فیزیولوژیست

معنی کلمه فیزیولوژیست در لغت نامه دهخدا

فیزیولوژیست. [ زی ُ ل ُ ] ( فرانسوی ، ص ، اِ ) عالم فیزیولوژی. دانشمند علم وظایف الاعضاء. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه فیزیولوژیست در فرهنگ معین

(یُ لُ ) [ فر. ] (ص . اِ. ) عالم فیزیولوژی ، دانشمند علم وظایف الاعضایی .

معنی کلمه فیزیولوژیست در فرهنگ عمید

متخصص فیزیولوژی.

معنی کلمه فیزیولوژیست در فرهنگ فارسی

عالم به وظائف الاعضائ، عالم فیزیولوژی
( صفت اسم ) عالم فیزیولوژی دانشمند علم وظایف الاعضائ .

معنی کلمه فیزیولوژیست در ویکی واژه

عالم فیزیولوژی، دانشمند علم وظایف الاعضایی.

جملاتی از کاربرد کلمه فیزیولوژیست

پس از فارغ‌التحصیلی از کلمبیا، وارد کالج پزشکان و جراحان دانشگاه کلمبیا شد. راتنوف دو سال به عنوان کارورزی در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز گذراند و سپس به عنوان عضو پژوهش در فیزیولوژیست والتر کانون در دانشکده پزشکی هاروارد بود.
این قانون در ابتدا برای توصیف تحقیقات مربوط به وزنه‌برداری توسط ارنست هاینریش وبر فیزیولوژیست آلمانی در سال ۱۸۳۴م، پیشنهاد شد و بعداً توسط گوستاو تئودور فچنر، دانشجوی وبر، که قوانین علم روان‌شناسی را توسعه داد، برای اندازه‌گیری احساس استفاده شد. با بیان رابطه ای بین جهان روحانی و جسمانی، قانون فچنر، نشان داد که در واقع تنها یک جهان وجود دارد. آنچه از نظر دیگران معنوی به حساب می‌آید، کمیت‌های فیزیکی، قابل اندازه‌گیری در علم روان‌شناسی است. کار ترکیبی وبر و فچنر، به ویژه تحقیقات آنها در زمینه شنوایی و بینایی مفید بوده‌است و در پیشرفتهای نظری تأثیر داشته‌است.
در قرن ۱۸، مهم‌ترین فعالیت‌ها در این حوزه را پییر کابانیس فیزیولوژیست و پزشک فرانسوی انجام داده است.
او پدر فیزیولوژیست گوستاو فون بونگ (1844-1920) و الکساندر فون بونگ (۱۸۵۱–۱۹۳۰)، کاشف و جانورشناس بود. برادر بزرگتر او، فردریش گئورگ فون بونگ (۱۸۰۲–۱۸۹۷)، یک مورخ حقوقی بود.
برخی فیزیولوژیست‌ها بر این باور هستند که شنا انتخاب کارآمدی برای کسانی است که با محدودیت‌های فیزیکی و بدنی خاص مواجه هستند. آن‌ها می‌گویند شنا برای اشخاصی که تمرین‌های غیر از شنا، برایشان خسته‌کننده و همراه درد است، بهترین گزینه است. شنا ورزشی است که همه بدن را به تحرک وامی‌دارد. شنا باعث می‌شود که فرد انرژی افزون تری برای انجام کارهای روزانه خود به دست آورد. این تمرین ورزشی بدن انسان را انعطاف‌پذیرتر می‌کند.