صندوق عقب

معنی کلمه صندوق عقب در فرهنگستان زبان و ادب

{boot , trunk} [قطعات و مجموعه های خودرو] محفظه ای در عقب خودرو برای نگهداری و حمل بار و وسایل سرنشینان

معنی کلمه صندوق عقب در ویکی واژه

portabagagli

جملاتی از کاربرد کلمه صندوق عقب

تصمیم پناهندگی از آنجا گرفته شد که یک شب در مسیر حرکت به ورامین، یکی از ایست و بازرسی‌های کمیته انقلاب اسلامی جلوی ماشین وی را می‌گیرد و از وی درخواست می‌کند که صندوق عقب ماشین را هم به ماموران نشان دهد. در حین بازرسی صندوق عقب، ماموران از وی می‌خواهند که محتویات چمدانی که حاوی لباس‌های همسر وی بوده را هم به آنها نشان دهد. علی‌رغم اینکه وی سعی داشته با نشان دادن اوراق هویتی خود به آنها، از اینکار خودداری شود، اما ماموران در این خصوص اصرار داشتند و از اینرو درگیری میان آنها بالا می‌گیرد و چهارپنج‌نفری او را کتک می‌زنند و این انگیزه وی برای خروج خانواده‌اش به سوئد و پناهنده شدن خود وی با هواپیما پس از بازگشت از سوئد می‌شود.
استن نام شخصیت اصلی داستان آهنگ است. او پسری است که طرفدار پرو پا قرص امینم می‌باشد، و در آهنگ خطاب به او می‌گوید: «من عاشق توام. در اتاق من پر از عکس‌های توست و… .» استن دوست دختری دارد که نقش‌اش را دایدو بازی می‌کند. در داستان، استن از امینم گله می‌کند که «چرا به نامه‌هایم جواب نمی‌دهی و چرا دیروز بیرون از کنسرت به من امضا ندادی و…» و در قسمت دوم آهنگ استن دوست دخترش را درون صندوق عقب گذاشته و می‌خواهد خودش را با ماشین در رودخانه پرتاب کند.
برای کاهش وزن، استون مارتین به‌طور گسترده از فیبر کربن در سراسر خودرو استفاده کرد. کاپوت، صندوق عقب، بال‌های جلو، در و محفظه صندوق عقب همگی از فیبر کربن ساخته شده‌اند. فرش‌ها نیز توسط لایه‌های نازک مخصوص ساخته شده از فیبر کربن ساخته شده‌اند. سقف و درها از آلومینیوم ساخته شده‌است. نتیجه کاهش وزن ۳۰ کیلوگرم (۶۶ پوند) در مقایسه با دی‌بی۹ است. این خودرو همچنین به یک تقسیم‌کننده فیبر کربنی در بال‌های جلو برای افزایش هندلینگ و یک دیفیوزر فیبر کربنی در عقب برای افزایش پایداری در سرعت بالا تعبیه شده‌است.