فونداسیون
معنی کلمه فونداسیون در فرهنگ معین

فونداسیون

معنی کلمه فونداسیون در فرهنگ معین

(فُ ) [ فر. ] (اِ. ) مجموعة مصالحی که در پی سازی ساختمان به کار رفته است ، شالوده ، پی سازی .

معنی کلمه فونداسیون در دانشنامه عمومی

فونداسیون (ماگدالنا). فونداسیون ( ماگدالنا ) ( به اسپانیایی: Fundación ) یک سکونتگاه مسکونی در کلمبیا است که در بخش ماگدالنا واقع شده است.
فونداسیون ۹۲۲ کیلومترمربع مساحت و ۸۲٬۵۳۲ نفر جمعیت دارد و ۱۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
معنی کلمه فونداسیون در دانشنامه عمومی
معنی کلمه فونداسیون در ویکی واژه
جملاتی از کاربرد کلمه فونداسیون

معنی کلمه فونداسیون در ویکی واژه

مجموعة مصالحی که در پی سازی ساختمان به کار رفته‌است، شالوده، پی سازی.

جملاتی از کاربرد کلمه فونداسیون

در کنار پارک امیریه مجسمه‌ای قرار دارد که جهت یادبود مقاومت مردم کردستان در جنگ و به دست هادی ضیاءالدینی ساخته شده‌است. این مجسمه پدری کُرد را نشان می‌دهد که دو فرزندش را در آغوش کشیده و رو به سوی شهر سنندج دارد. این مجسمه ۱۵ متر ارتفاع دارد و بر روی فونداسیونی به ارتفاع ۷ متر قرار گرفته‌است و بلندترین مجسمهٔ ایران به‌شمار می‌آید.
اغلب تصور می‌شود که ساختمان‌های زیرزمینی به نوعی با استفاده از انرژی غیر فعال خورشیدی ناسازگار می‌باشند. مانند خانه‌هایی که در زیرزمین ساخته می‌شود عامل انرژی خورشیدی برای خانه‌های زیر زمینی نیز موضوع قابل توجه ومهمی است که باید هنگام طراحی و استقرار این خانه‌ها رعایت شود. در مورد استفاده از انرژی خورشیدی قرارداشتن خانه دربالا یازیرزمین نقش تعیین‌کننده‌ای بر عهده ندارد. با این وجود فونداسیون لایه کف ساختمان وخاک مجاور ان منبع ذخیره حرارتی ارزان قیمتی برای ساختمان‌هایی که جهت‌گیری مناسبی نسبت به خورشید دارند است.
1- خطای حین اجرا: به عنوان مثال در پروژه‌ای پس از برداشت نقشه‌های ازبیلت فونداسیون مشخص شد در یکی از آکس‌ها محور ستون به اندازه دو سانتی‌متر از موقعیت اصلی خود جابجا اجرا شده‌است. بنابراین برای تهیه نقشه‌های شاپ دراوینگ از نقشه‌های ازبیلت فونداسیون استفاده شده تا تغییر فوق لحاظ گردد.
وزن سازه در این روش ۵۰٪ نسبت به سایر روش‌های رایج کمتر است و متعاقب آن کاهش نیروی زلزله وارد شده بر ساختمان نیز کمتر خواهد شد و با توجه به کمتر شدن وزن ساختمان بار وارده بر فونداسیون کمتر شده و کاهش ابعاد آن را سبب می‌شود.
او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۳، رئیس هیئت داوران بخش سینه فونداسیون بود.
تعریف پادنهشت حقوقی سهم:حاصلضرب تغییرات ارزش اسمی سهم در زمان این تغییرات را پادنهشت حقوقی سهم گویند که اساس و فونداسیون پرداخت مخارج فدراسیونها می باشد.
ü تقریباًدر کلیه شرایط فونداسیون می‌توان از آن‌ها استفاده کرد