فوت کردن

فوت کردن

معنی کلمه فوت کردن در لغت نامه دهخدا

فوت کردن. [ ف َ / فُوک َ دَ ] ( مص مرکب ) فوت شدن. رجوع به فوت شدن شود.

معنی کلمه فوت کردن در فرهنگ فارسی

فوت شدن

معنی کلمه فوت کردن در دانشنامه عمومی

فوت کردن (فیلم ۲۰۰۸). فوت کردن یا دمیدن ( به هندی: Phoonk ) و ( به انگلیسی: Blow ) فیلمی هندی محصول سال ۲۰۰۸ و به کارگردانی رام گوپال وارما است. در این فیلم بازیگرانی همچون سودیپ، آمروتا خانویلکار، احساس چانا، کنی دسای، آشوینی کالسکار، ذاکر حسین و لیلیت دوبی ایفای نقش کرده اند.
دنباله این فیلم فوت کردن ۲ نام دارد که در سال ۲۰۱۰ اکران شد.

معنی کلمه فوت کردن در دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] فوت کردن، بمعنای دمیدن است .
فوت کردن، بمعنای دمیدن است .
احکام مرتبط با فوت کردن
از آن به مناسبت در باب صلات و اطعمه و اشربه سخن گفته اند.
فوت کردن در حال نماز
فوت کردن محل سجده در حال نماز مکروه است؛ بویژه اگر موجب آزار سایر ] گردد. برخی کراهت را به صورت اخیر اختصاص داده اند. فوت کردن در حال نماز موجب بطلان آن نمی شود؛ لیکن حکایت آن؛ به گونه ای که دو حرف تلفظ گردد، مثلا گفته شود «پف»، در صورت عمدی بودن، نماز را باطل می کند.
فوت کردن غذا
...

معنی کلمه فوت کردن در ویکی واژه

soffiare

جملاتی از کاربرد کلمه فوت کردن

کار عقبا را پس افکندن چه سود فوت کردن وقت تا رفتن چه حظ
در سال ۱۳۹۱ خانواده دو نفری که بر اثر شدت جراحات و سوختگی فوت کردند دیه دریافت کردند و در سال ۹۲ نیز آنهایی که دوره درمانی‌شان تمام شد، توانستند دیه دریافت کنند. اما پنج - شش خانواده دیگر که دیه نگرفته بودند در سال ۹۳ بیمه بر اساس قوانین جمهوری اسلامی نصف دیه کامل را به آنها پرداخت کرد! اما رسول خضری گفت: پیشنهاد شد که مابه‌التفاوت مبلغ دیه توسط دولت به این خانواده‌ها پرداخت شود. همچنین وی افزود رئیس‌جمهور (حسن روحانی) در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش دستور تخصیص اعتبار مناسب برای مستمری مادام العمر این دانش آموزان را داده‌است.
از کارهای معروف او می‌توان به بازی در فیلم فوت کردن اشاره کرد.
ممتاز ازدواج عاشقانه‌ای را با شاه جهان داشت. حتی در زمان حیات او، شاعران زیبایی، ظرافت و مهربانی او را می‌ستودند. ممتاز با وجود بارداری‌های بسیار، در تمام مبارزات نظامی پیشین یا شورش بعدی علیه پدرش با همراهان شاه جهان همراه بود. او همراه همیشگی و معتمد او بود و مورخان دربار را واداشت تا تلاش‌های ناشناخته‌ای را برای مستندسازی روابط صمیمی و وابستگی که این زوج از آن برخوردار بودند، انجام دهند. آن‌ها در نوزده سال ازدواج خود، صاحب چهارده فرزند (هشت پسر و شش دختر) از هم شدند، که هفت نفر از آنها در بدو تولد یا در سنین بسیار کمی فوت کردند.
قریب به ۱۴۰۰ آرامگاه در این قبرستان وجود دارد که عمده‌شان کودکانی هستند که بر اثر ابتلا به بیماری‌های درمان پذیر فوت کردند. به طوریکه ۱۲۴۷ جسد این کودکان در قبرستان به خاک سپرده شد. علاوه بر این ۱۲۱ سرباز آلمانی نیز در این قبرستان دفن شده‌اند.
آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد (از توابع پیرانشهر) یکی از سلسله آتش‌سوزی‌ها به دلیل نقص تجهیزات گرمایشی در مدارس ایران در روز چهارشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۱ است. در این حادثه ۲۹ دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند که دو نفر از آن‌ها بر اثر شدت جراحات وارده فوت کردند. همچنین انگشتان سه تن از دانش‌آموزان به دلیل شدت سوختگی و عدم قبول پیوند قطع شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این حادثه که به جراحت شدید دانش آموزان منجر شد، عوارض روحی و اجتماعی جدی برای حادثه دیدگان، اعضای خانواده آنها و ساکنان روستا ایجاد کرده‌است.
از کارهای معروف او می‌توان به بازی در فیلم‌های ولگرد، حقیقت تنها پیروزی است، فوت کردن و فوت کردن ۲ اشاره کرد.