قویتر

قویتر

معنی کلمه قویتر در دانشنامه عمومی

قوی تر (آلبوم کلی کلارکسون). «قوی تر» ( به انگلیسی: Stronger ) آلبومی از کلی کلارکسون است که در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۱  ( ۲۰۱۱ - 10 - ۲۱ ) منتشر شد. این آلبوم در چارت های در رتبه اول و در چارت های اسکاتلند، ایرلند، استرالیا، آمریکا، نیوزلند، بریتانیا، کانادا جزو ده آلبوم اول قرار گرفت. و در سال2013 برنده جایزه گرمی بهترین آلبوم آواز پاپ شد.

جملاتی از کاربرد کلمه قویتر

زانکه طعن زبان بود چو سنان کی قویتر بود سنان ز زبان ؟
در جنگ مسلمین با ایرانیان که خلیفه وقت مایل است خودش شخصاً شرکت نماید علی پاسخ می‌دهد: خیر شرکت نکن، زیرا تا تو در مدینه هستی دشمن فکر می‌کند فرضاً سپاه میدان جنگ را از بین ببرد از مرکز مدد می‌رسد ولی اگر شخصاً به میدان نبرد بروی خواهند گفت: هذا اصل العرب: ریشه و بن عرب اینست. نیروهای خود را متمرکز می‌کنند تا تو را از بین ببرند و اگر تو را از بین ببرند با روحیه قویتر به نبرد مسلمانان خواهند پرداخت.
چونک قویتر دردمد آن نی در رخ دلبر مکتحل آیی
روابود که نخست آسمان پدید آمد که او قویتر و آنگه زمین و کوه و بحار؟
گردن: در آخال تکه بلند، باریک، اتصال به سر ظریف و با زاویه عمودی نسبت به بدن ولی در یموت کوتاه‌تر، عضلانی و قویتر، زاویه عمودی کمتر.
به طور کلی در بحث قدرت والا و مایا استثنا هم وجود دارد یعنی سائورون حتی از والا های متوسط و متوسط به بالا هم به عنوان قویترین مایا نیرومند تر است..
هرچند بلا بیش قویتر دل درویش آنراست فغانی الم و ضعف که بیمست
اوری‌هارا یک جودوکار در سطح المپیک است که در مدرسه با دوستان ناگاتورو و سنپای رقابت می‌کند. هنگامی که این دو کودک بودند، او و ناگاتورو با یکدیگر تمرین جودو داشتند، با توانایی طبیعی ناگاتورو هر بار ناگاتورو برنده می‌شد. اما همان‌طور که اوری‌هارا به سختی کار می‌کرد و با گذشت زمان بسیار قویتر می‌شد، ناگاتورو اشتیاق خود را از دست داد.
این روستا در دهستان رباط قرار داشته و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۴۲۲ نفر (۱۳۳ خانوار)چون این روستادارای سطح کشاورزی است-مردم نیز به این روستا روی اورده‌اند.قیمت ملک در این روستا گران‌ترین قیمت ملک میباشد/تیم فوتبال و والیبال این ده یکی از قویترین تیمهادر سطح شهرستان به شمار می ایند
آزمون دینی به یک معنا در قویترین حالت ممکن است: اگر
هزار بار ز عنبر شهیترست به خلق هزار بار ز آهن قویترست به باس
در حلقه سر اندرکن دل را تو قویتر کن شاهی است تو باور کن بر کرسی جباری
گاردین گزارش داد که البرادعی از سوی اخوان المسلمین و چهار گروه مخالف دیگر مأمور شده‌است تا بر سر تشکیل «دولت نجات ملی» موقت مذاکره کند. با این حال، بی‌بی‌سی گزارش داد که اخوان المسلمین، بزرگ‌ترین حزب مخالف ممنوعه، با انتخاب البرادعی به عنوان نماینده مخالفان موافقت نکرده‌است. "مردم محمد البرادعی را به عنوان سخنگوی خود منصوب نکرده‌اند. اخوان المسلمین بسیار قویتر از محمد البرادعی است. و ما موافق نیستیم [که او نماینده] این جنبش باشد. جنبش کمیته ای را [نمایندگان خود] تعیین خواهد کرد.»
دران ره که دستی قویتر بود زدن پای پیش آفت سر بود
وگر مردِ لهو است و بازوی ولاغ قویتر شود دیوش اندر دِماغ
زان . . . ر خر که سر به شکم برنهد چو بوق . . . رش قویتر آید نوخیز نیم لنگ
اگر ترا بجهان بیعدد عدوست و امت بگاه کینه قویتر ز صد جهان عدوی
ژنرال آن ویت کنگی را کشت، من هم ژنرال را کشتم، با دوربینم. هنوز هم عکاسی قویترین سلاح جهان است. مردم به عکاسان اطمینان دارند اما آنان به مردم دروغ می‌گویند، البته بدون دستکاری. آنها تنها نیمی از حقیقت‌اند......چیزی که عکاس‌ها نمی‌گویند این است که اگر شما در آن لحظه، در آن مکان در آن روز حساس بودید و آن فرد را پس از آنکه یکی، دو تا یا سه تا آمریکایی را کشته می‌گرفتید چه می‌کردید؟