فلورین
معنی کلمه فلورین در دانشنامه عمومی

فلورین

معنی کلمه فلورین در دانشنامه عمومی

فلورین ( ایتالیایی: Fiorino ) نام یک سکه بود که از سال ۱۲۵۲ تا سال ۱۵۳۳، ابتدا در فلورانس ایتالیا و سپس در سراسر اروپا ضرب می شد. این سکه از ۷۲ دانه طلای ناب ( حدود ۳٫۵ گرم ) تشکیل می شد.
فلورین (کالیفرنیا). فلورین ( به انگلیسی: Florin ) یک منطقهٔ مسکونی در ایالات متحده آمریکا است که در شهرستان ساکرامنتو، کالیفرنیا واقع شده است. فلورین ۲۲٫۵۳۹ کیلومتر مربع مساحت و ۴۷٬۵۱۳ نفر جمعیت دارد و ۱۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

جملاتی از کاربرد کلمه فلورین

المپیاد بین‌المللی فلسفه در سال ۱۹۹۳ میلادی توسط معلمان فلسفه از بلغارستان (پروفسور ایوان کولف)، رومانی (پروفسور النا فلورینا اوتت)، لهستان (پروفسور ولادیسلاو کراجفسکی)، ترکیه (پروفسور نوران دیرک) و آلمان (پروفسور گرد گرهارد) بنا نهاده شد. این رقابت‌ها با حضور سه کشور شروع شد و در حال حاضر حدود چهل کشور در آن حضور می‌یابند.
اسکناس ۱۰۰ فلورین به عنوان اسکناس برتر سال ۲۰۱۹ برگزیده شد.
در سال ۱۹۶۱ شاهاک اسرائیل را به مقصد آمریکا ترک کرد تا یک دوره فوق دکترا را در دانشگاه استنفورد بگذراند. او دو سال بعد به اسرائیل بازگشت و یکی از اساتید محبوب دانشگاه عبری اورشلیم بود. او مقالات زیادی چاپ کرد که بیشتر این مقالات بر روی کامپوندهای اورگانیک فلورین بود و در تحقیق سرطان اهمیت داشت. او تا زمان بازنشستگی در دانشگاه عبری اورشلیم ماند تا اینکه در سال ۱۹۹۰ به خاطر دیابت و علاقه به انجام کارهای دیگر بازنشسته شد.
قرار گرفتن مردان در معرض خطرات خاصی از سبک زندگی، محیطی یا شغلی ممکن است خطر بروز اسپرم آنیوپلوئید را افزایش دهد. به‌طور خاص، خطر آنیوپلوئیدی با استعمال دخانیات و قرار گرفتن در معرض بنزن، حشره‌کش‌ها، و ترکیبات پرفلورین افزایش می‌یابد. افزایش آنیوپلوئیدی غالباً با افزایش آسیب دی‌ان‌ای در اسپرم همراه است.