قدرتمند

قدرتمند

معنی کلمه قدرتمند در دانشنامه عمومی

قدرتمند (فیلم ۱۹۴۵). قدرتمند ( انگلیسی: High Powered ) فیلمی در ژانر درام است که در سال ۱۹۴۵ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به رابرت لووری اشاره کرد.

معنی کلمه قدرتمند در ویکی واژه

قدرت (عربی) + مند (فارسی)
توانا، نیرومند

جملاتی از کاربرد کلمه قدرتمند

افلاطون گفت: سه کس شایسته ی رحمت آوردن اند: ضعیفی که اسیر قدرتمندی بود. کریمی که نیازمند فرومایه ای بود و خردمندی که فرمان نادانی بر او روان بود.
محقق طوسی در شرح رساله العلم گفت: دانشمندی از خاندان نبوت یعنی محمدبن علی الباقر(ع) چه نیک گفته است، مگر جز این است که خداوند را از آن را عالم و قادر خوانی که دانش را به دانشمندان و قدرت را به قدرتمندان ارزانی داشته است؟
وی در فصل ۲۰۱۶–۲۰۱۷ با وجود شروعی قدرتمندانه، در ادامه فصل همراه با بایرن مونیخ در بعضی بازی‌های بزرگ به مشکل برخورد و شاهد حذف شدن تیمش بود مثلاً (بازی نیمه نهایی جام حذفی مقابل دورتموند و رئال مادرید در یک چهارم لیگ قهرمانان اروپا) ولی توانست بوندسلیگا و سوپر کاپ آلمان (قبل از شروع فصل ۲۰۱۶–۲۰۱۷ زیرا مسابقه سوپر کاپ قبل از شروع هر فصل برگزار می‌شود) را برای بایرن به ارمغان بیاورد. وی در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ و پس از باخت ۳ بر صفر مقابل پاری سن ژرمن از باشگاه بایرن مونیخ اخراج شد.
از خطبه های امیر مؤمنان علیه السلام: ای مردم، شما جانشینان آن کسانید که بگذشته اند، اقوامی که از شما قدرتمندتر و وسیع تر بودند.