فوتبالیست

معنی کلمه فوتبالیست در لغت نامه دهخدا

فوتبالیست. ( از انگلیسی ، ص ، اِ ) کسی که فوتبال بازی کند. آنکه در بازی فوتبال مهارت دارد. رجوع به فوتبال شود.

معنی کلمه فوتبالیست در فرهنگ معین

[ انگ . ] (اِ. ) بازیکن فوتبال .

معنی کلمه فوتبالیست در فرهنگ فارسی

کسی که فوتبال بازی کند آن که در بازی فوتبال مهارت دارد .

معنی کلمه فوتبالیست در ویکی واژه

calciatore
بازیکن فوتبال.

جملاتی از کاربرد کلمه فوتبالیست

آنگلیکا فرمان (زادهٔ ۶ ژانویهٔ ۱۹۶۴) فوتبالیست زن اهل کشور آلمان است. او به عنوان هافبک برای تیم ملی این کشور بازی کرده است و در مسابقات فوتبال زنان اروپا ۱۹۸۹ همراه این تیم بوده است.
اما بیماری سل تمام آیندهٔ حرفه‌ای آلبر کاموی فوتبالیست را نابود کرد. او معالجه شد، اما نه به اندازه‌ای که بتواند رؤیای برابری با ستارگان بزرگ و استثنایی دروازه‌های فوتبال را که در سر می‌پروراند محقق کند. هرچند که کامو دیگر بعد از سن هفده سالگی نتوانست فوتبال بازی کند اما همیشه تا پایان عمر کوتاهش یک تماشاگر پر و پا قرص فوتبال باقی‌ماند. علاقهٔ او به فوتبال به حدی بود که وقتی چارلز پونسه، یکی از دوستانش، از او پرسید فوتبال را ترجیح می‌دهد یا تئاتر پاسخ داد: «بدون تردید، فوتبال»
الکساندرا میختانوس (بلاروسی: Аляксандр Міхнавец؛ زادهٔ ۲۴ نوامبر ۱۹۸۲) یک فوتبالیست اهل بلاروس است.
همچنین در سال ۲۰۰۱ مسابقهٔ فوتبالی در قلهٔ این کوه بین فوتبالیست‌های بولیویایی برگزار شد.
این استادیوم توسط معمار مشهور آرچیبالد لیچ طراحی شد و بخشی از هزینه ساخت آن با فروش فوتبالیستی به نام الکس جیمز تأمین شد. مابقی هزینه‌ها از محل دریافت یک وام در سال ۱۹۲۵ تأمین گردید.
5.علی آستانی فوتبالیست سرعینی با پرسپولیس قرارداد بست
آلخاندرو دامیان فاورلین (متولد ۹ آگوست ۱۹۸۶) یک فوتبالیست حرفه ای اهل آرژانتین است که در پست هافبک برای باشگاه ماربلا اسپانیا بازی می کند.
الکسیس مک آلیستر اصالتی اسکاتلندی-ایرلندی دارد. او دو برادر به نام‌های فرانسیس و کوین دارد که آنها نیز بازیکن فوتبال هستند. آنها پسران کارلوس مک آلیستر و برادرزاده‌های پاتریسیو مک آلیستر هستند. پسر دایی او، لوچیانو گوایکوچا نیز یک فوتبالیست حرفه‌ای است.
آندریاس هوگو هولگبائوم پریرا (متولد ۱ ژانویه ۱۹۹۶) یک فوتبالیست حرفه ای است که به عنوان هافبک برای باشگاه فولام در لیگ برتر انگلیس بازی می کند.
پدر وی ادمیلسون نیز فوتبالیست بود