لیفی

لیفی

معنی کلمه لیفی در لغت نامه دهخدا

لیفی. ( ص نسبی ) منسوب به لیف . از لیف : کنف و کتان از گیاهان لیفی است.
- نسج لیفی ؛ غضاریف سطوح مفصلیه هیچ نسج لیفی ندارند و هرگز استخوان نمیشوند. ( تشریح میرزا علی ص 165 ).
لیفی. ( اِخ ) منسوب به ابی عبداﷲ محمدبن العباس المؤدب اللیفی مولی بنی هاشم یعرف بلحیةاللیف من اهل بغداد سمع هودةبن خلیفه و شریح بن النعمان و عثمان بن مسلم و ابراهیم بن ابی اللیث روی عنه ابوبکر احمدبن سلمان النجار و ابوبکر محمدبن عبداﷲ الشافعی و عبدالباقی قانع و اسماعیل بن علی الخطیبی و غیر هم و کان ثقةصدوقاً صالحاً و قال ابن الرومی فی حقه :
انت الحی معلم و طویل
حسبنا بعض ذا و نعم الوکیل.
مات لحیة اللیف فی شهر ربیعالاول سنة تسعین و مأتین. ( انساب سمعانی ورق 498 ).

معنی کلمه لیفی در فرهنگ فارسی

( صفت ) منسوب به لیف : ۱- ساخته از لیف : کیس. لیفی . ۲- دارای لیف : کنف و کتان از نباتات لیفی هستند . تا نسج لیفی . بافتی که عناصر تشریحی اش بیشتر از الیاف بوجود آمده اند .
منسوب به ابی عبد الله محمد ابن العباس المودب اللیفی مولی بنی هاشم یعرف بلحیه اللیف من اهل بغداد سمع هوده ابن خلیفه و شریح بنالنعمان و عثمان بن مسلم و ابراهیم بن ابی اللیث روی عنه ابوبکر احمد بن سلمان النجار و ابوبکر محمد بن عبدالله الشافعی و عبدالباقی قانع و اسمعیل ابن علی الخطیبی و غیر هم و کان ثقه صدوقا صالحا و قال ابن الرومی فی حقه ٠

معنی کلمه لیفی در دانشنامه عمومی

لیفی ( انگلیسی: Leffe ) شرکت نوشیدنی بلژیکی است، که در سال ۱۱۵۲ تأسیس شد و هم اکنون زیرمجموعه ای از شرکت انهایزر - بوش اینبیف می باشد.

جملاتی از کاربرد کلمه لیفی

محمل: آرام تکلیفی را گویند.
، از نظر ژیزمان آگرگات لیفی (الیافی) نسبتاً کمیاب است و بیشتر در فرانسه، چک اسلواکی، آلمان شرقی، سوئد، آمریکا یافت می‌شود.
و عیاذالله اگر بر تو تکلیفی رود تا آنچه می‌دانی از راز من بازگوطی، وانگه من بدو موونت مبتلا گردم، ی:ی رنج نفس تو و خچلت که از جهت من در رنج افتی، و دوم آنکه مرا بیش امطد خلاص باقی نماند، که در صدق قول تو بهیچ تاویل شبهت نباشد «گه که در حق بیگانگان گواهیدهی فدر باب من با چندان یگانگی و مخالصت صورت ریبتی نبندد. و امروز حال من می‌بینی، وقت رقت است و هنگام شفقت
گفت تجنبت و ائلا لیفیقوا حرب نجستم کناره کردم از احزاب
این تیم در سال ۱۹۹۲ تأسیس و در سال ۱۹۹۸ منحل شده‌است. تیم ام‌جی مالیفیچو در سال ۱۹۹۲ قهرمان بخش تیمی جیرو دیتالیا شده است.
وانیو ان کنت بن آدم صورة فلیفیه معنی شاهد بابوتی
اولین کاربرد این اصطلاح احتمالاً تألیفی با همین عنوان از «وهب بن منبه» (متوفی ۱۱۴ قمری) است که اگرچه در دسترس نیست ولی پاره‌ای از اقتباس‌ها از این اثر با ذکر عنوان کامل کتاب، به روشنی نشان می‌دهد که این اثر در موضوع مورد بحث تألیف شده بوده‌است. به‌نظر می‌آید نخستین بار نیز مسعودی(قرن ۴ قمری)، در تاریخ خود این اصطلاح را در حدی وسیع که روایات مسیحی را نیز دربر گیرد، به کار برده‌است. او این دسته از روایات را اخباری به روایت اصحاب حدیث دانسته‌است که نه می‌توان آن‌ها را قبول، و نه رد کرد.
سوم: آن که حقوق مردم بدیشان واپس دهد تا فارغ و بی پی آمد به حضرت باری شود. چهارم: آن که حق هر تکلیفی را که پیش از آن تباه ساخته، به جای آرد و بگذارد.
بی‌ان اسپورتس عربی تلویزیون ورزشی به زبان عربی متعلق به دولت قطر است که متعلق به گروه بی‌ان مدیا، یکی از زیرمجموعه‌های سابق شبکه رسانه ای الجزیره است. تمرکز این شبکه بر پخش مسابقات ورزشی کشورهای عربی و سایر رویدادهای ورزشی مهم در سراسر جهان است. ریاست این شبکه به عهده ناصر الخلیفی است.
نه قابل تکلیفی و نه لایق حشری نه در غم امروزی و نه در غم فردا
نام آن برگرفته از واژه هیروگلیفی منعت و از نام منعت خوفو است.
او در سالابری-دو-ولیفیلد به دنیا آمد. مادرش در سال ۱۹۲۳ بر اثر بیماری سل درگذشت. این به شدت او را تحت تأثیر قرار داد و به همین دلیل، مسیر شغلی‌اش به سمت مبارزه با این بیماری سوق یافت. او در سال ۱۹۳۰ مدرک پزشکی و در ۱۹۳۳، کارشناسی علوم را از دانشگاه مونترال گرفت. در سال ۱۹۳۸، او مؤسسه میکروبیولوژی و بهداشت مونترال را با الگوبرداری از انستیتو پاستور پاریس و آزمایشگاه‌های کانات دانشگاه تورنتو بنیان نهاد و به مدت ۳۸ سال به عنوان مدیر آن خدمت کرد. مؤسسه در سال ۱۹۷۵ به انستیتو آرماند-فراپیر تغییر نام داد.
پس از فروپاشی گروه ۱۴ در سال ۲۰۰۸، باشگاه‌های فوتبال اروپایی اتحادیه‌ای متشکل از ۲۰۱ تیم از ۵۱ کشور تشکیل دادند. رئیس این اتحادیه ناصر الخلیفی می‌باشد.