لایک

معنی کلمه لایک در ویکی واژه

لایک در لغت و در جایگاه فعل به معنای دوست داشتن، پسندیدن و از این دست معانی می‌باشد. طبق تعریف ارائه شده توسط فیسبوک، لایک امکان ویژه‌ای برای بازخورد نظر کاربر می‌باشد که تنها با فشار دادن دکمه لایک زیر نوشته می‌توان آن را انجام داد، به واقع لایک بازخورد فکر مخاطب در ارتباط با صاحب پُست و یا صفحه مربوطه می‌باشد.

جملاتی از کاربرد کلمه لایک

پیشتاز انبیا، «روح الأمین» ش در رکاب لشکرش خیل ملایک از یمین و از یسار
ملایک درتو حیرانند جمله ز اندوه تو گریانند جمله
بر درگهم ز خیل ملایک بسی سپاه عرش مجید ذات مرا آشیانه بود
مر ملایک را سوی بر راه نیست جنس حیوان هم ز بحر آگاه نیست
او طراح کارخانه لایتس (در وتسلار) بود که بعدها با نام دوربین لایکا توسعه یافت و به مدت ۵۰ سال به نشانی بارز در عکاسی تبدیل شد و همچنان به عنوان یک نشان عالی برای طراحی مکانیکی و نوری باقی مانده است.
وی بیشتر به خاطر تلاشش در معرفی نگاتیو ۳۵ میلی‌متری موفق تجاری به عنوان پدر عکاسی ۳۵ میلی‌متری شناخته می‌شود؛ به ویژه دوربین‌های لایکای او به‌ عنوان یک استاندارد در عکاسی و فیلمبرداری شناخته شده است.
محسود فلک بوده و مسجود ملایک وز همت ناپاک ز ما دیو رمیده
بازیگران معروف زیادی در این فیلم حضور کوتاه دارند از جمله: سلمان خان، تابو، کاریشما کاپور، اورمیلا ماتودنکار، زاید خان، سهیل خان، ارباز خان، مالایکا و آمریتا آرورا، رکا، سانجی دات، سیف علی خان و ….
این ترانه تا ۱۲ مه ۲۰۱۲، در یک نوبت بیش از هزار و ۷۰۰ و در نوبتی دیگر بیش از چهار هزار و ۶۰۰ بار از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی پسندیده شده‌است («لایک» خورده‌است) و صدها بار توسط کاربران فیس‌بوک به اشتراک گذاشته شده‌است. ۱۲ روز بعد از انتشار در سایت یوتیوب تعداد نمایش‌ها به نیم میلیون بار رسید، و تاکنون بیش از ۲/۰۰۰/۰۰۰ بار در این سایت شنیده شده‌است.
دومین تکاهنگ رسمی آلبوم، «رودخانه» بود که به همراه اد شیرن خوانده شده بود. این آهنگ در تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۱۸ از رادیو پخش شد و در ۷ فوریه به عنوان تکاهنگ مشخص شد. در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷، این آهنگ بر روی یوتیوب قرار گرفت و تا تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۱۸ بیش از ۶۰ میلیون بازدید و ۱ میلیون لایک داشت. نماهنگ این تکاهنگ در ۱۴ فوریه ۲۰۱۸ از صفحه امینم در یوتیوب پخش شد. این آهنگ از لحاظ تجاری توانست در صدر چارت‌های پادشاهی متحده، نروژ و سوئد قرار گرفت. همچنین، در میان ۱۰ آهنگ برتر در استرالیا، اتریش، کانادا، دانمارک، فنلاند، آلمان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نیوزلند، پرتغال و سوییس و ۲۰ آهنگ برتر در ایالات متحده و بلژیک رفت.
پویانمایی استاپ موشن از اشیایی استفاده می‌کند که به‌صورت تدریجی جابجا و عکاسی می‌شوند تا در هنگام پخش و قرار دادن فریم‌ها، حرکت ایجاد کنند. استودیوهای برجسته ای که در این سبک پویانمایی تخصص دارند شامل آردمن انیمیشن و لایکا هستند.
بر فلک ناله من گوش ملایک کر ساخت آه اگر در دل شبها شنوی فریادم
چون ملایک در زمین و آسمان بسته دارند از پی مردم میان
اسپوتنیک-۲ (به روسی: Спутник-2) نام دومین فضاپیمایی است که به مدار زمین فرستاده شد. این فضاپیما که در تاریخ ۳ نوامبر ۱۹۵۷ پرتاب شد، حامل سگی به نام لایکا بود و از این حیث، اولین فضاپیمایی بود که یک موجود زنده به فضا می‌فرستاد. اسپوتنیک-۲، کپسولی مخروطی شکل به طول ۴ متر بود که بر روی پایه‌ای به طول ۲ متر قرار داشت.
حالت روگ‌لایک جدید بقا محور با امکان تغییر کاراکتر برای بازی در این حالت
معلم اول آدم بر ملک بود ملایک را معلم یک بیک بود
آرا گولر که او را را به نام عکاس استانبول می‌شناختند، عکس‌های خود را را عمدتاً با دوربین لایکا می‌گرفت.
هر جوش که از ملایک و انسان خاست در حضرت او،‌کم از خروش مگسی است
علی ولی پیشوای خلایق دلیل رسل رهنمای ملایک