ماجد

معنی کلمه ماجد در لغت نامه دهخدا

ماجد. [ ج ِ ] ( ع ص ) بزرگوار وگرامی و بسیارمجد. ( ناظم الاطباء ) ( منتهی الارب ) ( آنندراج ). بزرگوار. ج ، ماجدون. ( مهذب الاسماء ). || بخشنده. ( ناظم الاطباء ) ( منتهی الارب ) ( آنندراج ).کریم. معطاء. ج ، امجاد. ( یادداشت به خط مرحوم دهخدا ). || نیکوخوی و جوانمرد. ( ناظم الاطباء ) ( منتهی الارب ) ( آنندراج ). نیکوخلق گشاده روی. ( از اقرب الموارد ). سَمِح. ( اقرب الموارد ) ( یادداشت به خط مرحوم دهخدا ). || شی ماجد؛ ای کثیر. ( از اقرب الموارد ). || پاک نژاد. ( ناظم الاطباء ).
ماجد. [ ج ِ ] ( اِخ ) نامی ازنامهای خدای تعالی. ( یادداشت به خط مرحوم دهخدا ).
ماجد. [ ج ِ ]( اِخ ) ابن سعیدبن سلطان بن احمدبن سعید البوسعیدی صاحب زنگبار. در سال 1273 هَ.ق در اواخر ایام پدرش والی زنگبار شد و در آن وقت انگلستان با پدرش قراردادی مبنی بر آزادی تجارت و عبور و اقامت اتباع خود بسته بود. هنگامی که پدرش مرد میان وی و برادرش ثوینی بن سعید صاحب مسقط خلاف افتاد و نزدیک بود که کار بجنگ بکشد اما با وساطت انگلستان میان آنها صلح افتاد و این دستاویزی بود برای تسلط انگلستان بر بلاد زنگبار. و وی بسال 1282 هَ. ق. درگذشت. ( از الاعلام زرکلی ).

معنی کلمه ماجد در فرهنگ معین

(جِ ) [ ع . ] (ص . ) ۱ - گرامی ، بزرگوار. ۲ - خوشخو، بخشنده .

معنی کلمه ماجد در فرهنگ عمید

۱. بزرگوار، گرامی.
۲. خوش خو.
۳. بخشنده، جوانمرد.

معنی کلمه ماجد در فرهنگ فارسی

بزرگوار، گرامی، خوشخو، بخشنده، جوانمرد
( صفت ) بزرگوار و گرامی دارای مجد : والد ماجد...
ابن سعید بن سلطان ابن احمد بن سعید البوسعیدی صاحب زنگبار

معنی کلمه ماجد در فرهنگ اسم ها

اسم: ماجد (پسر) (عربی) (مذهبی و قرآنی) (تلفظ: mājed) (فارسی: ماجد) (انگلیسی: majed)
معنی: دارای مجد و بزرگی، بزرگوار، بخشنده، از نامهای خداوند

معنی کلمه ماجد در ویکی واژه

گرامی، بزرگوار.
خوشخو، بخشنده.

جملاتی از کاربرد کلمه ماجد

ابراهیم ماجد (عربی: إبراهیم ماجد عبد المجید؛ زادهٔ ۱۲ مهٔ ۱۹۹۰) یک بازیکن فوتبال فلسطینی‌تبار اهل قطر است و در کویت متولد شده‌است و تابعیت قطر را نیز داراست.
آذر ماجدی با منصور حکمت ازدواج کرد و این دو تا زمان مرگ حکمت در سن ۵۱ سالگی در رابطۀ زناشویی بودند. آن‌ها صاحب سه فرزند شدند که یکی از آن‌ها دختر و دو فرزند دیگر پسر هستند.
ملیک قادر مولی الموالی عظیم ماجد فرد التّعالی‌
ملیک مالک مولی الموالی عظیم ماجد فرد التعالی
در ماه مه ۲۰۰۷ حزب اتحاد کمونیسم کارگری از حککا جدا شد و ماجدی در هیئت رهبری حزب جدید قرار گرفت. این حزب نیز در سال ۱۳۹۱ رسماً به حزب کمونیست کارگری ایران–حکمتیست پیوست و ماجدی به عضویت این حزب جدید درآمد.
چون والد خود ماجدود چون جد خود امجد در مرتبه نور نظر ابیض و اسود
ماجد عبدالله با ۲۵۹ گل بهترین گلزن تاریخ این باشگاه است. همچنین وی رکورددار بیشترین حضور با ۲۴۰ بازی برای النصر نیز هست.
اخلاق طهماسبی کتابی است نوشتهٔ ماجد بن محمد بحرانی، مشهور به سید ماجد حسینی.
در سال ۱۹۹۱ که منصور حکمت حزب کمونیست کارگری ایران را بنیان نهاد، آذر ماجدی از حزب کمونیست ایران خارج شده و عضو حزب جدید شد. هنگامی که در اوت ۲۰۰۴ جمعی که خود را حکمتیست می‌نامیدند از حزب کمونیست کارگری منشعب شدند، آذر ماجدی ابتدا در حزب کمونیست کارگری ماند.
آذر ماجدی فعال سیاسی کمونیست و فعال حقوق زنان ایرانی و رئیس سازمان آزادی زن و عضو سابق کمیتۀ مرکزی دو حزب کمونیست کارگری ایران و اتحاد کمونیسم کارگری، و عضو کنونی کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران–حکمتیست است. ماجدی همسر منصور حکمت فعال سیاسی مارکسیست و از بنیان‌گذاران و رهبران حزب کمونیست ایران و حزب کمونیست کارگری ایران است.
هر سفله که همرنگ اماجد گردد جهلش همه علم و هزل اوجد گردد
نخستین انتشار رسمی این ترانه در ژوئن ۱۹۷۳ بود، در آلبومی از اجرای زنده از هنرمندان مختلف تحت عنوان «نخستین جشنواره بین‌المللی آهنگ‌های مردمی» که توسط شرکت دیکاپ منتشر شد. در این آلبوم، چهره‌های مشهوری چون اینتی-ایلیمانی، سزار ایسیا، ایسابل پارا، تیتو فرناندس و آلفردو زیتاروسا حضور داشتند، اما کنسرت را گروه کیلاپایون با دو ترانهٔ «مردم متحد هرگز شکست نخواهند خورد» و «کماجدان‌های کوچک سفالی» به پایان بردند که در آلبوم مذکور منتشر شد.
آذر ماجدی نیز علاوه بر خودش از منیرالسادات هاشمی به عنوان عضو اتحاد مبارزان کمونیست یاد کرده‌است.
آذر ماجدی به سفارش شفاهی منصور حکمت (که توسط خود او، علی جوادی و کورش مدرسی شنیده شده‌است) نوعی مسئولیت نشر و ویرایش آثار حکمت را به عهده دارد و برای انتشار آثار او، «بنیاد منصور حکمت» را تأسیس کرده‌است و در واقع بنیان‌گذار و رئیس کنونی این بنیاد است. البته این «حق» و کلا مسئلهٔ آثار حکمت توسط بسیاری و بخصوص حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست برداشت‌های متفاوتی دارد و مبنای جدل‌های بسیاری بین حزب کمونیست کارگری ایران و حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست بوده‌است.