لیکور
معنی کلمه لیکور در لغت نامه دهخدا

لیکور

معنی کلمه لیکور در لغت نامه دهخدا

لیکور. [ کُرْ ] ( فرانسوی ، اِ ) مشروب شیرین کرده. عرق عنبری. نوعی عرق شیرین کرده.

معنی کلمه لیکور در فرهنگ معین

(کُ ) [ فر. ] (اِ. ) نوشابة الکلی که در آن مواد خوشبو و شیرة میوه آمیخته باشند.

معنی کلمه لیکور در فرهنگ عمید

نوعی نوشابۀ الکلی با مواد خوش بو و شیرۀ میوه.

معنی کلمه لیکور در فرهنگ فارسی

آشامیدنی، نوشابه، نوشابه الکلی ازشیره میوه
( اسم ) مشروبی الکلی که نوعی عرق شیرین کرده است .

معنی کلمه لیکور در دانشنامه عمومی

لیکور ( به فرانسوی: Liqueur ) یکی از انواع نوشیدنی های الکلی است. لیکورها از یکی از نوشیدنی های تقطیری تهیه می شوند و برای مزه دادن به آن ها از میوه، خامه، گیاهان دارویی، ادویه، گل یا آجیل استفاده شده و به همراه شکر یا شیرین کننده های دیگر در بطری بسته بندی می شوند. لیکورها معمولاً کاملاً شیرین هستند و اغلب بعد از ترکیب مواد تشکیل دهنده، دوره طولانی ای را برای جا افتادن طی نمی کنند. البته ممکن است در طول فرایند تولید، برای ترکیب عطر و طعم، آن ها را برای مدتی نگهداری کنند - یا اصطلاحاً به آن ها استراحت بدهند.
• Liqueurs – The Cook's Thesaurus

معنی کلمه لیکور در دانشنامه آزاد فارسی

لیکور (liqueur)
نوشیدنی الکلی که از خیساندن مواد چاشنی دار (میوه، گیاهان و ادویه ها) در الکل تهیه می شود. روش تهیۀ آن جزو اسرار تجاری است. در ابتدا، آن را نوعی دارو می دانستند.

معنی کلمه لیکور در ویکی واژه

نوشابة الکلی که در آن مواد خوشبو و شیرة میوه آمیخته باشند.

جملاتی از کاربرد کلمه لیکور

او می‌گوید که با توجه بدین معایب، قانونگذاران خردمند هیچ‌یک از اشکال خوب را به‌تنهایی نپذیرفته‌اند و شکلی مختلط از هر سه نوع را برگزیده و فقط این شکل مختلط را استوار و دوام‌پذیر دانسته‌اند، زیرا که در چنین حکومتی شهریار و اشراف و توده‌ی مردم ناظر رفتار یکدیگرند و اختیارات همدیگر را محدود می‌کنند. او بهترین نمونه‌ی نظام سیاسی را نظامی می‌داند که لیکورگوس در اسپارت برقرار ساخت؛ حکومت جمهوری روم نیز به‌سبب اینکه دارای دو کنسول (نماد مونارشی)، یک مجلس سنا (نماد آریستوکراسی) و تریبون‌های مردمی (نماد دموکراسی) بود، مخلوطی از سه شکل خوب حکومت بود و، در نتیجه، نظام سیاسی کاملی داشت.
ابسنت به عنوان یک داروی توهم زا توصیف شده‌است. اسانس شیمیایی آن که در مقدار پایین ارائه می‌شود درای اثرات منفی است. ابسنت از سال ۱۹۱۵ در آمریکا و بیشتر کشورهای اروپایی به غیر از انگلیس، اسپانیا و امپراتوری اتریش-مجارستان ممنوع شد. شواهد نشان می‌دهد که تأثیرات ابسنت چندان خطرناک‌تر از لیکور معمولی نیست و دربارهٔ تأثیرات توهم زای آن، به غیر از الکل آن، اغراق شده‌است.
یک‌شیشه‌می‌لطیف‌لیکور دو شیشه عرق به‌رنگ چون در
استان کولیکورو یکی از استان‌های کشور مالی است و مرکز آن شهر کولیکورو می‌باشد.
کارل کائوتسکی نظریه‌پرداز مارکسیست در کتاب خود که دربارهٔ توماس مور است، کتاب خود را با این ادعا شروع می‌کند، که مور و مونزر هر دو راهپیمایی که سوسیالیست‌ها داشته‌اند از جمله لیکور گوس و پیتا گاروس تا افلاطون، گراچی کاتالینه، مسیح و… را ادامه دادند، و مور و مونزر دو چهره آغازگر سوسیالیسم هستند. اگرچه اندیشه‌های مبتنی بر لغو مالکیت خصوصی پیشینهٔ زیادی در تاریخ دارد، ولی جنبش سوسیالیستی بیشتر پس از شکل‌گیری جنبش کارگری در قرن نوزدهم میلادی اهمّیت سیاسی پیدا کرد. در آن قرن حزب‌های گوناگون که خود را سوسیالیست، سوسیال دموکرات و کمونیست می‌نامیدند با هدف لغو مالکیت خصوصی در اروپا و آمریکا شکل گرفت.