مؤلفه

معنی کلمه مؤلفه در ویکی واژه

کوچک‌ترین واحد معنایی سازندۀ معنای واژه

جملاتی از کاربرد کلمه مؤلفه

الگوریتم فرهنگی نیازمند یک واسط میان جمعیت و فضای باور است. افراد برجستهٔ جمعیت می توانند با استفاده از تابع به روزرسانی، فضای باور را به روز کنند. همچنین، دسته‌های دانش فضای باور می‌توانند توسط تابع اثرگذاری بر مؤلفهٔ جمعیت اثر بگذارند. تابع اثرگذاری می‌تواند با تغییر ژنوم یا فعالیت‌های افراد، بر جمعیت اثرگذار باشند.
است. همچنین ثابت می‌شود که اگر بیشترین مقدار مؤلفه
بیسمارک با این مسئله که می‌توان قدرت را با اصولی برتر به بند کشید مخالف بود. تفکرات وی، سبب رشد و گسترش این تفکر شد که می‌توان با به تکامل رساندن مؤلفه‌های صحیح قدرت، به امنیت دست‌یافت.
الگوریتم گابو همانند الگوریتم مؤلفه‌های همبند قوی تارجان، تنها یک جستجوی عمق اول در گراف داده شده انجام می‌دهد،
در مورد دارایی‌های انسانی، با توجه به تفاوت ماهیت این نوع دارایی با دارایی‌های قبلی، از روش جداگانه‌ای استفاده خواهد شد. در این روش، هفت مؤلفه به عنوان مؤلفه‌های ارزش نیروی انسانی تعیین می‌شوئد که عبارتند از: تخصص، سابقه، رتبه، سختی کار، مدرک تحصیلی، وجود جایگزین و سطح دسترسی. هر یک از کارکنان سازمان، مطابق راهنمای ارائه شده صفحه بعد، در هر یک از موارد مذکور، امتیازی بین ۱ تا ۱۰ دریافت خواهند کرد.
با وجود مشکلات اصطلاحی، در اوایل دهه ۲۰۰۰ بسیاری از پژوهشگران موافق بودند که اختلال تصویر بدن یک علامت چندبعدی از اجزای مختلف مرتبط با تصویر بدن است. تصویر بدن مفهومی است که از تعامل چهار مؤلفه مرتبط با بدن شکل گرفته‌است: شناختی، عاطفی، رفتاری و ادراکی.
مؤلفه‌های عمده آثار مکین را به‌طور کلی می‌توان تجربه هول‌انگیز و شخصی او از دوران تلخ استالینیسم و تبعات وحشتناک آن در کلیت اجزای فرهنگی و سیاسی کشور روسیه دانست و این نکته بیشتر از آن جهت حائز اهمیت است که آندره مکین در غالب آثار خود توانسته این تجربه تلخ شخصی را با جادوی ادبیات و رمان، همه‌گیر و عمومی‌کند.
این الگوریتم‌های قطعی و تصادفی مراحل الگوریتم بروکا را تلفیق می‌کنند به این صورت که تعداد مؤلفه‌هایی که برای اتصال باقی می‌ماند را با مراحل مختلفی که تعداد یال‌های بین جفت مؤلفه‌ها را کاهش می‌دهند، کم می‌کند.
یک الگوریتم با کمی پیچیدگی بیشتر ولی کاراتر که در سال ۱۹۷۲ توسط رونالد گراهام انتشار یافت. اگر نقاط قبلاً بر اساس یکی از مؤلفه‌های مختصاتشان یا بر اساس زاویه با برداری ثابت مرتب شده باشند آنگاه این الگوریتم از
کریستال‌ها (جامدهای بلوری یا منظم) بر خلاف مواد آریخت دمای ذوب نسبتاً مشخصی دارند زیرا تمام مؤلفه‌های اتمی، مولکول‌ها یا یون‌ها دارای همسایگانی با تعداد، نوع و فاصله مشابهی هستند؛ بنابراین نیروهای بین مولکولی ای که اجزا را در کنار هم نگه داشته‌اند یکنواخت و یکسان هستند. برای ذوب شدن ماده، غلبه‌بر این نیروهای یکنواخت نیاز است و از آنجا که برای غلبه بر این نیروهای یکسان، انرژی مشخصی نیاز است در نتیجه کریستال‌ها نقطه ذوب نسبتاً مشخصی دارند.