فهرست ۲

معنی کلمه فهرست ۲ در ویکی واژه

صورت اسامی افراد یا اشیا یا هر چیز دیگر

جملاتی از کاربرد کلمه فهرست ۲

جمهوری خلق چین بیشترین تعداد کاربران اینترنت در جهان را دارد که حدود ۳۳۰ میلیون نفر از جمله ۷۰ میلیون وبلاگ نویس تخمین زده می‌شود. چین یکی از پیچیده‌ترین و تهاجمی‌ترین رژیم‌های سانسور و کنترل اینترنت در جهان محسوب می‌شود که تحت پروژه دیوار آتش بزرگ چین اینترنت را سانسور می‌کند. در فهرست سال ۲۰۲۰ خانه آزادی، چین در رتبه آخر از ۶۴ کشور در زمینه آزادی اینترنت قرار داد. همچنین بر پایه فهرست ۲۰۲۲، خانه آزادی، جمهوری اسلامی ایران را جزء گروه غیرآزادترین کشورها از نظر دسترسی به اینترنت قرار داد. در سال ۲۰۲۲، جمهوری اسلامی فلج کننده‌ترین سانسور اینترنت را بر ایران اعمال کرد.
عملکرد مثبت پیرلو در فصل اولش با یوونتوس و قهرمانی با این تیم در سری آ موجبات دعوت او را به تیم ملی فراهم کرد و چزاره پراندلی نام او را در فهرست ۲۳ نفره برای تیم ملی جای داد. در بازی افتتاحیه و مقابل اسپانیا، پیرلو پاس گل عمقی اش را برای انتونیو دی ناتاله فرستاد و سبب شد که بازی ۱–۱ متوقف شود. در ۱۴ ژوئن و بازی با کرواسی اولین گل ایتالیا را از روی ضربهٔ آزاد به ثمر رساند و در بازی با ایرلند، پاس گلش را برای آنتونیو کاسانو فرستاد. بازی با نتیجهٔ ۲–۰ تمام شد و ایتالیا به مرحلهٔ حذفی صعود کرد.
از چهار کتاب رجالی مشهور شیعه، سه کتاب متعلق به شیخ طوسی است که عبارتند از :۱-فهرست ۲-رجال ۳-اختیار معرفه الرجال. کتاب اختیار معرفه الرجال برگزیده و منتخبی از کتاب «معرفةالناقلین یا معرفة الرّجال ابو عمرو محمد بن عمر بن عبدالعزیزکشّی» ـ رجالی شیعه در قرن چهارم هجری ـ می‌باشد. محدث نوری کتاب رجال کشی را همان اختیار معرفه الرجال شیخ طوسی می‌داند. محققان، انگیزه نگارش تهذیب رجال کشی توسط شیخ طوسی را وجود غلط‌های بسیار در آن دانسته است.
در سپتامبر ۲۰۱۱ ماهون رتبهٔ ۳۸ را در جدول اختصاصی بیلبورد از بین ۵۰ رتبه به خود اختصاص داد که جوان‌ترین فرد در این فهرست به نظر می‌رسد. رتبهٔ او در فهرست ۲ دسامبر به ۲۸ افزایش یافت. طرفداران ماهون اکثراً نوجوانان هستند. طرفداران او «ماهومیز» خوانده می‌شوند.
زرتشت در سده ششم پیش از میلاد در میان قبایل آرین (آریایی)ها ظهور کرد و دین زرتشتی را بین سال‌های ۱۸۰۰ الی ۸۰۰ قبل از میلاد در افغانستان فعلی معرفی نمود، زرتشت در بلخ می‌زیست و آنجا درگذشت. اما در اواسط قرن ۶ قبل از میلاد، هخامنشیان مادها را سرنگون کردند و اراکوزیا (قندهار)، آریا (هرات) و باختر (بلخ) را به قلمرو شان گنجانیدند. در کتیبه‌ای بر روی سنگ مزار داریوش اول پارسی از دره کابل در فهرست ۲۹ کشوری که وی فتح کرده بود نام برده شده‌است.
مستند دلباختگان پنهان در هفتمین جشنواره فیلم کوتاه میامی (۲۰۰۸ م.) برندهٔ جایزهٔ ویژهٔ هیئت داوران شد. این فیلم در کنار فیلم یازده شاخه رز از پدرام گشتاسب‌پور یکی از دو نمایندهٔ ایران در آن جشنواره بود. این فیلم یک سال بعد در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو (۲۰۰۹) نیز در فهرست ۲۰ فیلم برتر بخش مستند قرار گرفت، و به جشنواره‌ای در شیکاگو نیز راه یافت.