لحظات

معنی کلمه لحظات در لغت نامه دهخدا

لحظات. [ ل َ ح َ ] ( ع اِ ) ج ِ لحظة.

معنی کلمه لحظات در فرهنگ عمید

= لحظه

معنی کلمه لحظات در فرهنگ فارسی

جمع لحظه

جملاتی از کاربرد کلمه لحظات

الن سگارا در ۲۶ فوریه ۱۹۷۱ در مزرعه پدربزرگش در سیس فور لپلاژ به دنیا آمد. پدرش، برناردو ریتزو، ایتالیایی تبار است و مادرش، ترز کاسباریان، ارمنی است. او طلاق والدینش را در هشت سالگی و مرگ پدربزرگش در سن ۱۶ سالگی را به عنوان تعیین‌کننده لحظات کودکی خود عنوان کرده‌است.
با این حال، موفقیت وولپه کوتاه مدت است. لحظاتی پس از اینکه مایکل فروش را اعلام کرد، گانگسترانی که برای خانواده کورلئونه کار می‌کنند، به محل یورش برده و همه افراد داخل هتل را به جز مایکل و برادرزاده اش وینسنت کورلئونه کشتند. وولپه نیز به ضرب گلوله کشته شد.
تاریکترین لحظات (۲۰۱۷) به جای گری اولدمن در نقش وینستون چرچیل
و اصل این جمله آن است که خداوند تعالی مائیت محبت خود را که آن یک جوهر بود، متجزی و مقسوم گردانید و هر یکی را از دوستان، به مقدار گرفتاری وی بدان جزو از اجزای آن کل مخصوص کرد. آنگاه جوشن انسانیت و لباس طبیعت و غاشیهٔ مزاج و حجاب روح بدان فرو گذاشت تا وی به قوت خود مر اجزایی را که بدو موصول بود به صفت خود می‌گردانید؛ تا کلِّ محب جمله محبوب شد و همه حرکات و لحظاتش شرایط آن گرفت و از آن بود که ارباب معانی و اصحاب اللسان مر آن را جمع نام کردند و اندر این معنی حسین بن منصور گوید، رحمة اللّه علیه:
تسا دختری است که به بیماری سرطان مبتلا است و در حال دست‌وپنجه نرم‌کردن با مرگ است. او در سن نوجوانی است و روحش به خاطر بیماری آشفته است. پدر و مادرش طلاق گرفته‌اند و او با پدرش زندگی می‌کند. فهرستی از کارهایی را که مایل است در روزهای آخر زندگی انجام دهد برای خود درست کرده‌است؛ ازجمله عشق‌ورزی و ایجاد یک رابطهٔ عاشقانه که بتواند به او آرامش دهد. پس از آنکه اندکی آرامش یافت، به مخاطبان می‌گوید که قدر لحظات زندگی خود را بدانند….
اما طبق قانون لحظه‌های بزرگ آلنی، هیچ لحظه بزرگی از زندگی تمام نمی‌شود، هرگز هیچ‌یک از لحظات زندگی آلنی-مارال پایان نمی‌یابد.
و گفت: هلاکت اولیاء به لحظات قلوبست و هلاکت عارفان به خطرات اشارات و هلاکت موحدان باشارت حقیقت.
قاسم سلیمانی با چند شرکت هوایی مختلف پرواز می‌کرد و اکثر موارد، بلیت‌اش تنها در آخرین لحظات تهیه می‌شد تا به دشمن برای تعقیب فرصت کافی ندهد. معمولاً آخرین فردی بود که سوار هواپیما می‌شد و در صندلی آخرین ردیف بخش بیزینس می‌نشست تا با فرود هواپیما زودتر بیرون بیاید. در پرواز شامگاه ۱۲ دی ۱۳۹۸، قاسم سلیمانی از دمشق به سوی بغداد با هواپیمای ایرباس شرکت «شام وینگز ایرلاینز» که مدت زیادی هم با تأخیر بلند شد، آخرین فردی بود که ثانیه‌هایی پیش از بسته شدن در هواپیما، وارد شد.
کلبی گفت: محو آنست که فریشتگان حفظه هر روز پنج شنبه جریده اعمال و اقوال بندگان بر اللَّه تعالی عرضه کنند، و کردار و گفتار ایشان، رمزات و لحظات ایشان، همه نبشته هر چه در آن ثواب و عقاب نبود چنانک: بنده بسر زبان فرا گوید که اکلت و شربت، دخلت و خرجت، وی در آن راست گوی بود و در آن هیچ ثواب و عقاب نبود، آن همه محو کنند از دیوان وی و آنچ در آن ثواب و عقاب بود اثبات کنند.
هر دو تور توسط آماندا سامرویل به صورت مستند در کانال یوتوب‌اش قرار گرفت. فیلم‌ها لحظاتی مختلف و جالب از پشت صحنهٔ تورها، اعم از تمرین‌ها، لغو شدن پروازها، یا مسافرت گروه با قطار معمولی را نشان می‌دهند.
برای بسیاری از ما، اعتقاداتمان اهمیتی اساسی دارد. برای من، آموزه‌های مسیح و مسئولیت شخصی‌ام برابر خدا چارچوبی فراهم می‌کند که تلاش می‌کنم مطابق آن زندگی‌ام را پیش ببرم. من، مانند بسیاری از شما، از سخنان و اعمال مسیح در لحظات سخت آرامش گرفته‌ام.