لغو شدن

معنی کلمه لغو شدن در لغت نامه دهخدا

لغو شدن. [ ل َغ ْوْ ش ُ دَ ]( مص مرکب ) باطل شدن ، چنانکه امتیازی یا قراردادی.

معنی کلمه لغو شدن در فرهنگ معین

( ~ . شُ دَ ) [ ع - فا. ] (مص ل . ) باطل شدن .

معنی کلمه لغو شدن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) باطل شدن چیزی : امتیاز ... لغو شد .

معنی کلمه لغو شدن در ویکی واژه

باطل شدن.

جملاتی از کاربرد کلمه لغو شدن

کارشناسان سرآغاز پیشرفت‌های اقتصادی هند را سال ۱۹۹۱ می‌دانند. در این سال مانموهان سینگ وزیر دارایی هند، برنامه‌هایی را برای خروج کشور از اقتصاد برنامه‌ریزی شده به تصویب رساند و به تدریج به اجرا درآورد. از آن زمان به بعد به تدریج قوانین مالیاتیِ دست و پاگیر لغو شدند، قوانین صادرات و واردات کشور تعدیل شدند، امکان سرمایه‌گذاری خارجی فراهم آمد و امنیت سرمایه‌های داخلی تأمین شد. مانموهان سینگ اکنون نخست‌وزیر هند است و توسعه طرح‌هایی را که خود شروع کرده، ادامه می‌دهد.
این تلاش‌ها برای تأثیر قطعی نمودن کنکور سراسری و لغو شدن آن‌ها و شرایط نظام آموزشی کشور نشان می‌دهد که زیر ساخت‌ها برای چنین اقداماتی مهیا نبوده و انتظار می‌رود سال‌های آینده اعتراض‌های زیاد بر اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد شود.
همه این نشست‌ها از سوی دولت آمریکا لغو شدند و نماینده کمیته مجبور به ترک کشور زودتر از زمان تعیین شده شد. بر پایه خبرنگار بی‌بی‌سی، در مه ۲۰۰۱ دولت آمریکا حتی هنوز از ابراز وجود برنامه اشلون خودداری می‌کرد.
پس از قدرت‌گیری آدولف هیتلر به عنوان صدراعظم آلمان در سال ۱۹۳۳، نهادهای دموکراتیک بادن، وورتمبرگ و پروس لغو شدند.
این کنسرت قرار بود شهریور ۱۴۰۱ در شهرهای تورنتو، مونترال، ونکوور و کالگاری کانادا اجرا شود که به دلیل آماده نشدن ویزای تعدادی از اعضای ارکستر «سیاوش» به ماه ژانویه تغییر کرد و سپس لغو شدند. سه‌شنبه ۲۶ مهر، همایون شجریان با انتشار متنی در حساب اینستاگرامش ضمن عذر خواهی از کسانی که بلیت تهیه کرده بودند، اعلام کرد تمامی کنسرت‌های خود در اروپا را لغو کرده‌است.