قطعات

قطعات

معنی کلمه قطعات در لغت نامه دهخدا

قطعات. [ ق ُ طُ ] ( ع اِ ) ( ... الشجرة ) کرانهای گره درخت که بعدِ بریدن از آن بیرون آید. ( اقرب الموارد ) ( منتهی الارب ). و به این معنی به فتح طاء نیز آمده. ( منتهی الارب ). || ج ِ قطیع، و آن شاخی است که از آن تیر سازند. ( منتهی الارب ) ( اقرب الموارد ). رجوع به قطیع شود.
قطعات. [ ق َ طَ ] ( اِخ )دهی از دهستان جاپلق بخش الیگودرز شهرستان بروجرد واقع در 50 هزارگزی شمال باختری الیگودرز و 13 هزارگزی باختر شوسه شاه زند به ازنا. موقع جغرافیایی آن جلگه و هوای آن معتدل است. 83 تن سکنه دارد. آب آن از چاه و قنات و محصول آن غلات ، لبنیات و شغل اهالی زراعت و گله داری است. صنایع دستی زنان جاجیم بافی است. راه اتومبیل رو دارد. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 6 ).
قطعات. [ ق َ طَ ] ( اِخ ) دهی از دهستان آتش بیگ بخش سراسکند شهرستان تبریز واقع در 28000 گزی جنوب باختری سراسکند و 15000 گزی خط آهن مراغه به میانه. موقع جغرافیایی آن کوهستانی و هوای آن معتدل است. 197 تن سکنه دارد. آب آن از چشمه و رودخانه و محصول آن غلات ، حبوبات و شغل اهالی زراعت و گله داری است. راه مالرو دارد. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 4 ).

معنی کلمه قطعات در فرهنگ معین

(قَ طَ ) [ ع . ] (اِ. ) جِ قطعه .

معنی کلمه قطعات در فرهنگ عمید

= قطعه

معنی کلمه قطعات در فرهنگ فارسی

جمع قطعه
( اسم ) جمع قطعه . توضیح در عربی بکسر قاف و فتح طائ است .

معنی کلمه قطعات در دانشنامه عمومی

قطعات (هشترود). قطعات یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده است.

معنی کلمه قطعات در ویکی واژه

جِ قطعه.

جملاتی از کاربرد کلمه قطعات

به گاه نظم چو گردد سخن به وصف کفش به موج بحر برآید مقطعات بحور