لیستر

معنی کلمه لیستر در لغت نامه دهخدا

لیستر. [ ت ِ ] ( اِخ ) ژزف. جراح انگلیسی ، مولد اوپتون ( 1872-1912 م. ).

معنی کلمه لیستر در فرهنگ فارسی

انگلیسی مولداوپتون ٠

جملاتی از کاربرد کلمه لیستر

مک آلیستر فوتبال حرفه‌ای را از سال ۲۰۱۶ با باشگاه آرژانتینوس جونیورز آغاز کرد و در نخستین فصل حضورش قهرمانی در لیگ دوم آرژانتین را کسب کرد. او در سال ۲۰۱۹ با باشگاه لیگ برتری برایتون و هوی آلبیون قرارداد امضا کرد و در همان فصل به صورت قرضی به آرژانتینوس جونیورز پیوست . در سال دوم حضورش در باشگاه برایتون، او مجدد به ‌صورت قرضی به آرژانتین برگشت و با باشگاه بوکا جونیورز قهرمان لیگ برتر آرژانتین در فصل ۲۰۱۹-۲۰ شد. پس از بازگشت از آرژانتین، مک الیستر در فصل ۲۰۲۲-۲۳  به عنوان بازیکنی کلیدی در برایتون نقش مهمی در صعود این تیم به لیگ اروپا داشت.
مقالهٔ «اصول گندزدایی در عمل جراحی» در سال ۱۸۶۷ توسط جوزف لیستر، جراح انگلیسی، پیرامون استفادهٔ نوین از گندزداها در عمل‌های جراحی نگاشته شد.
آثار لوی به‌طور ویژه ای بر عقاید سازمان هرمسی پگاه زرین و الیستر کرولی، عضو جدا شده این سازمان، تأثیرگذار بود.
به گفتهٔ منابع یهودی و اسلامی، سلیمان هفتاد و دو دیو (جن) که از فرمانروایان و بزرگان جن بودند را به بند کشید. کتابی در راستای شناخت این هفتاد و دو دیو با نام کلید کوچکتر سلیمان توسط آلیستر کرولی نوشته و منتشر شده‌است.[نیازمند منبع]
بر اساس نوشته آلیستر کامرون کرامبی البغدادی در قوانین مکانیک معتقد به نظرهای ابن سینا بوده‌است. تئوری مکانیک البغدادی بین سرعت و شتاب تفاوت قائل می‌شود و نیرو را متناسب با شتاب می‌خواند.
مرکز این استان شهر سیلیسترا می باشد.
استان سیلیسترا (به بلغاری: Област Силистра) یکی از استان‌های کشور بلغارستان است.
الیستر بروس پدرخواندهٔ جیمز، وایکانت سورن پسرِ شاهزاده ادوارد، ارل وسکس است.
کیم کلیسترس در دیدار نهایی با نتیجهٔ ۲–۶، ۷–۶، ۶–۲ در برابر ماریا شاراپووا به برتری رسید.
اکتاواریوم در کشورهای فنلاند،سوئیس و ایتالیا تا پنج تای اول بالا آمد،در کشورهای ژاپن ،هلند و نروژ نیز توانست تا ۱۰تای اول بالا بیاید.منتقدین عموماً دید مناسبی به آلبوم داشتند.منتقد بلیسترینگ ،جاستین دانلی، آلبوم را مورد ستایش قرار داد و آن را ملودیک و متنوع و یکی از بهترین ریلیزهای دریم تیتر تا به امروز دانست و آهنگ همنام آلبوم را نمونه‌ی دیگری از دریم تیتر کلاسیک در نظر گرفت.بیلبورد.کام آلبوم را کوشش گروه برای نوشتن ترانه‌های کوتاهتر دانست و آهنگ‌های «ریشه‌ی همه‌ی بدی‌ها»،«این دیوارها» و «همراه تو ام» را تحسین کرد.