحبوب یا مورد مخالفت منافع قدرتمند باشند. ریشهٔ این مفهوم را می‌توان تا انگلستان قرن هیجدهم پی گرفت.
مسخ واقعیت مزمن نسبتاً نادر است و ممکن است به دلیل اختلال عملکرد لوب پس سری - گیجگاهی باشد. این تجربه برای مدت زمان طولانی یا با دوره‌های مکرر می‌تواند نشانه بسیاری از اختلال‌های روانشناختی باشد و ناراحتی قابل توجهی در مبتلایان ایجاد کند. با این حال، علائم مسخ واقعیت موقت معمولاً در طول زندگی فرد چندین بار با شیوع مادام العمر تا ۲۶–۷۴٪ و شیوع ۳۱–۶۶٪ در زمان یک واقعه آسیب زا اتفاق می‌افتد.
ایرلند در 9 مه 1810 در ادینبورگ متولد شد. پدرش تاجر بود در جوانی دوستانی چون رابرت چمبرز، ویلیام چمبرز و جان گایردنر داشت. دوستی او با گاردنر منجر به آشنایی او با رالف والدو امرسون شد که در سال 1833 به ادینبورگ آمد: دوستی آنها یک دوستی مادام العمر بود.[1]
اقساط مادام العمر، نوعی پرداختی سالانه است که در آن، پرداخت‌های دوره‌ای در یک روز ثابت شروع می‌شود و به طور نامحدود ادامه می‌یابد. از این نوع پرداخت‌ها گاهی با عنوان سالیانهٔ دائمی [پ ۴] نام برده می‌شود. پرداخت‌های کوپن ثابت، روی مجموع پول‌های سرمایه‌گذاری شدهٔ دائمی (غیرقابل بازخرید)، نمونه‌های نخست از اقساط مادام العمر است. بورس‌های تحصیلی که به طور بلا عوض اعطا و به صورت دائمی پرداخت می‌شوند منطبق بر تعریف اقساط مادام العمر است.
ناآرامی‌ها و اعتراضات ادامه یافت و در این بین نخست‌وزیر دستگیر و رئیس‌جمهور سابق از ریاست مادام العمر شورای امنیت استعفا کرد همچنین هزاران معترض نیز دستگیر شدند