فستیوال

معنی کلمه فستیوال در لغت نامه دهخدا

فستیوال. [ ف ِ ] ( فرانسوی ، اِ ) جشنی بزرگ توأم با موسیقی. || سلسله نمایشهای مربوط به یک هنر یا یک هنرپیشه. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه فستیوال در فرهنگ معین

(فِ ) [ فر. ] (اِ. ) جشنواره .

معنی کلمه فستیوال در فرهنگ عمید

مراسم بزرگ فرهنگی، هنری، یا علمی که برای تجلیل از فرد یا حادثه ای یا معرفی آثار هنری یا پیشرفت های علمی برگزار می شود، جشنواره.

معنی کلمه فستیوال در فرهنگ فارسی

جشن ومهمانی بزرگ باسازو آواز، جشن بزرگ برای نمایش دادن آثارهنری، جشنواره
( اسم ) ۱ - جشنی بزرگ توام با موسیقی ۲ - سلسله نمایشهای مربوط بیک هنر یا یک هنرپیشه .

معنی کلمه فستیوال در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:جشنواره

جملاتی از کاربرد کلمه فستیوال

این آهنگ در ست لیست تور منشوری کیتی قرار دارد و در بی‌بی‌سی وان فستیوال هم همراه با آهنگ‌های دیگر اجرا شد.
این فستیوال فرهنگی همه ساله در فصل بهار در ماه مارس در آستین، تگزاس برگزار می‌گردد.
در سال ۲۰۱۸ وارد تیم زیر ۱۸ سال ایتالیا شد و با آن مدال برنز رقابت‌های پسران زیر ۱۸ سال اروپا را کسب کرد. سال بعد با تیم زیر ۱۹ سال برنده مدال طلای بیست‌وپنجمین فستیوال المپیکی جوانان اروپا[یادداشت ۵] و جام‌جهانی والیبال پسران زیر ۱۹ سال[یادداشت ۶] شد. در سال ۲۰۲۰ اما مدال نقره رقابت‌های اروپایی پسران زیر بیست‌سال اروپا[یادداشت ۷] را به‌علاوه عنوان باارزش‌ترین بازیکن کسب کرد.
فیلم برنده جایزه بهترین کارگردانی در فستیوال فیلم کن در سال ۱۹۸۷ شد.
حضور در بخش مسابقه فستیوال بین‌المللی فیلم خارکف در کشور اکراین سبتامبر ۲۱۰۷
سال ۲۰۱۵ سال خوبی برای او بود. بازیش در «ساعت سه می‌رویم» اثر ژرمی بونلبا و «کاپریس» اثر امانوئل موره مورد توجه قرار گرفت.با او همچنین در نقش مارگریت در «مارگریت و ژولیان» اثر والری دونزلی به رقابت جشنواره فیلم کن ۲۰۱۵ راه پیدا کرد. در دسامبر همان سال به عنوان عضو هیأت داوران فستیوال بین‌المللی فیلم‌های کوتاه مراکش به ریاست یوآخیم لوفاسه درآمد.
این فستیوال فرهنگی در سال ۱۹۷۶ تأسیس گردید و همه ساله از طریق پخش مستقیم شبکه‌های عمومی همچون پی بی اس به آمریکاییان عرضه می‌گردد.
علاوه بر این‌ها، واتکینز در چند فیلم بالیوودی بازی کرده، درامز می‌نوازد، از سال ۲۰۱۲ به آموختن «زبان اشاره استرالیایی» مشغول بوده و در سال ۲۰۰۹ میلادی، ملکهٔ «فستیوال گرنی اسمیت» لقب گرفت.
محله های الرقه و المراقبات اصلی‌ترین مکان‌های فستیوال خرید دبی است.
گفته شده که پدر او ژوپیتر بود و وی نیز می‌توانست همانند او بخشنده (کوپیا) باشد. به عنوان آنوناریا، او الهه محافظت‌کننده از غلات و حبوبات و حامی جمع‌آوری آن‌ها بود [ویل دورانت، وی را آنونا و الهه ذخیره غذا خوانده‌است (به بخش نکات در پایین توجه شود)]. روز یازدهم از ماه ژوئن به افتخار او گرامی داشته می‌شد و فستیوال یا جشنواره مخصوص او، که فورس فورتونا نام داشت، در تاریخ ۲۴ ژوئن با آیین‌ها و مراسم ویژه مربوط به وی، برگزار می‌شد.