لیدر

معنی کلمه لیدر در لغت نامه دهخدا

لیدر. [ دِ ]( انگلیسی ، اِ ) قائد. رهبر. سائس. پیشوا. پیشوای فرقه : لیدر حزب ؛ رهبر حزب.
لیدر. [ ل َ دَ ] ( اِخ ) دهی از دهستان شهاباد بخش حومه شهرستان بیرجند، واقع در 18هزارگزی جنوب باختری بیرجند. کوهستانی و معتدل و دارای 6 تن سکنه. آب آن از قنات. محصول آنجا پنبه و غلات. شغل اهالی زراعت و راه آن مالرو است. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 9 ).

معنی کلمه لیدر در فرهنگ معین

(دِ ) [ انگ . ] (اِ. ) رهبر، سردسته .

معنی کلمه لیدر در فرهنگ عمید

۱. پیشوا، سردسته.
۲. رئیس حزب.

معنی کلمه لیدر در فرهنگ فارسی

پیشوا، سردسته، رئیس حزب
( اسم ) رهبر قاید پیشوا : لیدر حزب .
دهی از دهستان شهاباد بخش حوم. شهرستان بیرجند ٠ واقع در ۱۸ هزار گزی جنوب باختری بیرجند ٠ کوهستانی معتدل زبان فارسی ٠ آب از قنات ٠ محصول پنبه و غلات ٠ شغل اهالی زراعت و راه مالروست ٠

معنی کلمه لیدر در ویکی واژه

رهبر، پیشوا، سردسته.

جملاتی از کاربرد کلمه لیدر

ز لیدرهای جمعیت ندیدم غیر خودخواهی از آن با جبر کردم اختیار اقدامِ فردی را
زبان رسمی مسابقات انگلیسی است اگرچه امکان ترجمه سؤالات وجود دارد. کشور میزبان مسئول طراحی و تصحیح سؤالات است اگرچه تیم لیدرها می‌توانند به نمرات اعتراض کنند.
پس از برکناری مایلی کهن و جانشینی والیدر ویرا در نیمکت تیم ملی ایران ویرا ، تهامی را برای بازی پلی آف جام جهانی ۱۹۹۸ در مقابل استرالیا به تیم ملی دعوت کرد.
مسابقات در هر سال، تحت نظر وزارت مربوط کشور میزبان سازماندهی می‌شود و حدود ۱۰ روز ادامه می‌یابد. هر کشور می‌تواند یک تیم حداکثر ۵ نفره شامل دانش‌آموزان و دو نفر بزرگسال به عنوان رهبر تیم به مسابقات بفرستد. (بعضی کشورها مانند ایران، می‌توانند تیم دومی را تحت عنوان مهمان به مسابقات بفرستند) رهبران تیم (تیم لیدرها) می‌توانند سؤالات را به زبان مادری دانش‌آموزان ترجمه کنند. تمام هزینه‌های این ۷ نفر در این ده روز، توسط برگزارکنندگان تأمین می‌شود و شرکت‌کنندگان تنها بایستی هزینه سفر خود را بپردازند.
آبشاری در دامنه‌های کوه در دره ازنا و در مسیر کلیدر تونل برفی است.
عن عائشة (رض) قالت: سمعت رسول اللَّه (ص) یقول: «انّ المؤمن لیدرک بحسن خلقه درجة قائم اللّیل و صائم النّهار.
کابینه نمی‌شد متزلزل هرگز گر «لیدر» خودپسند خودخواه نبود
کاربران با دشمنان متفاوتی روبرو خواهند شد که بعضی از آنان قدرتمند خواهند بود. برای مثال در تریلرهای ارائه شده از دشمنی به نام رینگ‌لیدر رونمایی می‌شود که شخصیت ایور را تا حد شکست پیش می‌برد. این دشمن نوعی فرماندهٔ جنگی است که قادر است سربازان را با خود همراه کند؛ قابلیت‌های مختلف و نقطه‌ضعف‌های بسیار کمی دارد و به سختی می‌شود از سد زره محکم او گذشت.
وکیل و لیدر و سر دسته دزد در یک روز گرفته، داد ز دل‌های ناتوان گیرد
رجینالد دوایت در پینر، انگلستان به دنیا آمد و والدینش اسکادران لیدر استنلی دوایت و شیلا نام داشتند. آن‌ها در سال ۱۹۶۲، وقتی دوایت ۱۵ ساله بود، از هم طلاق گرفتند و پس از آن مادرش با فرد فربرادر ازدواج کرد.
بر اساس آمار اعلام شده توسط فرمانداری تهران، تنها در روز یکشنبه حدود ۲۰۰ تن در پایتخت بازداشت شده‌اند و معاون امنیتی انتظامی فرمانداری تهران مدعی است که ۴۰ تن از بازداشت‌شدگان در روز یکشنبه «لیدر اعتراضات» بوده‌اند.
در ۲۹ آبان ۱۳۹۸ اخبار ۲۰:۳۰ ضمن پخش اعترافات یکی از بازداشت‌شدگان به نام فاطمه داوند، از حضور پُررنگ زنان به عنوان لیدر و نقش آن‌ها در تحریک احساسات حاضران و هدایت گروه‌ها سخن گفت. تلویزیون ایران این زن را یکی از عوامل اصلی اعتراضات شهر بوکان معرفی کرد که هنگام خروج از ایران توسط «سربازان گمنام امام زمان» دستگیر شده است اما به‌گفتهٔ شاهد علوی (روزنامه‌نگار)، داوند در یکی از خیابان‌های بوکان گلوله خورده و بازداشت شده است.
امتحان داد به هنگام عمل لیدر حزب که به عنوان خودی محرم بیگانه ماست
آن یوجین (کره‌ای: 안유진 ; متولد ۱ سپتامبر ۲۰۰۳)، که بیشتر با نام یوجین شناخته می شود، یک خواننده اهل کره جنوبی است. او لیدر گروه دخترانه کره جنوبی آیو است.
تقلیدروان محو شدند همچو مطر بگرفت جهان «فضل » و شما در خوابید
گنبد کلیدر (بقعه کلیدر) مربوط به سدهٔ ۸ ه.ق است و در شهرستان نیشابور، روستای کلیدر، بخش سر ولایت واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۳۷۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
کردی فدای شهرت کاذب‌، شئون ملک ای دم بریده لیدر ذی‌شان چگونه‌ای
هر که می‌خواهدتا بداند که منزلتبه درگاه حق تعالی چگونه است گو بنگر تا منزلت حق تعالیدر دل او چگونه است که حق تعالی بندگان را چندان قدر نهد در درگاه خود که بنده عظمت حق را در دل خود نهد و آن قدر در دل به کثرت ذکر پدید آید.