فصل نامه

معنی کلمه فصل نامه در فرهنگ معین

( ~ . مِ ) [ ع - فا. ] (اِمر. ) نشریه ای که در هر فصل سال یک بار منتشر می شود.

معنی کلمه فصل نامه در ویکی واژه

نشریه‌ای که در هر فصل سال یک بار منتشر می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه فصل نامه

وی از منتقدان جدی ادبیات داستانی‌ای است که خود ادبیات سکولار می‌نامد و خواستار رسیدن به چیزی تحت عنوان ادبیات دینی است. او جریان‌های ادبی مختلف در ایران را با جدیت رصد و نقد می‌کند. علاوه بر سردبیری فصل نامه قلم، مدرس دوره‌های داستان‌نویسی نیز هست. احمد شاکری در چندین جشنوارهٔ مختلف، به عنوان داور حضور داشته‌است. از جمله از سال ۸۸ تا ۹۲ (همزمان با دوره دوم دولت محمود احمدی‌نژاد) به‌طور متناوب عضو هیئت علمی یا از داوران جایزه جلال بوده‌است. سپس از مخالفان جایزه ادبی جلال آل احمد، جایزه تهران و حوزه هنری شد و آنها را وابسته به جریان شبه روشنفکری خواند.
زهرا سیاوش آبکنار در روز پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۳۳ در آبکنار متولد شد. وی در دو قالب کلاسیک و نو شعر می‌سراید. وی علاوه بر شعر در زمینه تحقیق و نویسندگی هم دستی دارد و نوشته‌های او در مطبوعات کشور به خصوص در فصل نامه گیلان ما به چاپ رسیده‌است.
چهار شماره نخست این فصل نامه توسط نشر باران در سوئد منتشر می‌شد و شماره‌های بعدی با یاری بنیاد کیان در آمریکا انتشار یافت. انتشار این فصل نامه تا سال ۲۰۰۱ م ادامه یافت.
-پیدایش سکولاریزم در کتاب نقد –فصل نامه انتقادی – فلسفی – فلسفی فرهنگی، پژوهش گاه فرهنگ و اندیشه دینی (پاییز ۱۳۷۴)
در اواخر دههٔ ۳۰ سردبیری مجلهٔ ادبی-اجتماعی صدف و هفته‌نامهٔ کتاب هفته و نشریهٔ پیام نو را عهده‌دار شد. در سال‌های ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۱ با مسئولیت وی هفته‌نامه‌های سوگند، پیام نوین و اتحاد مردم منتشر شد. او همچنین سردبیر فصل نامهٔ شورای نویسندگان و هنرمندان ایران بود.