فیسبوک

معنی کلمه فیسبوک در دانشنامه آزاد فارسی

فیس بوک (Facebook)
از شبکه های اجتماعی مجازی بر روی اینترنت که به واسطۀ آن می توان با دوستانی که در فیس بوک عضو هستند، عکس، فیلم یا پیغام به اشتراک گذاشت. بنیان گذار آن جوانی به نام مارک زاکربرگاست که در ۴ فوریه ۲۰۰۴ آن را در دانشگاه هاروارد راه اندازی کرد و به سرعت گسترش یافت. کاربران در فیس بوک دارای یک صفحۀشخصی هستند و می توانند گروه تأسیس کرده یا در گروه های دیگر عضو شوند. برخی آن را گنجینۀ اطلاعاتی بسیار بزرگ از نام و پیشینۀ افراد می دانند که به طور داوطلبانه و رایگان در اختیار دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی امریکا قرار می گیرد. برخی دیگر نیز چون دانشگاه الازهر آن را یکی از علل فروپاشی خانواده ها می دانند و استفاده از آن را جایز نمی شمارند.

معنی کلمه فیسبوک در ویکی واژه

فیسبوک (جمع فیسبوک‌ها)
#

جملاتی از کاربرد کلمه فیسبوک

احمد بن حلی روز یکشنبه ۹ ژوئیه سال ۲۰۱۷ در سن ۷۷ سالگی در یکی از بیمارستان‌های کانادا درگذشت. حسام زکی معاون دبیرکل اتحادیه عرب خبر درگذشت بن حلی را طی خبری در فیسبوک خودش اعلام و به دوستان و همکاران وی تسلیت گفت.
احمد پورنجاتی در شبکه اجتماعی فیسبوک نیز فعال است و همواره با نوشته‌های کوتاه خود، عملکردهای دولت و حکومت را نقد کرده‌است
بعضی از کاربران اینستاگرام و فیسبوک گزارش دادند که پست‌هایشان دربارهٔ اعتراضات در این شبکه اجتماعی حذف شده‌است. بی‌بی‌سی به روایت‌هایی دست پیدا کرده که از احتمال نفوذ طرفداران حکومت ایران به شرکتی به نام تلاس اینترنشنال خبر می‌دهد؛ شرکتی که مسئول اصلی رسیدگی به محتوای اینستاگرام و فیسبوک است.
" حریم خصوصی زوکرینگ" - که بر اساس نام بنیانگذار فیسبوک و مدیرعامل شرکت پلتفرم‌های متا، مارک زاکربرگ، نامگذاری شده است - یک شیوه است که کاربر را به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر از آنچه قصد داشتند، فریب می‌دهد. کاربران ممکن است این اطلاعات را به طور ناخودآگاه تسلیم کنند یا از طریق روش‌هایی که امکان انتخاب عدم اشتراک اطلاعات شخصی آنها را مبهم یا تاخیر می دهند، این اطلاعات را ارائه دهند.
در ۹ سپتامبر ۲۰۱۴، پریستر به عنوان درامر جدید پرایمال فیر در صفحه رسمی فیسبوک گروه اعلام شد اما تنها چند ماه بعد گروه را ترک کرد.
بسیاری تأثیر بسیار زیاد شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک و توییتر و ترافیک سنگین مورد نیاز برای تأمین این بخش را دلیلی بر تعطیلی این قسمت می‌دانند.
بر اساس وعدهٔ شبکهٔ ای‌بی‌سی و همچنین اعلام رسمی وبگاه و فیسبوک این سریال، قرار است در ماه سپتامبر فصل دوازدهم این سریال پخش شود. وبگاه‌های مرتبط با این سریال از احتمال بازگشت دکتر یانگ با بازی ساندرا اوه به سریال خبر داده‌اند.
روزنامه گاردین در یادداشتی نوشته که مارک زاکربرگ، مؤسس فیسبوک، از آقای ترامپ انتقاد کرده و گفته‌است با اظهارات «تفرقه اندازنه و تحریک آمیز» رئیس‌جمهوری آمریکا مخالف است اما بر این باور است که «مردم باید قادر باشند به چشم خود ببینند چون در نهایت پاسخگویی برای افراد در قدرت فقط وقتی اتفاق می‌افتد که سخنان آنها موشکافی و بررسی شود.»
وی روز شنبه ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۵ در سن ۷۹ سالگی بر اثر بیماری سرطان و کهولت سن در استودیو سیتی، لس‌آنجلس درگذشت. خبر درگذشت وی را جنیفر دخترش در فیسبوک اعلام نمود.
پستی که به‌طور گسترده در فیسبوک انتشار یافت ادعا می‌کرد که پزشکان ایتالیایی که به کوید-۱۹ آلوده شده‌اند، همانند پزشکان عادی به مداوای بیماران می‌پردازند.