لچر

معنی کلمه لچر در لغت نامه دهخدا

لچر. [ ل َ چ َ ] ( ص ) لئیم. خسیس. سخت ممسک و پست ( در تداول عامه ). پست. دنی. || سخت چرکین. چرکین. || که از لوث و چرک نیندیشد.

معنی کلمه لچر در فرهنگ معین

( ~ . ) (اِ. ) (عا. ) متلک ، لیچار.
(لَ چَ یا چَّ ) (ص . ) (عا. ) فرومایه ، پست .

معنی کلمه لچر در فرهنگ عمید

۱. آدم فرومایه و پست.
۲. کثیف، چرک آلود.

معنی کلمه لچر در فرهنگ فارسی

آدم فرومایه وپست، کثیف، چرک آلود
( اسم ) متلک . یا لچر بار کسی کردن . متلک . گفتن : و می خواست بر گردد و چند تا لچر بار این مرد ک. بی ادب بکند ...

معنی کلمه لچر در ویکی واژه

(عا.)
(عا.)
فرومایه، پست.
متلک، لیچار.

جملاتی از کاربرد کلمه لچر

دکتر فلچر به این نتیجه می‌رسد که افرادی مثل کوین با تغییر شخصیت خود می‌توانند بر عدم ثبات خود مسلط شوند. در ادامه فیلم و در جهت توضیح شخصیت جدید خود، فلچر به یاد دختر نابینایی با اختلال شخصیت را می‌افتد که وقتی شخصیتش را عوض می‌کرد، می‌توانست ببیند. او به یک کنفرانس آنلاین می‌رود تا این حرفش را ثابت کند و آن را درمانی برای تمام اختلالات معرفی کند.
(نمونه‌های دیگری هم از این‌گونه، برای برخی عددها داریم. چلچراغ به‌معنای درست ۴۰ چراغ نیست. هزارپا نیز به‌معنای این نیست که این جانور ۱۰۰۰ پا دارد).
سیب سپید و سرخ به شاخ درخت بر گویی ز چلچراغ فروزان بود حباب
اسماعیل حسین‌پور یک بازیکن بسکتبال با ویلچر اهل ایران است.
چنان تمثال آن گلچره پرداخت که بر خود نیز آن را مشتبه ساخت
آمد بهار و موسم گلگشت باغ شد گلبن برای اهل طرب چلچراغ شد
خیلی دگر این شیخ پدر سوخته لچر بود دیدی چه خبر بود
آزمایش قطره روغن یک آزمایش از سوی رابرت میلیکان و هاروی فلچر در ۱۹۰۹ بود که به اندازه‌گیری بار الکترون انجامید.
جیمز فلچر، مسئول برنامه‌ریزی‌های اولیه برنامه شاتل‌های فضایی در دوران ریاستش در زمان ریاست جمهوری ریچارد نیکسون بود. دوره دوم ریاست وی بر ناسا از مه ۱۹۸۶ تا آوریل ۱۹۸۹ در دوره ریاست جمهوری رونالد ریگان برای کمک به ادامه حیات سازمان پس از انفجار فضاپیمای چلنجر ادامه یافت.
هایام و فلچر که همسایه بودند در محدوده دریاچه کامبریا بزرگ شدند. هردویشان عضو گروه راک محلی بودند. هایام در دانشگاه در رشته موسیقی تحصیل کرد و هردو قبل از تشکیل آکویلو در پروژه‌های دیگری همکاری کرده بودند.
تصمیم مبتنی بر عشق بر اساس موقعیت گرفته می‌شود، و نه از روی اجبار. فلچر (1966، ص 134) - هیچ چیز ذاتاً درست یا نادرست نیست، همه چیز باید بر اساس موقعیت انجام شود.
سارا شاهی در نقش کنستانس ولشجفری دین مورگان در نقش جان وینچسترآدریان پالیکی در نقش جسیکا مورسامانتا اسمیت در نقش مری وینچستراستیو رایلزبک در نقش جوزف ولچروز کان در نقش تروی کوئیآر.دی. کال در نقش شریف
کلاس دو شامل وسایلی است که کنترل‌های عمومی و روش‌های آن برای تضمین کیفیت و کارایی این وسایل ناکافی است؛ بنابراین برای این وسایل علاوه بر پیاده‌سازی کنترل‌های عمومی، کنترل‌های ویژه نیز اجرا می‌گردد. اغلب وسایل پزشکی در این طبقه جای می‌گیرند. تعداد اندکی از این وسایل معاف از اعلام پیش از فروش می‌باشند. کنترل‌های ویژه می‌تواند شامل نیازمندی‌های ویژه برچسب گذاری، استانداردهای اجباری عملکرد و نظارت پس از فروش باشد. ویلچرهای برقی، پمپ‌های تزریق و مانیتورها در این کلاس جای دارند.
ز دارالسیاده علم گشته نور شده چلچراغش به از نخل طور
فلچر نظریه خود را در چهار «اصل کارکردی» و شش «اصل اساسی» تبیین کرد.
داغ دارد چلچراغ او درخت طور را این چنین نخلی ندارد یاد چشم روزگار