لوتو

معنی کلمه لوتو در فرهنگ معین

(لُ تُ ) [ فر. ] (اِ. ) نوعی بازی قمار است که به وسیلة کارت هایی که در آن شماره هایی ثبت شده انجام می گیرد. در این بازی گردونه ای اعداد مختلف را اعلام می کند که اگر با شماره های کارت ها موافق باشد صاحب کارت برنده اعلام می شود.

معنی کلمه لوتو در فرهنگ عمید

۱. نوعی بازی با ورق های شماره دار و گوی هایی که شمارۀ کارت ها روی آن حک شده است. کسی به صورت تصادفی گوی ها را از کیسه ای بیرون می کشد و شمارۀ روی آن ها را می خواند. هر کس زودتر خانه های ورق خود را پر کند، برنده می شود، دبرنا.
۲. نوعی بخت آزمایی که در بعضی از مسابقات ورزشی اجرا می شود.

معنی کلمه لوتو در فرهنگ فارسی

( اسم ) نوعی بازی قمار است که بوسیل. کارتهایی که در آن شماره هایی ثبت شده انجام می گیرد . در این بازی گردونه ای اعداد مختلف را اعلام می کند که اگر با شماره های کارتها موافق باشد صاحب کارت برنده اعلام می شود .

معنی کلمه لوتو در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:دبرنا، بازی

معنی کلمه لوتو در ویکی واژه

نوعی بازی قمار است که به وسیلة کارت‌هایی که در آن شماره‌هایی ثبت شده انجام می‌گیرد. در این بازی گردونه‌ای اعداد مختلف را اعلام می‌کند که اگر با شماره‌های کارت‌ها موافق باشد صاحب کارت برنده اعلام می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه لوتو

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اورتون، باشگاه فوتبال لوتون تاون، باشگاه فوتبال نورث‌همپتون تاون، و باشگاه فوتبال پرستون نورث اند اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اولدهام اتلتیک، باشگاه فوتبال سوئیندون تاون، باشگاه فوتبال برادفورد سیتی، باشگاه فوتبال کرو آلکساندرا، باشگاه فوتبال پیتربورو یونایتد، باشگاه فوتبال لیدز یونایتد، باشگاه فوتبال نوتس کانتی، باشگاه فوتبال لستر سیتی، باشگاه فوتبال لوتون تاون، و باشگاه فوتبال منزفیلد تاون اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال هیز و یدینگ یونایتد، باشگاه فوتبال پرستون نورث اند، باشگاه فوتبال آکسفورد سیتی، باشگاه فوتبال لوتون تاون، باشگاه فوتبال ساوت‌همپتون، باشگاه فوتبال براکلی تاون، باشگاه فوتبال اکستر سیتی، باشگاه فوتبال آکسفورد یونایتد، و باشگاه فوتبال ورکسام اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال کریستال پالاس، باشگاه فوتبال لوتون تاون، و باشگاه فوتبال نورث‌همپتون تاون اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال آرسنال، باشگاه فوتبال منزفیلد تاون، باشگاه فوتبال لوتون تاون، و باشگاه فوتبال ای‌اف‌سی بورنموث اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به برنتفورد، میدنهد یونایتد، لوتون تاون، ولینگ یونایتد، وایکام واندررز، بارنزلی، سوانزی سیتی و فولام اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال ناتینگهام فارست، باشگاه فوتبال پرستون نورث اند، باشگاه فوتبال لوتون تاون، باشگاه فوتبال بولتون واندررز، باشگاه فوتبال بری، باشگاه فوتبال روچدیل، باشگاه فوتبال والسال، و باشگاه فوتبال گایزلی اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال پیتربورو یونایتد، باشگاه فوتبال فولام، باشگاه فوتبال لوتون تاون، باشگاه فوتبال ویموث، و باشگاه فوتبال میلوال اشاره کرد.