لوید

معنی کلمه لوید در لغت نامه دهخدا

لوید. [ ل َ وی ] ( اِ ) دیگ.( غیاث ). دیگ سرگشاده. ( جهانگیری ). دیگ سنگین. مرجل.دیگ بزرگ مسین. دیگ و پاتیل بزرگ سرگشاده مسین. لویز. ( برهان ) :
بیاورد ارزیز و رویین لوید
برافروخت آتش به روز سپید.فردوسی.چنان شد که دارنده هر بامداد
برفتی دوان از بر هفتواد
لویدی کرنجش علف ساختی
ببردی و کرم آن بپرداختی.فردوسی.و گویند آنجا سی لوید طعام بر نهاده بودند در وقتی که قحط بود و درویشان را طعام می دادند. ( تاریخ بیهق ). شاید بود که آن حرامزاده برای هلاک ما داده باشد، پس بفرمود تا آنچه برای پیری آورده بودندمهر برگرفتند و در سر سگی سپید فرومالید و هر ساعت سر سگ بزرگتر میشد و ورم می گرفت تا چندان گشت که لویدی و بر سنگ میزد تا جان بداد. ( تاریخ طبرستان ).
دهانی فراخ و سیه چون لوید
کز او چشم بیننده گشتی سپید.نظامی.بر آتش نهاده لویدی فراخ
نمکسود فربه در او شاخ شاخ.نظامی.بینیی چون تنور خشت پزان
دهنی چون لوید رنگرزان.نظامی.چو یکسان بود رنگها در لوید
چرااین سیه گشت و آن شد سپید.نظامی.

معنی کلمه لوید در فرهنگ معین

(لَ ) (اِ. ) دیگ مسی بزرگ .

معنی کلمه لوید در فرهنگ عمید

دیگ مسی بزرگ، پاتیل: دهانی فراخ و سیه چون لوید / کز او چشم بیننده گشتی سپید (نظامی۵: ۷۹۴ ).

معنی کلمه لوید در فرهنگ فارسی

( اسم ) دیگ بزرگ سر گشاد. مسین : و آن دوزخ همچنان می جوشد که لوید جوشد .

معنی کلمه لوید در ویکی واژه

دیگ مسی بزرگ.

جملاتی از کاربرد کلمه لوید

بار اجرای الگوریتم دیکسترا مصرف می‌کند. بنابراین موقعی که گراف پراکنده‌ است، زمان کل می‌تواند سریع‌تر از الگوریتم فلوید-وارشال باشد که همان مسئله را در زمان
دهانش فراخ و سیه چون لوید کزو چشم بیننده گشتی سپید
کشته شدن جرج فلوید بعد از دستگیری توسط پلیس در ایالت مینه سوتای آمریکا، بار دیگر مسئله خشونت پلیس این کشور علیه اقلیت‌های نژادی را برجسته کرده‌است.
پس از کشته شدن جورج فلوید در ۲۵ می ۲۰۲۰، بسیاری از گروه‌های فیس بوک ایجاد شده برای سازماندهی اعتراضات برای کووید-۱۹ تمرکز خود را به حمله علیه اعتراضات به کشته‌شدن جورج فلوید که توسط جنبش جان سیاه‌پوستان مهم است سازماندهی شده بود، گذاشتند.
در بریتانیا می‌توان مدعی شد که اشراف برای مشارکت در تأمین منابع مالی حزب تشویق می‌شوند و کسانی که چنین کمک‌هایی به حزب می‌کنند تبدیل به اعضای مجلس اعیان این کشور می‌شوند و در نتیجه در موقعیتی قرار می‌گیرند که می‌توانند در روندهای قانون‌گذاری مشارکت جویند. اما یکی از مشکلات این امر چیزی بود که در دوره لوید جرج و توسط وی اتفاق افتاد و آن فروش چنین حمایت‌هایی و بروز فساد در نظام سیاسی بریتانیا بود. برای جلوگیری از چنین مفاسدی در آینده، مجلس بریتانیا قانون جلوگیری از سوءاستفاده را در ۱۹۲۵ به تصویب رساند و بنابراین فروش چنین کمک‌هایی تبدیل به یک عمل کیفری شد. اما این امر هم نهایتاً به‌طور کامل جلوی فساد را نگرفت و اشراف راه‌هایی برای دور زدن این قانون نیز یافتند.
این شرکت در سال ۱۸۷۸ در شهر روان، فرانسه تأسیس شد. در حال حاضر رقبای اصلی اس‌جی‌اس در سطح جهانی شرکت‌های اینترتک، توف، بیرو وریتاس و گرمانیشر لوید می‌باشند.
بر آتش نهاده لوید‌ی فراخ نمک‌سود فربه در او شاخ شاخ
به گفته جاد اپتاو، تهیه‌کننده فیلم، الهام‌بخش ساخت فیلم، شخصیت فلوید با بازی برد پیت در فیلم داستان عاشقانه واقعی بود. او در این‌باره گفت: «فکر کنم جالب است که فیلمی بسازم که در آن شخصیت را از آپارتمانش دنبال کنی و ببینی که توسط آدم‌های بد و خطرناک تعقیب می‌شود.» به گفته روگن، بودجه ایده‌آل ساخت فیلم ۴۰ میلیون دلار بود اما سونی پیکچرز تنها ۲۵ میلیون دلار به فیلم اختصاص داد.
در سال ۲۰۱۶، مرگ آداما ترائوره اعتراضات را برانگیخت. خواهر او، آسا ترائوره، به نیروی محرکه جنبش زندگی سیاه‌پوستان مهم است بدل گشت و کمپین او بخشی از تظاهرات جرج فلوید در فرانسه شد.
بینی‌یی چون تنور خشت‌پز‌ان دهنی چون لوید رنگرز‌ان
الیوت بعد از ترک کالج مرتن به‌عنوان معلم مدرسه مشغول به کار شد و در سال ۱۹۱۷ در بانک لوید لندن استخدام گردید. در سال ۱۹۲۷ بانک لوید را ترک کرد و مدیریت مؤسسه انتشاراتی فابر و گویر (بعدها فابر و فابر) را به عهده گرفت و تا آخر عمر در این سمت باقی‌ماند.
موسیقی اِلوی در آغاز فعالیت‌شان هارد راکی بود که به مضامین سیاسی می‌پرداخت اما به‌مرور به پراگرسیو راک اسپیسی تبدیل شد که می‌توان آن‌را از لحاظ سبک، ترکیبی از موسیقی پینک فلوید و جترو تال به‌شمار آورد.
آلیس وود (۲۰ اکتبر ۱۸۷۳–۱۷ نوامبر ۱۹۴۹) که به‌طور حرفه ای با نام آلیس لوید یا آلیس هال شناخته می‌شود، هنرمند بریتانیایی سالن موسیقی بود که در آمریکا محبوبیت داشت.