فر مو
معنی کلمه فر مو در دانشنامه عمومی

فر مو

معنی کلمه فر مو در دانشنامه عمومی

فرمو ( به ایتالیایی: Fermo ) یک کومونه در ایتالیا است که در استان فرمو واقع شده است.
فرمو ۱۲۴ کیلومترمربع مساحت و ۳۷٬۷۶۰ نفر جمعیت دارد و ۳۱۹ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
شهرهای آنسباخ، ورپلوتا و باییا بلانکا خواهرخوانده های فرمو هستند.

معنی کلمه فر مو در ویکی واژه

permanente

جملاتی از کاربرد کلمه فر مو

پای ناخوانده رسید و نفر مویه‌گران وا رشید، آه‌کنان راه نفر بگشایید
آلن دیشویتز و دیگران سعی کرده‌اند که واژه «ازدواج» را تنها برای متون مذهبی استفاده کنند تا این عبارت به عنوان یک نهاد شخصی به کار رود و در متون مدنی از اتحاد مدنی به عنوان مفهومی کلی‌تر از ازدواج استفاده کنند تا بدین‌وسیله جدایی دین از سیاست را تقویت بخشند. جنیفر مورس رئیس مؤسسهٔ روث، وابسته به گروه ضد ازدواج همجنس‌گرایان نهاد ملی ازدواج ادعا می‌کند که تلفیق کردن ازدواج با یک توافق دوطرفه تهدیدی برای ازدواج است.
آمدی باز ، فر موکب تو داد احوال شرع را تزیین
گلشاد نژاد در دور اول با نتیجه دو بر صفر مونا الدیری از اردن را پشت سر گذاشت و در دور دوم موفق شد با نتیجه یک بر صفر اسل کانایا از قزاقستان را شکست دهد.
از سده‌ات نازان زمین بر سدهٔ عرش برین بر فره‌ات جان‌آفرین فر موفا ریخته
جنبه مهم دیگر این خاندان به لحاظ مذهبی است. در منابع، از دلفیان با عنوان شیعه و غلات یاد می‌شود. هر چند اعمالی خلاف عقاید شیعه نیز از عبدالعزیز نقل شده‌است. دلفیان با پناه دادن به ابوجعفر موسی بن محمد، از سادات رضوی، توسط احمد بن عبدالعزیز، و نیز پیوستن به علویان طبرستان، منطقه‌ای امن را برای شیعیان و علویان در قلمرو خویش فراهم ساختند. ([۱])
آه! که بیمار غمت، عرض حال کر دو نفر مود جوابی، طبیب
همهٔ زندگی این زن، صرف ماساژ چین و چروک‌های بینی و فر موهایش است و باز هم تصویر زنی را می‌بینیم که درگیر سبک‌سری‌ها و جهل‌های خاص خویش است.
ای شده با موی سیاه از غرور از نفر موی سفیدان نفور
یک روز در سفر شترِکُند، رهنمون امروز در سفر موتور تند رهبر است
امیدها و تلاش‌های تورینگ در دوستی نزدیک با دانشجوی بزرگ‌تر از خودش، کریستوفر مورکوم، افزایش یافت. مورکوم ناگهان چند هفته پس‌از آغاز ترم پایانی در شربورن، در اثر سل گاوی درگذشت. بر این اثر ایمان دینی تورینگ از میان رفت. او پذیرفت که هر پدیده‌ای که به کار مغز انسان مربوط می‌شود، باید این دنیایی (مادی) باشد.
از خلوت دل شوخی اوهام برون نیست در بحر شکسته‌ست پر و بال سفر موج
به گرد خویش نگردیده ناقصی صائب اگر ترا ز سفر موی سر سفید شود
ابراهیم روحی‌فر موسیقی‌دان، نوازنده ویلن و رئیس اسبق هنرستان عالی موسیقی اهل ایران بود.
مر مرا دید به هر حال مهیّای سفر موزه در پا و عصا بر کف و پاتابه به ساق
کتاب‌های «سفر موتسارت به پراگ»، «نقاش نولتن»، «اشعار»، «لوسی گلمروت»، «گنج» از آثار او هستند که از مهم‌ترین آثار ادبی آلمانی‌زبان قرن ۱۹ میلادی به‌شمار می‌آیند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در حال حاضر این قرارداد وجود دارد و به دلیل وجود قرارداد با این شرکت درخواست می‌شود با وجود آن که هر تغییر نامی در مترو ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، این قرارداد انجام شود. اعضای شورای شهر تهران در پایان جلسه امروز با تغییر نام ایستگاه مترو البرز به اتمسفر موافقت کردند.
آمد ز سفر موکب والای ولیعهد تابید چو مه طلعت زیبای ولیعهد
ارکوس به عنوان یکی از شخصیت‌های داستان کریستوفر مور موسوم به یک شغل کثیف نیز، پدیدار شده‌است.
وجود ماست (دوغ) در این غذا، موجب جذب پروتئین و کلسیم، کاهش کلسترول خون، تقویت باکتری‌های مفید موجود در دستگاه گوارشی، کاهش احتمال بروز تومور و سرطان روده بزرگ، کاهش شمارقارچ‌ها در دستگاه تناسلی زنان و حتی کاهش وزن خواهد بود. کشمش موجود در این غذا، دارای ویژگی آنتی‌اکسیدان است که از نابودی سلولی و پوکی استخوان جلوگیری می‌نماید و برای سلامت دندان و لثه نیز مفید است. همچنین فسفر موجود در گردوی مورد استفاده در این غذا، با فسفر موجود در ماهی برابری می‌نماید و منبع جذب انواع ویتامین‌ها می‌باشد.