لنتی
معنی کلمه لنتی در فرهنگ معین

لنتی

معنی کلمه لنتی در فرهنگ معین

(لِ ) (اِ. ) کبوتری که به مهربانی فرود آید و هر جا پیش آید بنشیند.

معنی کلمه لنتی در فرهنگ فارسی

( اسم ) کبوتری که بمهربانی فرود آید و هرجا پیش آید بنشیند .

معنی کلمه لنتی در دانشنامه عمومی

لِنتی ( به مجاری: Lenti ) یک منطقهٔ مسکونی در مجارستان است که در ناحیه لنتی واقع شده است. لنتی ۷۳٫۸۰ کیلومتر مربع مساحت و ۸٬۵۴۱ نفر جمعیت دارد.
شهرهای بد رادکرزبورگ، لنداوا و مورسکو سردیشچه خواهرخوانده های لنتی هستند.
معنی کلمه لنتی در فرهنگ فارسی
معنی کلمه لنتی در دانشنامه عمومی

معنی کلمه لنتی در ویکی واژه

کبوتری که به مهربانی فرود آید و هر جا پیش آید بنشیند.

جملاتی از کاربرد کلمه لنتی

ادوارد کارینگتون در ۱۱ فوریه ۱۷۴۸ در بوستون هیل پلنتیشن در نزدیکی شهر کارترسویل در شهرستان گوچلند، ویرجینیا که بعداً به شهرستان کمبرلند، ویرجینیا تقسیم شد، به‌دنیا آمد. او هشتمین فرزند از ۱۱ فرزند جرج کارینگتون و اِن مایو بود. پدر وی جرج در ۱۷۲۷ میلادی از باربادوس به ویرجینیا آمد و در حدود ۱۷۳۲ میلادی با اِن ازدواج کرد، در آن زمان پدر وی ۲۱ سال و مادرش ۲۰ سال داشت. برادر بزرگ ادوارد، پاول کارینگتون یک قاضی بسیار مشهور شد.
در این مقاله، تسیولکوفسکی علاوه بر تأکید بر اهمیت دانش موشکی برای سفرهای فضایی و پیشنهاد استفاده از ترکیب اکسیژن و هیدروژن به عنوان سوخت موشک، معادلات ریاضی مقدماتی را برای محاسبه سرعت لازم برای پرتاب ماهواره به مدار زمین ارائه داد. در ۱۹۲۱ وی در مقالهٔ دیگری ایدهٔ استفاده از موشک‌های چندمرحله‌ای را برای سفرهای فضایی مطرح نمود. اندیشه‌های تسیولکوفسکی نقطهٔ آغازینی در فعالیت‌های بشر برای تسخیر فضا محسوب می‌شود، و افکار دانشمندان فضایی قرن بیستم از جمله والنتین گلوشکو —یکی از مهندسان ارشد پروژه اسپوتنیک-۱ را تحت تأثیر قرار داده بوده‌است.
آلفرد لازاریان در یک خانواده ارمنی در ۱۳۰۷ خورشیدی در تهران به دنیا آمد و در تهران به تحصیل پرداخت سپس به همراه خواهر خویش (لی‌لی لازاریان) جهت تحصیل راهی ایتالیا گشت و در «کالج موسیقی و هنر رم» به فراگیری موسیقی علمی و آموزش رقص‌های باله، سالسا و رقص والنتینو پرداخت. پس از دوران کالج به تهران بازگشت و به آموزش رقص و کارهای هنری موسیقی پرداخت.
از فیلم‌هایی که وی در آن‌ها نقش داشته است، می‌توان به والنتینو، محاصره خیابان سیدنی، خنده در بهشت، نظام، جک قاتل، جنگ زن و مرد و روزی که زمین آتش گرفت اشاره نمود.
آنـّا والنتینویچ به تاریخ ۱۵ اوت ۱۹۲۹ م. (۲۴ مرداد ۱۳۰۸ ه‍.ش) در شهر روونه لهستان چشم به دنیا گشود. پدرش «یان» و مادرش «الکساندرا» نام داشتند. زمانی که در سن ۱۰ سالگی پدر و مادر خویش را از دست داد، تنها موفق به اتمام چهار کلاس «مدرسه عمومی» شده بود. از آن پس تحت سرپرستی دیگران قرارگرفت و در ۱۲ سالگی او را به ورشو منتقل کردند. بعداً از آنجا نیز نقل مکان کرده و به حوالی شهر گدانسک واقع در شمال لهستان در کنار دریای بالتیک فرستاده و به کار در مزرعه گماشته شد. سپس در یک نانوایی و بعد از آن در کارخانه تولید محصولات لبنی استخدام شد.
الکساندر ملنتیف (روسی: Алекса́ндр Ре́ммович Меле́нтьев؛ ۲۷ ژوئن ۱۹۵۴ – ۱۶ فوریهٔ ۲۰۱۵) تیرانداز اهل اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود.
آناتولیوس از سال ۴۳۳ تا ۴۴۶ به کنسولگری رسید و در سال ۴۴۰ به کنسولگری رسید که با امپراطور غربی والنتینین سوم به عنوان همکار در اختیار داشت.
در ۱۹۵۵ وامپیلوف به ایرکوتسک نقل مکان و در دانشگاه ثبت نام کرد. سال ۱۹۵۸، زمانی که هنوز دانشجو بود، ده داستان را با نام مستعار سانین در چندین روزنامه منتشر کرد. تنها یک قطعه، یک صحنهٔ دراماتیک با عنوان گل‌ها و سال‌ها (به روسی: Цветы и годы) به نام واقعی او چاپ شد. در ۱۹۵۹ به استخدام روزنامهٔ جوانان شوروی درآمد و زمانی که یک سال بعد از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد، به‌طور تمام وقت در روزنامه مشغول به کار شد. همزمان در اتحادیهٔ جوانان، به عنوان دانشگاه دوم به عضویت درآمد. اتحادیه شامل تعدادی از مردان جوان بود که بی شباهت به وامپیلوف نبودند - والنتین راسپوتین، ویاچسلاو شوگایف، دیمیتری سرگیف، یوری اسکوپ - که وامپیلوف با آنها دوست شد.
الکساندر والنتینوویچ وامپیلوف (روسی: Александр Валентинович Вампилов) (۱۹ اوت ۱۹۳۷ – ۱۷ اوت ۱۹۷۲) نمایشنامه نویس اهل شوروی بود. نمایشنامه پسر بزرگ او اولین بار در ۱۹۶۹ اجرا شد و دو سال بعد به موفقیت ملی دست یافت. بسیاری از نمایشنامه‌های او در روسیه از تلویزیون پخش شده‌است. چهار نمایشنامهٔ کامل او به انگلیسی ترجمه شد و شکار مرغابی در لندن و واشینگتن. دی.سی. (صحنه آرنا) به روی صحنه رفت.
وی دکترای خود را در سال ۱۹۵۲ به دست آورد. همسر وی والنتینا دختر قهرمان انقلابی نیکولای شاچورس بود.