لنت

معنی کلمه لنت در لغت نامه دهخدا

لنت. [ ل ِ ] ( روسی یا انگلیسی ، اِ ) نواری چسبان که بر دو سر سیم برق که برهم نهاده و پیوسته باشند پیچند پوشش را یا فیبری که در اتومبیل میان صفحات مختلفه فلزی یا گرداگرد صفحات فلزی قرار دهند جلوگیری از اتصال را. یا نواری از پارچه زفت که در اتومبیل ها در محل اتصال دو فلزکوبند جلوگیری صوت را، چون دورادور درها و غیرها.

معنی کلمه لنت در فرهنگ معین

(لِ ) [ روس . ] (اِ. ) نوار.

معنی کلمه لنت در فرهنگ عمید

۱. نواری که در اتومبیل در کاسۀ لنت در محل ترمز چرخ ها در دو قسمت هلالی شکل قرار دارد و با فشار دادن پدال ترمز به جدار کاسۀ لنت می چسبد و اتومبیل می ایستد.
۲. پارچه ای که برای محافظت از بار روی ماشین می کشند.

معنی کلمه لنت در فرهنگ فارسی

نوار، پارچه زخم بندی
(اسم ) ۱- پارچه ای غیر قابل نفوذ که سقف اتومبیلهای بارکش و محوطه ای را که در آن انواع کالا و میوه ریخته اند پوشانند تا از باران و گرد و غبار محفوظ مانند . ۲- نواری چسبان که بردو سر سیم برق - که برهم نهاده و پیوسته باشند - پیچند .۳- نواری است از جنس فیبر که بصورت دو قسمت هلالی شکل در کاس. لنت ( محل ترمز در چرخها ) قرار دارد و پس از فشار دادن پدال ترمز این دونیم هلال بجدار کاس. لنت می چسبد و بر اثر اصطکاک اتومبیل متوقف می گردد .

معنی کلمه لنت در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] معنی لِنتَ: نرم خوی شدی
ریشه کلمه:
لین (۵ بار)
نرمی. راغب گوید: در اجسام بکار رود و در خُلق و معانی به طور استعاره. . در اثر رحمت خدا به آنها نرم و ملایم شدی . برای داود آهن را نرم کردیم. . در المیزان گوید: معنی سکون به تلین تضمین گردیده لذا با «اِلی» متعدی شده است یعنی: پوستهای آنانکه از خدایشان می‏ترسند میلرزد سپس پوستها و دلهایشان بیاد خدا آرام می‏گیرد، (قول خدا را قبول کرده و بدان دل می‏بندند). * . لینه درخت خرما است به قولی آن از لین است وبه جهت نرمی میوه‏اش آن را لینه گفته‏اند (مجمع) راغب گوید: نَخْله ناعِمة. گویا منظور درخت بارور و دلپسند است یعنی هر نخلی که بریدید یا آنرا بر ریشه به پا گذاشتید باذن خدا بود. * . با او سخن نرم بگویند.

معنی کلمه لنت در ویکی واژه

نوار.

جملاتی از کاربرد کلمه لنت

برای نمونه، استان والنتیا شاید سرزمین‌های میان دو دیوار رومی ، یا قلمرو پیرامون و جنوب دیوار هادریان ، یا استان رومی ولز بوده‌باشد.
ولفنشتاین در تاریخ ۱۹ آوریل ۱۸۴۵با نام آگوست والنتین ولفنشتاین در شهر فالون متولد شد. والدینش ویکتور آدولف ولفنشتاین (۱۸۱۷–۱۸۸۱) و آنا الیزابت بروستروم (۱۸۰۱–۱۸۵۱) بودند. وی در طول جنگ داخلی آمریکا به ایالات متحده مهاجرت و در ۳۱ ژانویه ۱۸۶۵ در شهر نیویورک ثبت نام کرد. پس از جنگ او به عنوان عکاس در نیوبدفورد، ماساچوست کار کرد، جایی که در سال ۱۸۶۷ یک استودیو عکاسی داشت.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال گلنتوران، باشگاه فوتبال دارلینگتون، باشگاه فوتبال گیلینگام، باشگاه فوتبال بلکپول، و باشگاه فوتبال ساوتپورت اشاره کرد.
گفتمش قد بلنت بصنوبر ماند گفت کاین دلشده را بین که چه کوته نظرست
اعلنت از خدا و اولیا جوی که آری بر نجات نفس خودروی
آلنتیسکه شهری است در استان سریا در بخش خودمختار کاستیا و لئون ، واقع در استان سوریا در کشور اسپانیا است. بر اساس سرشماری سال ٢٠٠۴ میلادی، تعداد ساکنینش ۴٣ نفر می باشند. این ناحیه دارای مساخت ٣۴ کیلومتر مربع می‌باشد .
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به قلب‌ها و استخوان‌ها اشاره کرد او همچنین از سال ۲۰۰۷ داوری مسابقات بریتینز گات تلنت را بر عهده دارد .
ندای لنت ترانی منزلی بود که آوردش برون زان وادیِ دور
به هر دو قدم فرش شه را سپردم چو بر طور موسی به لالنترانی
فالریح آخذه مما تمر به نتنا من النتن و طیبا من الطیب
و مثله ما حکی عن عمر بن الخطاب رضی اللَّه عنه انّه کان جالسا فی بعض اصحابه فسمع صوتا، فقال الا من احدث فلیعد الوضوء، فلم یقم احد، فعلم عمر انّه لا یقوم حیاء و خجلا، فقام بنفسه و قال قوموا لنتوضّأ حتی صار المحدث مستورا فیهم، کذلک فی القیامة یدعی کلّ واحد باسم والدته سترا لاولاد الزنّا و شرفا لعیسی علیه السّلام.
ای شده شکر و ثنایت ورد هر کام و زبان جاودلنت از خستگان دور گردن یاد باد
خط ت‌ر م‌ررست ه‌ر زلنت مار من زیاا مار و ف‌رل برنگردم تا نگردد تن غذای مور و مار
وَ ما تَحْمِلُ مِنْ أُنْثی‌ وَ لا تَضَعُ حملها «الّا بعلمه» ای الا و اللَّه عالم به و المعنی: یرد الیه علم الساعة کما یرد الیه علم الثمار و النتاج. وَ یَوْمَ یُنادِیهِمْ ینادی المشرکین: أَیْنَ شُرَکائِی الذین کنتم تزعمون انها آلهة؟ قالُوا آذَنَّاکَ ما مِنَّا مِنْ شَهِیدٍ. «آذناک» ای اعلمناک.
ایندی بشر آج قورد تکین اودوخوپ چومبلنتی گوز قجردوپ دوروخوپ