فرهنگسرا

معنی کلمه فرهنگسرا در فرهنگ معین

( ~ . سَ ) (اِ. ) مؤسسه ای برای فعالیت های فرهنگی مراجعه کنندگان که معمولاً دارای کتابخانه ، سینما، تماشاخانه ، موزه ، میدان های ورزشی و اسکان های دیگر است .

معنی کلمه فرهنگسرا در ویکی واژه

مؤسسه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی مراجعه کنندگان که معمولاً دارای کتابخانه، سینما، تماشاخانه، موزه، میدان‌های ورزشی و اسکان‌های دیگر

جملاتی از کاربرد کلمه فرهنگسرا

برای هر منطقهٔ شهرداری در تهران، تلاش شده‌است که یک فرهنگسرای بزرگ ساخته شود. این فرهنگسراها ممکن است فراتر از منطقهٔ خود را نیز پوشش دهند. در فرهنگسراها به‌طور معمول، شرایط لازم برای آموزش فراهم است و برخی از آن‌ها دارای انتشارات و کتابخانهٔ ویژهٔ خود هستند. فرهنگ‌سرای نیاوران یکی از فرهنگسراهای تهران است که دارای کتابخانه و نگارخانه است. کتابخانهٔ این فرهنگسرا دارای شمار قابل توجهی آلبوم و کتاب در زمینهٔ هنر است.
او افزون بر عضویت در انجمن نمایش ایران، انجمن نمایشنامه نویسان ایران و انجمن نویسندگان کودک و نوجوانان ایران به مدت ۲ سال رئیس انجمن اهل قلم سمنان بود. وی در این مدت افزون بر تشکیل کارگاه‌های داستان‌نویسی، نسبت به گردآوری آثار جوانان سمنانی و چاپ و انتشار آن‌ها اقدام کرد. این آثار در قالب دو کتاب «داستان‌هایی برای سه‌شنبه» (نشر آبرخ - کتاب سمنگان) و «شنبه‌ها ۵ عصر؛ فرهنگسرای کومش» (نشر بوستان اندیشه) منتشر شده‌است.
جلسات خانه ترانه در فرهنگسرای شفق از کم اثرترین جلسات اجرایی بود. مکان اجرایی خانه ترانه در گذر زمان دستخوش تغییراتی بوده است.
بنیاد فرهنگی و فرهنگسرای ادیب برومند در در ۲۵ مهر ۱۳۸۲ در شهر گز، زادگاه وی در خانه تاریخی برومند طی مراسمی گشایش یافت. زمین آن به مساحت ۳۳۵۰ متر مربع از سوی وی اهدا گردیده بود.
در اوایل دهه ۹۰ شمسی، فرمانداری شهریار تصمیم گرفت تا با خرید ساختمان‌های اطراف امامزاده و توسعه فضای پیرامون آن، یک فرهنگسرا احداث نماید که این پروژه توسط شهرداری شهریار در حال ساخت و تکمیل می‌باشد.
در سال ۲۰۱۲، فرهنگسرای نوزادان آمریکا گزارش داد که خوبی‌های سلامتی ختنه غیردرمانی به اندازه کافی بیشتر نیست که آن را برای هر نوزاد تازه زاده شده پیشنهاد نماید، فایده‌های آن بیشتر از خطرات آن است و این روش ممکن است برای خانواده‌هایی که آن را انتخاب می‌کنند انجام شود.
وی همچنین بنیانگذار مرکز فرهنگی زرتشتیان فرانسه، ساختمان انجمن جهانی زرتشتیان مرکز زرتشتیان در خیابان ویکتورهوگو فرانسه، فرهنگسرای آریایی در تاجیکستان بود. ساسانفر از اعضای هیئت امنای دانشنامهٔ ایرانیکا و معاونت ریاست آن را بر عهده داشت. به پاس پشتیبانی او ازین دانشنامه جلد ۱۵ آن به او تقدیم گشته بود.
آخرین اجرای او در فرهنگسرای نیاوران در مهرماه نود و شش بود که در روز اول تمامی بلیط‌هایش بفروش رفتند. وی در این کنسرت چهار تصنیف جدید اجرا کرد که همگی از ساخته‌های محمد حیدری بودند
او در کرمانشاه به دنیا آمد. او از تولد تا مقطع دیپلم ریاضی را در کرمانشاه به سر برد، سپس برای تحصیل در رشته‌ی کارشناسی صنایع دستی به دانشگاه سیستان و بلوچستان رفته است. سال‌ها به تدریس در انجمن سینمای جوان مشغول بود. او به عنوان مدیر فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری و مدیر فرهنگسرای مهر کاشان به مدت ۴ سال همکاری نمود. او به مدت ۳ سال نیز مدیر فرهنگی سازمان آموزش و پژوهش حوزه‌ی هنری بود و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده‌ی صداوسیما به فعالیت اصلی خودش (فیلمسازی) روی آورد. او در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی شرکت کرده و موفقیت‌هایی نیز کسب کرده‌است.