لباس‌شویی

معنی کلمه لباس‌شویی در لغت نامه دهخدا

لباس شویی. [ ل ِ ] ( حامص مرکب ) شستن جامه. || ( اِمرکب ) کارگاه جامه شویی. جامه شوی خانه. رختشوی خانه.

معنی کلمه لباس‌شویی در فرهنگ عمید

۱. شستن لباس، شستن جامه.
۲. شغل و عمل لباس شو.
۳. وسیلۀ برقی که به طور خودکار لباس می شوید.

معنی کلمه لباس‌شویی در فرهنگ فارسی

۱- عمل و شغل لباس شو شستن جامه . ۲-( اسم ) دکان لباس شو .

معنی کلمه لباس‌شویی در فرهنگستان زبان و ادب

{laundry} [گردشگری و جهانگردی] محلی برای شست وشو و خشک کردن و اتوکشی لباس ها و ملزومات پارچه ای

معنی کلمه لباس‌شویی در ویکی واژه

محلی برای شست‏وشو و خشک کردن و اتوکشی لباس‌ها و ملزومات پارچه‏ای.

جملاتی از کاربرد کلمه لباس‌شویی

کریستفر فون وایلم داسلر یک کارگر تولیدی کفش در هرتسوگن‌آوراخ در ۲۰ کیلومتری شهر نورنبرگ بود. پائولین همسر کریستفر نیز یک لباس‌شویی در شهر باواریان را اداره می‌کرد. رودولف «رودی» داسلر نیز پس از پایان مدرسه به پدرش در کارخانه تولید کفش پیوست. وی پس از بازگشت از جنگ جهانی اول مدیر یک شرکت تولید چینی شد و سپس توانست وارد بازار عمده چرم در شهر نورنبرگ شود.
استیون گومز (با بازی استیون مایکل کوئیزادا) شریک و دوست اداره مبارزه با مواد مخدر هنک است. هنگامی که هنک پس از مشاهده یک حمله مرگبار در مرز مکزیک، انتقال را رد کرد، او به ال پاسو ارتقا یافت. گومز از ابتدا دست راست هنک در پرونده هایزنبرگ بوده است. پس از اینکه برادران سالامانکا نزدیک بود هنک را بکشند، گومز شروع به انجام کارهایی می‌کند که هنک به دلیل نقصش نمی‌تواند انجام دهد. در پایان فصل ۴ (به درخواست هنک)، گومز لباس‌شویی صنعتی گاس را با واحد سگ‌های پلیس بازرسی می‌کند، اما هیچ اثری از آزمایشگاه مت‌آمفتامین زیرزمینی پیدا نمی‌کند.
آدولف داسلر نیز پس از بازگشت از جنگ جهانی اول تولیدی کفش‌های ورزشی خود را در لباس‌شویی مادرش در هرتسوگن‌آوراخ را راه اندازی کرد. در ژوئیه ۱۹۲۴، رودولف به هرتسوگن آوراخ بازگشت تا در کنار برادرش کارخانه تولیدی کفش برادران داسلر را تأسیس کند. آن‌ها این سرمایه‌گذاری را در لباس‌شویی مادر خود آغاز کردند. اما در آن زمان برق در شهر آن‌ها قطعی‌های متناوب داشت و این دو برادر مجبور بودند از پدال‌های تولید برق (چیزی شبیه به تولید برق با دوچرخه) روی آورند تا بتوانند تولید در کارخانه کوچکشان را ادامه دهند.
در واقع اینترنت چیزها به‌معنای ارتباط گیرنده‌ها و دستگاه‌ها با اینترنت است، که از طریق این ارتباط و تعامل بین لوازم متصل به آن کاربران دارای دسترسی مجاز به این شبکه، امکان تماشای وضعیت و مدیریت اشیاء را می‌دهد. این مفهوم می‌تواند به‌سادگی ارتباط یک گوشی هوشمند با اجاق گاز یا به پیچیدگی نظارت بر زیرساخت‌های شهری و ترافیکی باشد. این شبکه بسیاری از وسایل اطراف ما از جمله: از ماشین لباس‌شویی، یخچال، تلوزیون، مایکروویو و سایر محصولات الکترونیکی گرفته تا حتی پوشاک را دربرمی‌گیرد.