فریزر

معنی کلمه فریزر در فرهنگ معین

(فِ زِ ) [ انگ . ] (اِ. ) نوعی یخچال با سرمای زیاد که مواد غذایی را در آن به منظور نگه داری در مدت طولانی منجمد می کنند ، یخ زن (فره ) .

معنی کلمه فریزر در فرهنگ فارسی

رودیست در جنوب غربی کانادا که از کوههای [ رشوز ] سرچشمه میگیرد و وارد اقیانوس کبیر میشود . طول آن ۱۳٠٠ کیلومتر است و سدهای بزرگی بر روی آن بسته اند .

معنی کلمه فریزر در دانشنامه آزاد فارسی

فِرِیْزِر (Fraser)
رودی در جنوب بریتیش کلمبیا، در کانادا، به طول ۱,۳۷۰ کیلومتر. از گذرگاه یلوهد در کوه های راکی سرچشمه می گیرد و در جهت شمال غربی جریان می یابد و وارد فلات داخلی بریتیش کلمبیا می شود؛ سپس از طریق دره سفلای خود در هوپ به سمت جنوب روان می شود، بعد در غرب نزدیک ونکوور، وارد تنگۀ جورجیا می شود. رود فریزر کانون حیات اقتصادی بخش جنوبی استان است. فریزر مرکز صید ماهی، محل حمل ونقل ذخایر غنی چوب و الوار، و منبع آبیاری و تولید نیروی برقآبی است.

معنی کلمه فریزر در ویکی واژه

نوعی یخچال با سرمای زیاد که مواد غذایی را در آن به منظور نگه داری در مدت طولانی منجمد می‌کنند، یخ زن (فره)
congelatore

جملاتی از کاربرد کلمه فریزر

مرز جنوبی منطقه شهری ابوتسفورد، مرز ایالات متحده و کانادا است که به سوماس در ایالت واشینگتن متصل است. در کانادا، از غرب به لنگلی، از شمال به رودخانه فریزر و ناحیه میشن و از شرق به شهر چیلیوک محدود می‌شود. اغلب محلات ابوتسفورد از دید زیبای کوه بیکر در واشینگتن (به سمت جنوب شرقی) و کوه‌های کوست (در شمال) برخوردارند.
این فیلم محصول مشترک بریتانیا، کانادا و ایالات متحده بود. فیلمبرداری اصلی در سیاتل، واشینگتن و ونکور، بریتیش کلمبیا، در مکان‌هایی از جمله دانشگاه سیمون فریزر و پل خیابان بورارد انجام شد.
بر پایه این گروگان‌گیری در سال ۲۰۱۷ یک فیلم سینمایی با نام شش روز و به کارگردانی توآ فریزر ساخته شد.
اسنوا یک شرکت ایرانی تولیدکنندهٔ لوازم خانگی است. اسنوا در سال ۱۳۸۴ آغاز به کار کرده است و اولین محصولات آن اجاق گاز و کولر آبی بوده است و اکنون دامنه محصولات تولیدی آن به ماشین لباسشویی، تلویزیون و یخچال فریزر گسترش یافته است و در حیطه نرم‌افزار توانسته سیستم عامل جدید خود را نیز معرفی کند.
«تامس فولر» (کین) روزنامه نگاری بریتانیایی است که در سال 1952، نخستین مراحل جنگ در هندوچین را برای «لندن تایمز» پوشش می دهد. او با «آلدن پایل» (فریزر)، امریکایی پر شور و منطقی و ظاهرا ساده ای آشنا می شود که جزو تیمی پزشکی به سایگون آمده است. او پس از چندی متوجه می شود امریکایی هایی که وارد ویتنام شده اند تیم پزشکی نیستند و «پایل» در واقع، مأمور سازمان سیا است...
الیزا در سال ۲۰۰۸ توانست در نقش اصلی فیلم اینکهارت در کنار بازیگری همچون براندان فریزر نقش آفرینی کند. وی در این فیلم آهنگی را نیز اجرا کرده‌است.
اولیا-کاسترو فارغ‌التحصیل لیسانس آموزش فیزیک در فرانسیسکو دانشگاه منطقه بوگاتا شد و بعداً در سال ۲۰۰۲ کارشناسی ارشد علوم فیزیک را در دانشگاه لوس آندس کلمبیا دریافت کرد. وی سپس به انگلستان مهاجرت کرد تا دکترای فیزیک را در گروه فیزیک در دانشگاه آکسفورد به پایان برساند. و در آنجا با دریافت پایان‌نامه خود تحت نظارت نیل فریزر جانسون، با عنوان «همبستگی‌های کوانتومی در سیستم‌های چند حفره ای» دکترای فیزیک خود را بدست آورد.
تحقیق‌های منتشر شده در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که آتش‌سوزی این برج از یک یخچال فریزر مدل هات پوینت شروع شده‌است، رئیس بازرسی پلیس، فیونا مک‌کورمک گفت که این مدل یخچال آزمایش‌های لازم را کامل طی نکرده بود و باید جمع‌آوری می‌شد، همین‌طور عایق و کاشیهایی که برای کف این برج استفاده شده بود بررسی ایمنی آن نیز کامل انجام نشده بود که در تحقیقهای مشخص شده این نوع عایق و کاشی نیز سریع شعله‌ور شده‌اند.