لیانا

معنی کلمه لیانا در فرهنگ اسم ها

اسم: لیانا (دختر) (فارسی) (تلفظ: layānā) (فارسی: لَيانا) (انگلیسی: layana)
معنی: بانوی درخشان و زیبا روی، ( لیان، ا ( پسوند نسبت ) )، منسوب به لیان، ب لَیان، ( لیان + ا ( پسوند نسبت ) )، لَیان، مرکب از لیان به معنای درخشان و الف تأنیث

معنی کلمه لیانا در دانشنامه آزاد فارسی

لیانا (liana)
گیاهانی سخت بافت، پایا، و بالارونده، با ساقه های بسیار طویل. به دور درختان می پیچند، به سمت بالا رشد می کنند، و خود را به نور بیشتر می رسانند. این گیاهان معمولاً در جنگل های پرباران نواحی حاره ای رشد می کنند، جایی که طول هر ساقه ممکن است به ۷۸ متر برسد. این گیاهان دارای ساقه هایی با ساختار غیرمعمول اند و با وجود چوبی بودن، انعطاف پذیرند.

معنی کلمه لیانا در ویکی واژه

درخشان، تابنده
نام دخترانه

جملاتی از کاربرد کلمه لیانا

اسکی آلپاین در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ از ۹ تا ۲۲ فوریه ۲۰۱۴ در کراسنایا پولیانا برگزار شد.
اسقف‌نشینی موئسیا یکی از دوازده اسقف‌نشینی‌هایی بود که دیوکلسین (حـ.۲۸۴-۳۰۵) در دوران اصلاحات اداری خود، در امپراتوری روم به وجود آورد. این اسقف‌نشینی بسیاری از بخش‌های یونان باستان و ایلیریا را احاطه کرده و از کرت تا دانوب گستردگی داشت. در دوران تترارشی (حکومت چهارنفره) این اسقف‌نشینی تحت حوزه‌ی قضایی سزار گالریوس بود که در بسیاری از دوران حکومتش به عنوان آگوستوس آن را تحت کنترل خود نگه داشت (۳۱۱-۳۰۵) او سپس مرد و در شهر فلیکس رومولیانا، درون قلمروی اسقف‌نشینی موئسیا به خاک سپرده شد.
کامرون دیاز در نقش جولیانا «جولی» جیانی
اسکندر ماچک را بدون هیچ اتهامی زندانی کرد، اما صدور امتیاز زاگرب به مردمان دیگر انگیزه داد تا اعلامیه‌های مشابهی را با اسلوونیایی‌ها صادر کننده امتیازات لیوبلیانا، مسلمانان بوسنیایی صادر کننده امتیاز سارایوو و مجاری‌ها صادر کننده امتیاز نووی ساد صادر کنند.[۵۶] ظهور یک جنبش اپوزیسیون چند قومیتی که مردم غیر صرب را در آغوش می‌گرفت، کشور را از هم پاشید و اسکندر را وادار کرد تا سطح سرکوب را کاهش دهد، زیرا وزیرانش به او هشدار دادند که نمی‌تواند کل کشور را زندانی کند.[۵۶]
در نهایت، جولیانا رز موریلو برای ایفای نقش استفانی انتخاب شد و در دو فصل اول و لیزی تاون اکسترا بازی کرد تا قبل از اینکه به دلیل افزایش سن از این نقش جدا شود.
آویگلیانا ۲۳٫۳ کیلومترمربع مساحت و ۱۲٬۲۳۰ نفر جمعیت دارد و ۳۸۳ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.
تظاهرات دوم و سوم ژوئن ۱۹۶۸ در بلگراد پایتخت یوگسلاوی، اولین اعتراضات گسترده بعد از جنگ جهانی دوم بودند. مقامات اعتراضات را سرکوب کردند در حالی که رئیس‌جمهور وقت یوسیپ بروز تیتو با پذیرفتن برخی از خواسته‌های دانشجویان، این اعتراضات را به‌تدریج متوقف کرد. اعتراضات دیگری در سایر پایتخت‌های جمهوری‌های یوگسلاوی مانند شهرهای سارایوو، زاگرب و لیوبلیانا آغاز شد. اگرچه این اعتراضات کوچک‌تر و کوتاه‌تر از تظاهرات بلگراد بودند.
فقال بعضهم: لا تقطعوا فانّه ممّا «أَفاءَ اللَّهُ» علینا، و قال بعضهم: بل نغیظهم بقطعها، فانزل اللَّه هذه الآیة بتصدیق من نهی عن قطعه و تحلیل من قطعه من الاثم، اخبر أنّ ما قطعوه و ما ترکوه فَبِإِذْنِ اللَّهِ وَ لِیُخْزِیَ الْفاسِقِینَ ای و لیذلّ الیهود و یخزیهم و یغیظهم بذلک. اللینة. النخلة و الجمع لین و هی الوان النخل ما لم تکن العجوة و البرنی. و قیل: العجوة تسمّی لینة ایضا، و العجوة کانت قوتهم الّتی یعتمدون علیه و تمرها یغدو ما لا یغدو غیره و اصل اللینة اللونة فقلبت الواو یاء لانکسار ما قبلها و تجمع لیانا کانه قیل: لون من النخل، ای ضرب منه. و قیل: لینة من لان یلین و جمعها الیان و الاوّل اصحّ و قیل: اللینة کرام النخل.
در سال ۱۹۹۵، باستان‌شناس یونانی، لیانا سووالتزی اعلام کرد که یک مقبره ادعا شده در سیوه را با اسکندر تطبیق داده‌است. این ادعا توسط دبیرکل آن زمان وزارت فرهنگ یونان، جورج توماس، مطرح شد که گفت که هنوز مشخص نیست که ساختار حفاری شده حتی مقبره است یا خیر. توماس و اعضای تیم وی گفتند که شیء کاوش شده همان‌طور که سووالتزی ادعا کرد، مقدونی نیست، و اینکه قطعات لوح‌هایی که نشان داده شده بودند، هیچ‌کدام از ترجمه‌های ارائه شده توسط سووالتزی را به عنوان اثبات یافتن وی پشتیبانی نمی‌کنند.
نقش استفانی توسط جولیانا رز موریلو در فصل ۱ و ۲ ایفا شد. در سال ۲۰۱۱، جولیانا تأیید کرد که این مجموعه را ترک خواهد کرد، چرا که سن او برای بازی در نقش استفانی بیش از حد بالا رفته‌است؛ بنابراین کلوئی لانگ برای فصل ۳ و ۴ جایگزین او شد. نقش استفانی را کیمبرلی پنا در اجرای زنده و ماجراهای دزد دریایی بازی کرد که در سال ۲۰۰۹ در سراسر بریتانیا و ایرلند در قالب یک تور برگزار شد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال بازل، باشگاه فوتبال اینتربلوک لیوبلیانا، و باشگاه فوتبال پاناتینایکوس اشاره کرد.