قرعه کشی

معنی کلمه قرعه کشی در لغت نامه دهخدا

قرعه کشی. [ ق ُ ع َ / ع ِ ک َ / ک ِ ] ( حامص مرکب ) عمل قرعه کشیدن.

معنی کلمه قرعه کشی در فرهنگ عمید

عمل قرعه کشیدن، قرعه انداختن.

معنی کلمه قرعه کشی در فرهنگ فارسی

عمل قرعه کشیدن قرعه انداختن : قرعه کشی بلیطهای اعانه ملی .

معنی کلمه قرعه کشی در دانشنامه عمومی

قرعه کشی (فیلم ۱۹۹۱). قرعه کشی ( ایتالیایی: La Riffa ) فیلمی است که در سال ۱۹۹۱ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به مونیکا بلوچی، جولیو اسکارپاتی، مارینو مازه، ماسیمو گینی و رناتو اسکارپا اشاره کرد.

معنی کلمه قرعه کشی در ویکی واژه

sorteggiare

جملاتی از کاربرد کلمه قرعه کشی

رتبه بندی تیم ها در هر تورنمنت طبق فیفا است. جدا از چهار مقام برتر (دو مقام برتر در سال ۱۹۳۰)، رتبه بندی نتیجه رقابت مستقیم بین تیم ها نیست؛ در عوض، تیم هایی که در همان دور حذف می شوند، با نتایج کامل خود در مسابقات رتبه بندی شده‌اند. در تورنمنت های اخیر، فیفا از رنکینگ جهانی خود برای حضور در قرعه کشی نهایی مسابقات استفاده کرده است.
تیمهایی که از رسیدن به پلی آف جا می‌مانند در یک قرعه کشی شرکت داده می‌شوند. برنده قرعه کشی حق اولین انتخاب را دارد. برندهٔ دوم قرعه کشی حق انتخاب دوم را دارد و همین‌طور الی آخر.
ثبت‌نام در قرعه‌کشی ویزای گوناگونی صرفاً به صورت اینترنتی و از طریق تنها وب‌گاه رسمی لاتاری گرین کارت آمریکا انجام می‌شود. برای ثبت نام هیچ هزینه‌ای نباید پرداخت کرد و به جز اطلاعات فردی (بر اساس گذرنامه ی منقضی نشده) و یک قطعه عکس دیجیتال در فرمت و اندازه مناسب، چیز دیگری در زمان ثبت‌نام مورد نیاز نیست. معمولاً ثبت‌نام در ماه‌های اکتبر و نوامبر انجام می‌شود و نتایج قرعه کشی نیز در اوایل ماه می سال بعد اعلام می‌گردد.
با مشخص شدن برندگان و ترتیب آن‌ها در قرعه کشی، هر تیم از میان بازیکنان تازه‌وارد (بازیکنان لیگ‌های خارجی یا بازیکنان لیگ ان.سی.آ. آ دانشگاه‌ها) بازیکنان جدیدی برای خود انتخاب می‌کند. با این روش بهترین بازیکنان تازه‌وارد به بدترین تیم‌های لیگ در هر سال می‌رسد تا تیم‌های ته جدول بتوانند خود را در فصل‌های آتی بالا بکشند.
افراد دارای درجه کارشناسی تمایل دارند وارد رشته پزشکی شوند و به‌طور معمول مدت زمان تحصیل آن‌ها ۶سال است و معمولاً دانشگاه‌ها تمایل دارند تا دانش آموزان به‌طور مستقیم از دبیرستان وارد دانشگاه شوند. مدت زمان تحصیل فارغ التحصیلان ۴ سال است. قرعه کشی در دانشگاه به نسبت یک فارغ‌التحصیل با ۴ لیسانس مورد نیاز برای ورود به دانشگاه است.